Hva koster en fartsdump?

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
Folk kjører som svin her, og det er gasnke uoversiktlig ut fra boligen vår.

Vi vurderer to fartsdumper i veien utenfor her. Hva koster det?

Rundt 6-7000 men husk dere må søke kommunen pm å få sette de opp og de må ha standardmål

Det blir fort dyrt, selve atbeidet er ikke dyrt men søknadsprosessen kommer fort opp i 5-10tusen :(

Kan hende kommunen setter opp for dere gratis hvis de mener det trengs. Det gjorde de her, naboen ordnet før vi flyttet inn. Ta kontakt og hør.

Hva annet kan man gjøre liksom? Hjemme hos familien til gubben kryr det av barn i alle aldre. De er masse ut å leker og koser seg. I samme gate kjører folk som svin! En gang RETT forbi vogna jeg trillet lille i. Maks 15 cm unna.. Jeg klikka i vinkel. Fulgte etter henne og BANKET på døra. Ut kom en dame TOTALT clueless til hva hun hadde gjort! Jeg sa jeg kom til å anmelde henne. Men alle gir totalt faen å kjører i 50-60 i en liten gate hvor barn leker.. Det er uhell waiting to happen! Hva gjør man liksom?

Det går også Ann å tipse politiet gjentatte ganger. Har gjort det flere ganger her jeg bor. De har hatt kontroller her med jevne mellomrom etter det.

Tipse om kontroller var jo smart :) ellers har jeg sett folk har laget "egne kontrollører" (dukke med refleksvest som ser ut som en politi) men det er vel sikkert ikke lov da :P men de funker ;)
Hva med blomsterkasser da? Så folk må sving forbi? Og stoppe hvis det kommer møtende trafikk? Men det kanskje ikke er lov heller?
Mye spørs vel på hvem som eier veien.. Er den kommunal? For da må det gå an å ta opp med kommunen?

Vi sende mail til kommunen om problemet. Samme gjorde ti naboer. 3 uker etter kom de å laget til oss. Kosta oss ikke ei krone :)

Folk kjører som svin her, og det er gasnke uoversiktlig ut fra boligen vår.

Vi vurderer to fartsdumper i veien utenfor her. Hva koster det?
Det blir fort dyrt, selve atbeidet er ikke dyrt men søknadsprosessen kommer fort opp i 5-10tusen :(

Det kan ta flere år å få det igjennom også.

Vi søkte om fartdempere utenfor barnehagen til Vesla i 5 år via SU og FAU
Det kom bare avslag, på avslag, på avslag.
Å det er fortsatt ikke kommet noe der. Vesla slutta i den bhg for 2 år siden.

Det kan ta flere år å få det igjennom også.

Vi søkte om fartdempere utenfor barnehagen til Vesla i 5 år via SU og FAU
Det kom bare avslag, på avslag, på avslag.
Å det er fortsatt ikke kommet noe der. Vesla slutta i den bhg for 2 år siden.

Ja det er sant, kommunale søknader tar fort noen år :(

Ja det er sant, kommunale søknader tar fort noen år :(
Ja de kan bruke evigheter.
Selv om man skulle tro at når det gjelder barnehager der barna må krysse veien ofte for å komme til busstopp og frilufts områder
ville blitt prioritert.

Har du en gammel barnevogn du kan ofre kanskje? "Mist" den ut i veien foran en råkjører ;)

Håper du ikke er seriøs. Sjåføren kan reagere lynkjapt og kjøre ut av veien, noe som kan skade både han/henne og bilen.

Smart å ikke kjøre så fort da. Man trenger jo ikke å sende en vogn ut i veien rett foran bilen, men om man bare er litt langt ifra kanten kan det hende sjåføren får seg en vekker.

Back
Topp