Hva koster det for privat ul

Dekita

Glad i forumet
Desemberlykke 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Rekner med det er forskjellige priser på dette rundt omkring i landet, men lurer ca pris der du bor ;)
 
Her varierer det, men rundt 1200-1500,- [emoji4]
 
Rekner med det er forskjellige priser på dette rundt omkring i landet, men lurer ca pris der du bor ;)

Alt mellom 1100-1400,- På privat UL hos utdannet gynekolog tar de 1400, mens hos privatpraktiserende jordmødre tar de 1100 (før uke 13).
 
Hvor i Trondheim drar du for å ta UL TLP?:)

Nå er jeg så heldig å få gå der jeg jobbet før i uke 7 og 12, men skal privat og betale i uke 9 og da blir det sentrumsgynekologene til Stig Pedersen! Fikk hjelp av Offerdal på Trondheimsgynekologene og Stig før avreise til Danmark og begge er supre, men Stig har jobbet på Medicus og derfor mer erfaring på området[emoji4] Så da betaler jeg litt mer for å dra til han[emoji4] Hva med deg?
 
Det lurer jeg også på!

Jeg elsker de folkene som jobber på Spiren, men det har vært brann i en av de lokalene nærmest spiren slik at det tar to uker før de er i drift igjen noe som går utover min første TUL. Derfor har jeg måttet bestille time på aleris.
 
Er det slik at dere opplever at det ene stedet har bedre utstyr enn de andre feks? Vil jo se så mye som mulig av lille og dra dit det er best kvalitet på skjermer, utstyr osv :happy: Jeg har feks aldri vært på tu og heller ikke opplevd 3D/4D. Var så mye snakk om dette sist jeg gikk gravid
 
Er det slik at dere opplever at det ene stedet har bedre utstyr enn de andre feks? Vil jo se så mye som mulig av lille og dra dit det er best kvalitet på skjermer, utstyr osv :happy: Jeg har feks aldri vært på tu og heller ikke opplevd 3D/4D. Var så mye snakk om dette sist jeg gikk gravid

Ja, det er definitivt forskjell på kompetanse og utstyr, de som er utdannede gynekologer er jo som regel de som er best kvalifisert. Min gynekolog har i tillegg en doktorgrad og tar nå en postdoc og jobber med forskning utenom, da føler jeg at hun er mer oppdatert på sitt felt. Men når man drar på tidlig ultralyd som i uke 7-8 da er det begrenset hva man kan se ift anatomi etc. Da vil man vel helst se/høre et bankende hjerte, og se at det er liv der inne, så da holder det egentlig at man bare går til en person (kan også være vanlig allmennlege) som har tilgang på et ultralydapparat.
 
Bestilte i Drammen på Ultralydklinikken i går som vi skal ha i uke 11+3, den kostet 1450,- gått opp 300,- siden jeg var der for 1.5 år siden :-o
Men var veldig fornøyd sist. Fikk video, bilder og 3D i uke 11 da også. Kjempe dyktig og flink!
 
De fleste i Bergen ligger nå på 1600 ca.. dyrt men absolutt verdt det!
 
Er det slik at dere opplever at det ene stedet har bedre utstyr enn de andre feks? Vil jo se så mye som mulig av lille og dra dit det er best kvalitet på skjermer, utstyr osv :happy: Jeg har feks aldri vært på tu og heller ikke opplevd 3D/4D. Var så mye snakk om dette sist jeg gikk gravid

Ja hos de to jeg har gått til før avreise til Danmark er det stor forskjell i både kompetanse og utstyr, så derfor faller valget på tidlig UL på den ene fremfor den andre, da han har mye mer erfaring på området og ser og forklarer mer enn hva hun andre gjør. Og det er jo betryggende når jeg skal dit i uke 9. Nå i uke sju har jeg ikke store forventninger annet enn at jeg virkelig håper på at det er hjerteslag der inne[emoji173]️ Det er alt jeg vil vite nå!
 
Ja hos de to jeg har gått til før avreise til Danmark er det stor forskjell i både kompetanse og utstyr, så derfor faller valget på tidlig UL på den ene fremfor den andre, da han har mye mer erfaring på området og ser og forklarer mer enn hva hun andre gjør. Og det er jo betryggende når jeg skal dit i uke 9. Nå i uke sju har jeg ikke store forventninger annet enn at jeg virkelig håper på at det er hjerteslag der inne[emoji173]️ Det er alt jeg vil vite nå!
Takk for svar xsmile5
 
  • Liker
Reactions: TPL
Ja, det er definitivt forskjell på kompetanse og utstyr, de som er utdannede gynekologer er jo som regel de som er best kvalifisert. Min gynekolog har i tillegg en doktorgrad og tar nå en postdoc og jobber med forskning utenom, da føler jeg at hun er mer oppdatert på sitt felt. Men når man drar på tidlig ultralyd som i uke 7-8 da er det begrenset hva man kan se ift anatomi etc. Da vil man vel helst se/høre et bankende hjerte, og se at det er liv der inne, så da holder det egentlig at man bare går til en person (kan også være vanlig allmennlege) som har tilgang på et ultralydapparat.
Takk for svarxsmile2
 
Kanskje greit å få tul rundt uke 10-12 da, men er jo sååå lenge til:woot:
 
Volvat følger opp meg på UL, rundt 1400 pr time...
 
1350 på Klinikk Hausken og 700 (før uke 11)/900 etter uke 11 hos Meretes Ultra. Har ikke sjekket andre steder.
 
Back
Topp