Hva lønner seg? Leie eller kjøpe barnesete til bil?

Rafi

Glad i forumet
Vi er litt usikker på hva vi skal gjøre. Noen anbefaler å leie gjennom forsikringsselskap, mens andre sier det ikke lønner seg? Noen som har erfaring med leie av bilsete?

tja si det. Min søster har leigd gjennom IF, og får det siste setet gratis.

Men nå med barn nr.2 ville hun aldri gjøre det igjen[;)] Summen blir høy den også. Samtidig som om du kjøper nytt nå, så har du til neste også. Det har en ikkje om en leiger....og skal en leige til alle barna, så har en lite å spare på det[8D]

Men på en annen side,så er jo summen i mnd liten, sådu merker jo ikkje så mye til dei store utgiftene![:)]

Altså nå veit ikke jeg hvordan det er med og leie bilsete, men jeg vil tro det er flere som
leier samme sete ? altså etter hverandre ?[:-] Og hvordan er man da sikker på at setet ikke
har vært i en kolisjon ?
Men jeg kan jo si min mening om det med og kjøpe,
Skal du ha flere barn en et så hadde jeg ihvertfall ikke nølt med og kjøpe sete,
men du får jo Akta graco sitt sete til 1600 med base, og det er ikke så ille pris.
Selv velger jeg og tenke sikkerhet, har en liten mening som sier meg at "kun det
beste er godt nok for mitt barn" noe som jeg har fått mye kjeft for av familie [:)]
Selv har jeg kjøpt maxi cosi og er stor fornøyd med at jeg har kjøpt. [:D]

Jeg hadde heller ikke tenkt å kjøpt brukt fra noen jeg ikke kjenner. Men jeg vil nå tro at forsikringsselskaper sjekker setene før de leier dem ut igjen? Siden de er en seriøs bedrift tenker jeg.....

Men jeg ser den at det kan bli dyrt hvis man skal ha barn nummer to. Får tenke litt mer på dette, og regne litt på det.

visste ikke at d gikk jeg...

Vi leide gjennom IF til Casper...Flott der og da, men det viste seg at han ble bilsjuk av å sitte bakover så måtte snu han..

Men dette var helt nytt når vi begynte da, akkurat kommet ut på markedet så alt var jo forsatt nytt og ubrukt...

Nå ville jeg ikke ha gjort det...Kjøper heller og selger det hvis vi ikke får flere...(noe jeg gjorde med sete til snuppa, angrer nå ja...)

seter som har vært med i kollisjon blir kastet, er ikke lov å selge eller bruke en bilsete til barn som har vært involvert i bilulykke, men pass på at det står om det i kontrakten.

Vi kjøpte heldigvis til snuppa, så nå har vi et maxi cosi sete fra 2009 som står og venter på lillebror[;)] så hvis dere skal ha flere barn om ikke alt for lenge, hadde jeg ville kjøpt sete[:)]

Vi har leier gjennom If og er veldig fornøyde [:)] Setene er blandt de beste i test, og vi synes ikke det blir så dyrt å leie, og vi får beholde det siste sete. Barneseter er jo så dyre, så vi kommer til å velge å leie denne gangen også.
Angående om barnesetene er brukt så har ikke det vært synelig på de setene som vi har fått. De så helt nye ut[:)]
Våre 2 blir jo så tette, så arve sete blir ikke like lett [;)]

Man tjener jo ikke noe egentlig på det. Kjøper man selv får man prøve setene i bilen og er sikker på at man får et sete som faktisk passer/står godt i bilen. Kjøper man selv kan man også selge videre og på den måten finansiere neste sete :-)

Jeg er ikke veldig glad i leieavtalene, spesielt siden det er en type seter som leies ut og man da ikke har muligheten til å få et sete som passer optimalt til sin bil.

I tillegg ville jeg ikke hatt den siste stolen de gir bort, beltestolen. Ikke aktuelt med en beltestol som ikke har god belteføring for hoftebelte. Samt at jeg syntes det er utrolig dumt at det neste setet bare går til 18 kg og ikke 25 bakovervendt. Noen har tunge barn, noe som kan føre til at små barn blir satt tidlig i beltestol.

ORIGINAL: Rafi

Jeg hadde heller ikke tenkt å kjøpt brukt fra noen jeg ikke kjenner. Men jeg vil nå tro at forsikringsselskaper sjekker setene før de leier dem ut igjen? Siden de er en seriøs bedrift tenker jeg.....

Men jeg ser den at det kan bli dyrt hvis man skal ha barn nummer to. Får tenke litt mer på dette, og regne litt på det.

Jeg skulle gjerne likt å vite rutinene for det, for et barnesete skal nemlig kasseres om det har stått i bilen ved uhell over 25 km/t. Da kan det svikt som er umulig å oppdage med det blotte øyet.

Takk for innlegg alle sammen [:)] skal sette oss ned å vurdere litt frem og tilbake. Har jo heldigvis enda litt tid på oss. 

Back
Topp