Hva koster det å arrangere dåp/navnefest???

Ikke i bruk

Forumet er livet
Hvor mye penger og tid brukte dere på å arrangere dåp/navnefest? Eller hvor mye planlegger dere å bruke?

Leier dere lokale? Lager mat og kaker selv eller setter det bort til andre? Hva med pynt, navnkort osv? Andre ting dere bruker penger på til dåpen/navnefesten?

Hadde dere/skal dere ha noe spesielt tema?
 
Vi leide lokale (som ikke kostet mye), og hadde catering. Kaker fikk folk som kom bake, og ellers kjøpte vi inn kaffe. Tror lokalet kom på ca 2000kr, catering på litt mer, tror vi endte på 6-7000 totalt om jeg ikke husker helt feil. Kjøpte inn duk, servietter og annen pynt på binders.
 
Leide lokale gratis.
Kjøpte snitter, kostet noen tusen.
Fikk hjelp til kakebaking.
Pynt hadde jeg litt fra før og kjøpte litt mer for ca 300 kr.
Kjøpte servietter og en ekstra duk, ellers hadde jeg fra før. Geniale hvite fra Jysk:)
Navnekort kjøpte jeg billig.

Totalt litt under 4000 kr.
 
Leide lokale, betalte for seremonien (navnefest), pynt, fiksa maten selv, bestilte lìtt pynt fra Kina og kjøpte pynteduker.
Klær til ungen og invitasjoner i posten.

Ble vel 6000-7000.
 
Vi brukte rundt 3000. Lokale, mat, pynt og kaker. Gjorde alt selv.
 
Brukte rundt 3000 tror jeg. Da kjøpte vi ei kake, resten bakte vi selv eller fikk. Lagde maten selv. Og kjøpte duk, lys, bordkort og noen roser.
 
Vi leide lokale, et billig et. Maten fikk jeg hjelp til å lage av mamma, mine søstre og min tante. Ble smørbrød med forskjellig pålegg, egg, eggerøre, karbonader osv. Pynt kjøpte jeg billig på Ebay :happy: Alt i alt brukte vi kanskje rundt 3000-4000 kr :happy:
 
Vi har hatt begge dåpsselskaper hjemme. Familiemedlem som lagde alle snitter gratis , kaker lagde jeg selv. Lånte et ekstra bord og flere stoler av svigers og svigerinne. Pynt hadde jeg mye fra før , arvet og ubrukt etter niese og nevø til ungene. Så 1000-1500 maks det er da drikke, ting til kakene og blomster. Men relativt dyr dåpskjole til frøkna ,3000,-( det året var den som går i arv sporløst forsvunnet ) . Dåpskjolen var helt nydelig , laget av gamle brudekjoler og kjøpt i brudesalong :)
 
Vet ikke hva vi brukte :O

Vi leide lokale begge gangene.
Mamma stod for mat (koldtbord ene gangen og gryterett andre).
Jeg kjøpte dekorasjoner så billig jeg klarte.
Tema var blått.
Kaken fikk jeg ei venninne til å lage første gang og mamma bestilte gjennom jobb andre gangen. Jeg pyntet den siste.
 
Lokale rundt 500,-
Mat og kaker ca 1500,-
Gjorde alt selv.
Med unntak av marsipankake som var bestilt 600,-
Lite pynt og dill dall, tror muligens vi hadde noen lys og telys vi brukte pluss servietter og duk. Kanskje 200,-
Totalt 2800-3000 kanskje pr dåp.
 
Jeg vet egentlig ikke. Hadde en svigermor som betalte lokalet. Ei mormor som sydde kjole og var med på snitter og mat.

Ellers var det resten av besteforeldre og oldeforeldre og oss som laget kaker og fikset kaffe og brus.

Jeg kjøpte dekor til bordet....så brukte sikkert 400-500 kr.

Lokalene kostet vel ca 500.

Var nærmere 30 gjester.
 
Etter å ha lest alle svar her inne, så tror jeh nesten jeg skal avstå fra å svare :eek: MEN vi hadde 50 gjester da mannen har tidenes største familie!
Lokale 1500,-
Mat 7000,- (spekemat)
Pynt 500,-
Dåpskjole: fikk
Klær til voksne: 4000,- (mannen trengte ny dress)
Kaker: 1500,- (dåpskaken kostet 1000,-)

Vi lånte duker, bestikk, klær til guttungen, fikk folk til å lage kaker... men maten ble ufyselig dyr! Kunne sikker valgt noe veldig billigere, men vi var så fysen på spekemat etter en graviditet uten :shy:
 
Husker ikke helt hva vi betalte, men i forhold til mange her, brukte vi en del :p vi kjøpte hus 2mnd før og fikk nøklene 2 uker før dåpen, så vi orka ikke styre for mye selv.

Vi leide lokale, hvor vi også bestilte maten. Vi fikk en del rabatter, men tror vi endte opp med 5000. Hadde tapas og det var virkelig hvert pengene :p

Kakene lagde jeg selv, og de ble det lagt litt tid og penger i (har svennebrev som konditor:p)

Brukte 1500kr ca på pynt og blomster.

Guttungen brukte pappaens sin dåpskjole, så den var gratis, og han hadde festdrakt etterpå, den kjøpte vi på salg for 200kr ca. Jeg brukte bunad og samboer dressen sin, så det var gratis.

I tillegg hadde vi brus og kaffe.

Så at vi brukte 10 000 ca skal en ikke se bort i fra :p men vi stod for all mat og drikke selv.
 
Jeg brukte ca 10.000,-
Var 50 gjester, Koldtbord, drikke, leide lokaler, pynt, blomster, klær til eldste og meg selv.
 
Back
Topp