Hva koster bryllup

Reinbue

Forumet er livet
Nå skal jo jeg også gifte meg, og vi har et år på oss å spare opp penger til dette bryllupet. Den viktigste dagen i mitt liv (en av de hvertfall) Hvor mye penger er det vanlig å legge i dette? Nå har jeg ikke noen peiling på hva som er det vanlige å bruke på den dagen, så kanskje dere vil dele summen med meg sånn at jeg kan få meg et bilde av hva vi må sette av i måneden for å få til dette? [:D] Gleder meg helt vilt!!
Når begynte dere forresten å planlegge?

det kan vell koste alt fra 20 000 og opp til 200 000?

spørs jo hvor mange gjester, ny kjole/brukt, alkohol inkludert/gjestene må kjøpe selv, innleidhjelp/venner som serverer osvosv

Noen som vil fortelle hva dere har betalt? Jeg skjønner at det varierer veldig. Men kanskje du kan si hva det kosta og hva som liksom utgjorde de store summene [:D]

Vel, vi reiste jo utenlands så var ikke noe tradisjonelt bryllup. Bare 20 gjester. Betalte ca 40 000 for alt (med leie av sommerhus) Ganske billig mat og drikke i Danmark da, og mye billigere frisør og bryllupskake enn i Norge, så ikke så lett å sammenligne...

Vet søsteren min betalte rundt 60 000 for sitt tradisjonelle bryllup. De leide et grendehus, hadde koldtbord og band som spilte musikk.

Er vel kjolen som er en stor utgift (ikke for meg, min var gratis, mormor sydde den til meg), maten selvfølgelig, og hvis du skal ha levende musikk. Fotograf koster jo også litt....

Har jo ikke hatt bryllup enda vi da, men har regna grovt på det og regner med å bruke mellom 120 og 150.000 på det..?
..men lurer på å ha en barløsning hvor gjestene på enklest mulig vis betaler sin egen alkohol etter middagen, og da vil jo litt dekkes inn igjen... har bare ikke kommet på hvordan vi egentlig skal løse dette.. :) Det enkleste hadde jo å bare ha fri bar, men det blir gjerne litt vel dyrt igjen [8|] [:'(]

Godt vi har 2år til planlegge på vi da [8D] [:D]

Vi er jo midt oppi dette selv.

Her kosta kjolen min 6200 kr for å leie[&:][&:] får mye billigere kjoler hos jk.dress (?)

Mannedressen 2000KR

Alkoholn har vi bestilt fra Tyskland.....der brukte vi ca 6000

Maten blir ca (har ikke nøykatige tall , 4-5000??

Lokalet 4000 kr.

Hotellet 2-3000...Ligger fra fredag til søndag....Jepp, men det er en drøm jeg har hatt....Fredag med min forlover. Lørdag bryllupsuiten med min ektemann[:D]

Ja buketten min er rådyr.....3000 [&:][&:][&:] (pappa betaler[:D][:D][:D]sweeeet)

Brus og litt smått 1000kr

Duker og lys 2000 kr

tja mere blir det....er over 30000 allerede[&:][&:] Går hardt utover sparekontoen vår dette her, men vi gifter oss bare en gang[:)][:)]

Jeg begynte 11 mnd før med planleggingen! rett etter frieriet! [;)]

Det er mange måter å redusere kostnader på, så prøv å sette opp et
budsjett på hva dere tror dere kommer til å bruke!

viktig å ordne vielsessted og festlokale tidlig!! det kan hjelpe på å få en følelse
av hvor mye det vil koste dere.

vi var veldig heldige og hadde foreldre som ville hjelpe oss med penger,
så de delte kostnaden for lokalet med middag osv. det kostet 1000 per pers,
og med 100 gjester så var det fint de tok litt av regningen.

Vi brukte ca 50000 kr i tillegg på alt det andre og jeg vet jeg kunne brukt mindre,
og MYE mer, det er helt sykt hvor mye ting koster når det er snakk om bryllup!

Du har et kjempemorsomt år foran deg nå!! og ikke minst drømmebryllupet! [:D]

Jeg gleder meg skikkelig jeg. Nå er datoen satt. Amund skal velge kirke, siden jeg ikke har noen tilhørighet her.
Vi har egentlig veldig lyst til å ha festen oppe på gården til Amund, men da må vi være ute. Han sier vi kan være inne, men det vil ikke jeg siden det da blir litt trangt. (Det er stor hus, og plass til mange altså, men ikke sånn åpen sal liksom :P)
Så hva syns dere? Ta sjangsen på at det blir fint sommervær, eller leie et lokale?

Gratulerer så mye med forlovelsen!!! [:D] Så koselig!

