Hva kuttes ut

x1x*Lille Snodig*

Betatt av forumet
Hei folkens.

Hva kutter dere ut når dere blir gravide og hva prøver dere å kutte ned på?

Smaker dere feks ikke en dråpe med øl/annen alkohol? Ikke engang en liten boks i helga?
Hva med snus?
Hva med brus? (cola)
Og røyken har vi jo pratet om før.

Part party bast!![;)]

Utenom røyk..... [:@]
IKKE alkohol!!!! Rører det ikke!!!! Og jeg var glad i øl.... Har luktet på det, men ÆSJ! Hadde etpar øl + etpar cider 2 uker etter befruktningen (visste det ikke da, men hadde det på følelsen), og det hadde på en måte en liten bi-smak.... [8D]
Ellers spiser jeg absolutt det jeg har lyst på! Mener det blir litt hysteri med alt man ikke skal spise.... [&:]

stumpet røyken,mindre snop,ingen alkehol eller snus.

Åja... Har heldigvis ikke fått dilla på snop, så det trengte jeg heller ikke kutte ned på! Og har aldri drukket noe særlig med brus, så da er jo det problemet også ute av verden! [:D]

De gangene jeg har vært gravid, har jeg kuttet ut ganske mange ting...
Røyker og snuser ikke, og er ikke til vanlig glad i alkohol... sånn at det er ikke vanskelig å holde seg unna disse tingene.
Har i tillegg holdt meg unna mugg-oster, og vært veldig forsiktig med å vaske grønnesaker og
frukt før jeg spiste det. Har i tillegg holdt meg unna en del sjømat, som krabbe, skjell av alle slag etc.
(Bor i utlandet, og smitten via frukt, grønt og skalldyr er endel større her enn i Norge).
Ikke drikker jeg kaffe heller, så det er ikke et problem.
Men er derimot glad i cola. Prøvde da å begrense inntaket, både pga. vekten, men også
pga. koffeinen.

Det finnes mange ting man bør holde seg unna ved en graviditet, men.... man skal
jo fortsette å leve også da!

Røykebatten er jeg ikke villig til å gå inn på igjen...

Har ikke rørt alkohol
Snuser ikke
Spiser det som jeg føler for, men har kuttet ut godis og brus.... (nesten)

Røyker ikke, snuser ikke (kanskje i andres saker av og til [8D]), drikker ikke alkohol lengre. Brus har jeg kutta ned DRASTISK, og jeg som var/er brusoholiker. Det er litt tungt, men legen ga beskjed om å slutte med det.

Ellers så har jeg kutta ut ting som kebab og biff og tja... tenker litt på hva jeg putter i meg.

Flinke dere er...jeg spiser litt snop, men veldig lite. Drikker mye cola da det er det eneste som døyver kvalmen når den kommer. Jeg spiser sunt og masse frukt og grønnsaker da for å veie opp for all colaen[8|]

Jeg sluttet å røyke, drikker ikke alkohol (tok 2 gl rødvin dagen før jeg testet meg,det var tidlig), drikker mye cola og spiser ltt snop i ny og ne. Ellers lever jeg som før.

Hei!
Da jeg var gravid spiste jeg akkurat det jeg hadde lyst på.. Hadde et snev av spiseforstyrrelser før jeg ble gravid, men ble skikkelig avslappet i forhold til mat da jeg ble gravid. Drakk en del cola, spiste hveteboller, tom og jerry kjeks, og en del sjokolade.. Og før jeg visste at jeg var gravid drakk jeg meg skikkelig full én gang. Jeg var bare 17 år og visste lite om hva som var bra og ikke. Men har aldri røyka da, og drakk heller ingenting etter jeg fant det ut. Og jeg fikk en frisk og sunn og skjønn gutt[:)] Men jeg kommer nok til å være mer bevisst denne gangen!

Har sluttet å røyke, drikker ikke heller og snuser ikke!
Drakk mye cola under forrige svangerskap, den "feilen" gjør jeg ikke igjen (tennen mine tålte det ikke) + altfor mye sukker.
Prøver å spise som normalt, snop spiser jeg hvis jeg har det. Holder meg unna muggoster og passer på at biffen er ordentlig stekt (men liker den best medium).

jeg kommer til å kutte ut alkohol... ellers så lever jeg ganske sunt...
kanskje spise litt mere grønnsaker og frukt...
men ellers så verken røyker eller snuser jeg...å ikke sambo heller[:D]

KUTT UT DET SOM ER FARLIG FOR BARNET: ALKOHOL OG TOBAKK ( ALL SLAGS) OG DIV. MEDISINER[&:] SUKKER KAN VÆRE LURT Å KUTTE NED PÅ, DA SVANGERSKAPSDIABETES BLIR BARE MER OG MER VANLIG[&:] JEG MÅTTE SELV KUTTE UT ALL FORM FOR SUKKER (VANLIG, FRUKT- OG MELKESUKKER) HALVVEIS UT I SVANGERSKAPET[&:]

Da jeg var gravid stumpet jeg røyken. Alkohol rørte jeg ikke. Det eneste er at jeg var cocacoliker med første mann, så det gikk en del bokser....[&:]. Mens med andre mann fikk jeg litt avsmak av colaen.
Så nå er jeg ikke så avhengig av cola lenger....Glad er jeg for det[:)]

Jeg slutta å røyke ja.. Ingen alkohol i det hele tatt.
Sluttet etterhvert med cola da jeg var gravid sist, var også skikkelig coca coliker, (ville ikke drikke cola mens jeg amma, kan fort bli lite artig [;)]) Har heldigvis ikke begynt å drikke cola igjen!!
Ellers er jeg nok ikke så flink som jeg skulle vært.. Spiser omtrent som vanlig jeg..
Bare passer på å steke biffen litt mer.. Og er ikke flink nok til å holde meg unna godis... [&:]

da jeg fant ut at jeg var gravid var jeg cirka fem uker på vei... jeg røyka litt før dette, men kutta ut tvert med det samme jeg fant ut at jeg var gravid, det samme gjaldt alkohol... hadde heldigvis bare drukket en gang før jeg fant ut at jeg var gravid.. jeg hadde ingen samvittigehet til å fortsette å røyke, det klarte jeg rett og slett ikke... ellers hadde jeg en ganske sterk kvalme, så noe snop det klarte jeg ikke... ble mer bevisst denne gangen på hva jeg kunne putte i meg , og det jeg burde kutte ned på og det jeg burde kutte helt ut... dette funka bra for meg...

jeg røyker ikke og ikke drikker jeg heller..

har prøvd å kutte ned på brusdrikking, noe som går over all forventning[:D]

og snop, har ikke vært no problem har ikke lyst på nesten men før spiste jeg masse masse av det...[:)]

Røyken kuttet jeg ut for over et år siden, og snus har jeg aldri brukt.
Alkohol har jeg ikke rørt siden jeg fant ut at jeg var gravid.
Brusen er kuttet nesten helt ut.
Spiser vel kanskje mere godis enn tidligere, men spiste så og si ingenting før, så det er ikke mye nå heller.
I tillegg har jeg nesten ikke spist stekt kjøtt siden jeg ble gravid, ikke bevisst, men fordi jeg ikke har klart tanken.

Back
Topp