hva koster EGENTLIG en husky valp..? ;p

tindra

Elsker forumet
En husky valp ca. 10 - 12000kr
Line, skål, leketøy, hundehus, hundegård ...ca. 8000kr
Ny sofa, valp har spist den gamle ca. 25000kr
Hundefor, 300kr/mnd x 12mnd x 14 år..+ snack Ca.50000 kr
Vaksinering, 800 kr/år x...
huskyen har revet deg overende... legekostnader egenandel ca. 200 kr
For å trekke en slede trenger du to huskyer til.. ca. 20000 kr
Ny bil, for hunder, utstyr, slede, familie...Pickup...ca 850000 kr
Hunder har ødlagt hagen til naboen ca. 15000 kr
Ingen av dine gamle venner og naboer vil har deg i nærheten... i en tett bebyggd strøk.
Kostnader for flytting ca. 250000kr

Jeg spør ALDRI mannen min igjen om hva prisen på en husky er [8D]

Hahahaha!

Var nå litt over i det pessimistiske hjørnet, føler jeg, da...

Men har funnet ut at katter er ganske mye dyrere enn de er i annonsene jeg [&:]

hahaha,høres ut som du har en mann som ikke vil ha husky!(og han hadde forøvrig passet godt inn på stortinget med den type miksing med tall![:D])

hehe... døds bra..

lurer på hva gubben sier ang skaffe seg dame med 3 hunder jeg.. haha.. hadde det da vi blei sammen...

hehe, du får MANGE huskyer for 10-12000 kr!!

Men kan faktisk anbefale deg Alaska Husky, de er flotte familiehunder og har evt en pris mellom 2000-4000 kr.
alaska huskyen til venninna mi var utrolig barnevennlig. datteren hennes kunne gjøre akkurat hva hun ville med hunden og den godtok absolutt alt. De var skikkelig knyttet til hverandre!

Men naboenes kaniner er nok litt utsatte med en husky i nærheten [:-]

ORIGINAL: Zznoorkfrøken

hehe, du får MANGE huskyer for 10-12000 kr!!

Men kan faktisk anbefale deg Alaska Husky, de er flotte familiehunder og har evt en pris mellom 2000-4000 kr.
alaska huskyen til venninna mi var utrolig barnevennlig. datteren hennes kunne gjøre akkurat hva hun ville med hunden og den godtok absolutt alt. De var skikkelig knyttet til hverandre!

Men naboenes kaniner er nok litt utsatte med en husky i nærheten [:-]

Vi har en alaskahusky..og har avtalt kjøp av en siberian husky i januar.
AH'en vår kjøpte vi billig, mens SH'en koster 10.000.-

AH'en er veldig familievennlig..gleder oss til ny hund.

Har selv kanin i tilegg til husky..den får være i fred..hvis vi ser bort fra at hunden holder på å vaske kaninen i hjæl ;)

Prøv å ha mellom 23-30 av dem, slik som min far har siden dagen vi 3 barna ble født.
Dyrt ja, men vi har aldri lidi noen nød [;)] Veeeldig glad for å ha vokst opp med disse, beste hundene man kan ha etter min mening [:)][:)] Også er det en utolig fin opplevelse og kjøre slede med dem

Det er litt dumt å si at en AH ER familie og barnevennlig, for det er jo en slags blandingshund, noen kan være kjempelik en fuglehund, noen en schaefer eller noen en Siberian.
Når det er sagt så mener jeg bestemt at alle hunder kan være familie og barnevennlige uavhengig av rase[:)]

Har selv hatt Siberian Husky og den var så super som en hund kan bli!!
rolig, veldig lydig, kos, helt UTROLIG god med barn.
Skulle gjerne hatt en husky igjen -siberian eller alaska[:)]

ORIGINAL: Minibille

Det er litt dumt å si at en AH ER familie og barnevennlig, for det er jo en slags blandingshund, noen kan være kjempelik en fuglehund, noen en schaefer eller noen en Siberian.
Når det er sagt så mener jeg bestemt at alle hunder kan være familie og barnevennlige uavhengig av rase[:)]

Er vel heller det at polarhunder generelt har hatt et ganske dårlig rykte på seg..
AH er jo hunder som avles fram for fart og utholdenhet.
I vår AH er det greyhound, som er verdens raskeste rase. men en greyhound ville nok ikke klart seg så godt i løp vinterstid.
Men det skal også sies at der finnes rettningslinjer for hva man kan blande i en AH..