Med det været vi har i Norge hadde jeg IKKE tatt sjansen på og kun ha muligheten til å være ute. Så jeg hadde definitvt leid et lokale, dersom det ikke er mulig å ha det inne på gården [:)]

ORIGINAL: Prinsessen08

Med det været vi har i Norge hadde jeg IKKE tatt sjansen på og kun ha muligheten til å være ute. Så jeg hadde definitvt leid et lokale, dersom det ikke er mulig å ha det inne på gården [:)]
hva med gigantiske partytelt? :P

Gratulerer med forlovelsen!!![:D][:D] Så utrolig koselig!!![:)]

Jeg har alltid drømt om utebryllup, men hadde nok leid stort partytelt med plass til alle uansett vær. Om været blir knallfint så kan en ta bort veggene.[;)]
Det er liksom med på å samle forsamlingen om du skjønner..[8D]

Ellers ingen tips herfra. Venter fortsatt på at mannen vil gifte seg...[:'(][:@][8D]

ORIGINAL: sånja

Jeg har alltid drømt om utebryllup, men hadde nok leid stort partytelt med plass til alle uansett vær. Om været blir knallfint så kan en ta bort veggene.[;)]

Ellers ingen tips herfra. Venter fortsatt på at mannen vil gifte seg...[:'(][:@][8D]
Så det finnes sånne store partytelt? Da tror jeg at jeg går for det! Det kan jo ikke regne den dagen :P Da blir det jo ikke noen fine bilder eller noenting.

ORIGINAL: Reinbue

Så det finnes sånne store partytelt? Da tror jeg at jeg går for det! Det kan jo ikke regne den dagen :P Da blir det jo ikke noen fine bilder eller noenting.

jk.dress

Ja! Treminingen min giftet seg i sommer og de hadde stoort partytelt (ikke bare sånn vanlig langt smalt, regner med man kan få i alle slags ønskelige størrelser)..! Det så kjempe koselig ut (var ikke der selv, men så bilder) Det var hvitt og hvitevegger, så er jo veldig nøytral og fin "bakgrunn" å pynte i sin egen romantiske stil. [:)] De hadde hengt opp litt hvit tyll i sidene på taket enkelte steder og støttestengene eller hva jeg skal kalle det som går opp til taket midt i "rommet" hadde de pyntet med blomster rundt... Kjempe skjønnt[:)] Hvor mange tror du dere blir? Kjempe kos med bryllup, -kos deg videre i planleggingen! [:D]

ORIGINAL: ebeth83

jk.dress

Ja! Treminingen min giftet seg i sommer og de hadde stoort partytelt (ikke bare sånn vanlig langt smalt, regner med man kan få i alle slags ønskelige størrelser)..! Det så kjempe koselig ut (var ikke der selv, men så bilder) Det var hvitt og hvitevegger, så er jo veldig nøytral og fin "bakgrunn" å pynte i sin egen romantiske stil. [:)] De hadde hengt opp litt hvit tyll i sidene på taket enkelte steder og støttestengene eller hva jeg skal kalle det som går opp til taket midt i "rommet" hadde de pyntet med blomster rundt... Kjempe skjønnt[:)] Hvor mange tror du dere blir? Kjempe kos med bryllup, -kos deg videre i planleggingen! [:D]
Ååå.. men da er jeg overbevist. Jeg begynte å stresse med å finne lokale jeg nå. Vi skal jo ta over den gården etterhvert, så vi har kjempelyst til å være der ute på gården, og kjøre sånn skikkelig bonderomtantikk bryllup! :):) Med telt blir det bra!
Vi blir nok ikke så innmari mange til middag hvertfall.. rundt 50-80 kanskje. Men vi vil jo ha plass til en del ekstra som kommer etter da.

Jeg hadde GLATT leid partytelt og hatt det på gården!! Erru gal [:D][:D][:D][:D] SÅ heldig å ha det som mulighet!!

jeg var i et bryllup i slutten av mai i år hos noen med gård og der hadde de leit partytelt, hadde varme inni. et telt til middag et telt der maten var og et til kaffe og gavebordet. det var genialt, ble knallvær når vi skulle spise så tok bort veggene og tok de opp igjen til kvelden.
jeg tror jeg hadde gått for det.
syns det blir så romantisk og koselig med utebryllup[:)]

Her setter de opp telt når det er sånn sommerkonserter o.l. De tar opptil 500 personer..[8D][8D]

Søk på Kvasir etter lokale utleiere, så får du en sånn cirka pris på det.[;)]

ORIGINAL: Prinsessen08

Jeg gleder meg skikkelig jeg. Nå er datoen satt. Amund skal velge kirke, siden jeg ikke har noen tilhørighet her.
Vi har egentlig veldig lyst til å ha festen oppe på gården til Amund, men da må vi være ute. Han sier vi kan være inne, men det vil ikke jeg siden det da blir litt trangt. (Det er stor hus, og plass til mange altså, men ikke sånn åpen sal liksom :P)
Så hva syns dere? Ta sjangsen på at det blir fint sommervær, eller leie et lokale?

Går det an med sånn utetelt da? det er flott å ha det ute da!!

Her setter de opp telt når det er sånn sommerkonserter o.l. De tar opptil 500 personer..[8D][8D]

Søk på Kvasir etter lokale utleiere, så får du en sånn cirka pris på det.[;)]
Genialt ;) Dette skal vi ha!

Back
Topp