Hva koster det egentlig for service på bil?

Prikketrusa

Elsker forumet
Vi har en VW passat fra 2004. 
Har ringt og bestilt time på verksted for den, fyren i telefonen sa det kosta i underkant av 4000 for kun service. Dette er jo før de har gjort noe som helst, og jeg regner med at noe må skiftes så det kommer jo til å bli dyrere.
Men er det mye/lite med 4000 for selve undersøkelsen, om jeg skal si det sånn?

Hva har dere betalt for service på bilen? 

Hvor stor service er det da? Noen servicer er jo mer omfattende enn andre, det står som oftest i serviceheftet hva de gjør på de ulike servicene. Jeg hadde min på en mindre service sist (75 000 km med oljeskift og noe småting) og det kostet 1600 kr.

Edit: Glemte å nevne at jeg har et annet merke, men i og med at det er omtrent samme biltype og årsmodell (Toyota Avensis 2005) kunne man kanskje sammenligne. Møller er vel kjent for å ha stive priser. Kan være mye penger å spare på å ta service i Sverige hvis man har mulighet til det, er jo greit å få utfylt serviceheftet.

her skulle møller ha mellom 5500-6500 kr for service på vår audi så vi gjorde jobben selv.

Bilen har snart gått 100 000, så det er gjerne litt som står for tur... Men jeg vet ikke hva...
Verkstedmannen sa ikke noe om det, og han spurte ikke hvor langt bilen hadde gått.
emoticon
Det var ikke Møller men et Meca-verksted.

Prikketrusa skrev:
Bilen har snart gått 100 000, så det er gjerne litt som står for tur... Men jeg vet ikke hva...
Verkstedmannen sa ikke noe om det, og han spurte ikke hvor langt bilen hadde gått.
emoticon

Er en grunn til at jeg ikke kommer til å kjøpe VW flere ganger jeg altså - her hvor jeg bor skjer det MYE rart på Møller-verkstedet. Noe som er kjempesynd, de har mange fine biler...

Snekka skrev:
Hvor stor service er det da? Noen servicer er jo mer omfattende enn andre, det står som oftest i serviceheftet hva de gjør på de ulike servicene. Jeg hadde min på en mindre service sist (75 000 km med oljeskift og noe småting) og det kostet 1600 kr.

Edit: Glemte å nevne at jeg har et annet merke, men i og med at det er omtrent samme biltype og årsmodell (Toyota Avensis 2005) kunne man kanskje sammenligne. Møller er vel kjent for å ha stive priser. Kan være mye penger å spare på å ta service i Sverige hvis man har mulighet til det, er jo greit å få utfylt serviceheftet.

Det skal jeg jammen meg sjekke...
Sverige er et litt lite aktuelt alternativ, vi bor på Vestlandet...

Rundt 4000 tusen er normal pris for en vanlig service på VW. Så har du stor service med registerreim bytte osv, disse koster gjerne 10-12.000. Mener de er per 60.000 km på VW. 

Den vanlige servicen dere skal ha nå inkluderer oljeskift, nytt oljefilter osv. Iallefall er det slik hos VW verkstedet her. Men ikke eventuelle andre feil, som f.eks. bremser osv. 

Tanntrollet09 skrev:
Rundt 4000 tusen er normal pris for en vanlig service på VW. Så har du stor service med registerreim bytte osv, disse koster gjerne 10-12.000. Mener de er per 60.000 km på VW. 

Den vanlige servicen dere skal ha nå inkluderer oljeskift, nytt oljefilter osv. Iallefall er det slik hos VW verkstedet her. Men ikke eventuelle andre feil, som f.eks. bremser osv. 

Takk for svar!
Tror jeg skal ringe litt flere steder og høre bare for å sjekke. Tror nok både bremseklosser og -skiver må skiftes, så det kommer nok til å koste litt. :(

Prikketrusa skrev:

Snekka skrev:

Sverige er faktisk ikke billigere på servicer på VW. En bekjent sjekket, i Sverige skulle de ha 3000 kr mer for vanlig service og 7000 kr mer for stor service. 

Tanntrollet09 skrev:

Prikketrusa skrev:

Snekka skrev:

Sverige er faktisk ikke billigere på servicer på VW. En bekjent sjekket, i Sverige skulle de ha 3000 kr mer for vanlig service og 7000 kr mer for stor service. 

Vi hadde engang service i Finland på vår gamle Golf og sparte noe sinnsykt med penger (flere tusen husker jeg).

Er jo helt sykt at det skiller så mye i pris, jeg hadde jo nylig samme service på Avensisen til 2-3000 kr billigere!?

men husk at om det fortsatt er garanti på bilen så gjelder den kun om det er merkeverksted som utfører servicen.Ihvertfall slik jeg har forstått det og vet et par som har sliti litt med å få noe på garnatien etter feil pga andre har gjort det.

Det er en ganske vanlig pris for en service, bytte av div ting de finner ut av må byttes kommer jo i tillegg det..ved 100.000 kan jo div ting være klart for bytte glad jeg aldri trenger betale for service og rep av bilene

Back
Topp