Jeg kan ikke si at AH er så spesielt familievennlig. Noen av de er jo stein hakke tullat!
Det har litt med oppdragelse å gjøre også, men det ligger jo i genene at de skal være aktive og litt "gæerne".
Men så kan man være skikkelig heldig å få kun det beste av alle rasene den er blandet med [:D]

ORIGINAL: Frk.Elefant

Jeg kan ikke si at AH er så spesielt familievennlig. Noen av de er jo stein hakke tullat!
Det har litt med oppdragelse å gjøre også, men det ligger jo i genene at de skal være aktive og litt "gæerne".
Men så kan man være skikkelig heldig å få kun det beste av alle rasene den er blandet med [:D]

er vel sånn med alle raser..ikke alle hunder er familievennlige.
Og det kommer vel litt an på både oppdragelse og hva den blir vant med fra dag 1.
Men med å krysse raser på denne måten så beveger man seg inn på litt "farlige" områder også..for man vet aldri hva resultatet blir.

vi har vært svært heldig med vår AH, rolig, sterk psyke og takler barna bedre enn meg [8D]
men vet at ikke alle fra samme kullet er lik og at alle eierene ikke har vært like heldige som oss.

Blanding av raser kan slå ut begge veier.
Og bare for å ha sagt det..en hver "bakgårdsblanding" er ikke en AH..virker som om enkelte tror det.
Jobbes også hardt i kulissene for å få godkjent AH som rase, innenfor de rettningslinjene som er satt for blanding av husky og spisshund.

Men denne gangen blir det en renraset SH [:)]

ORIGINAL: Frk.Elefant

Igjen, men kan ikke si at en AH er familievennlig basert på en hund. For alle AH'er er ulike ettersom de er blandinger. En med masse greyhound som skrevet over her, vil jo ha helt andre kvaliteter enn en med masse Siberian i seg[:)]

ORIGINAL: tindra

Blanding av raser kan slå ut begge veier.
Og bare for å ha sagt det..en hver "bakgårdsblanding" er ikke en AH..virker som om enkelte tror det.
Jobbes også hardt i kulissene for å få godkjent AH som rase, innenfor de rettningslinjene som er satt for blanding av husky og spisshund.

Men denne gangen blir det en renraset SH [:)]

Jeg håper at de får godkjent AH som egen rase, MEN at det da skal være så og så mange prosent av f.eks vorsteh, greyhound og SH i den.
Den AH'n som jeg hadde var registrert på en sånn hundekjørerside, så de har jo litt oversikt over de forskjellige hundene.
Og jeg synes ikke at f.eks border collie har noe i en AH å gjøre. Har sett mange blandinger som har diverse i seg, og som de kaller AH [8D]

Er vel heller det at polarhunder generelt har hatt et ganske dårlig rykte på seg..
I vår AH er det greyhound, som er verdens raskeste rase. men en greyhound ville nok ikke klart seg så godt i løp vinterstid.
Men det skal også sies at der finnes rettningslinjer for hva man kan blande i en AH..

Men alaska husky har SJELDENT sykdom fordi den er blanda med forskjellig. Og levetiden dems er lengre, de er kjempe friske hunder, dårlig rykte kommer vel av at de spiser sau osv(de blir litt sammenlignet med ulv), noen sier de er ubrukelige, men kommer an på hva man lærer de opp til. Jeg har hatt husky, verdens snilleste hunder og barnevennlig, min oppførte seg, men den solgte jeg(var ikke problemer med den sånn sett) men gikk så mye på skole den gangen så jeg kunne ikke ha huskyen. Har også hatt husky mix i ettertid.
Blanda husky med elghund, ble en utrolig bra mix.
Desverre er det sjeldent jeg ser noen selger husky/elghund mix. Ønsker meg gjerne en slik en igjen..

Men alaska husky har SJELDENT sykdom fordi den er blanda med forskjellig. Og levetiden dems er lengre, de er kjempe friske hunder, dårlig rykte kommer vel av at de spiser sau osv(de blir litt sammenlignet med ulv), noen sier de er ubrukelige, men kommer an på hva man lærer de opp til. Jeg har hatt husky, verdens snilleste hunder og barnevennlig, min oppførte seg, men den solgte jeg(var ikke problemer med den sånn sett) men gikk så mye på skole den gangen så jeg kunne ikke ha huskyen. Har også hatt husky mix i ettertid.
Blanda husky med elghund, ble en utrolig bra mix.
Desverre er det sjeldent jeg ser noen selger husky/elghund mix. Ønsker meg gjerne en slik en igjen..

Oi, dette var en gammel tråd :o :)

Back
Topp