hva koselig julepynt/julegaver lager dere selv?!?!

• Trådstarter Trådstarter * supermeg*
  • Opprettet Opprettet
S

* supermeg*

Guest
jadda, begynt å planlegge[8D] tenkte å male noen syltetøyglass og ha noe godt oppi, lage egne seigemenner eller noe[:)][:)][:)] men alle tips på kjekk julepynt og kaker/bakst karameller ol blir tatt godt imot[:)][:)][:)] med oppskrifter[:)]

Laget såper for to år siden, hadde de i norgesglass med en matchende klut.
I fjor lagde jeg drops.
I år har jeg en annen hemmelig plan [;)][:D]

hvordan lager man hjemmelagde seigemenn?
-i fjor lagde vi brente mandler og hjemmelagde syltetøy i mange varianter, og la det i en liten kurv. Det var veldig mange glade for

Jeg lager jo kort selv, og så har jeg begynt å dekorere små poser i gråpapir, de er flotte til å ha litt julekaker, annet godis, eller en liten gave i kanskje.
Du kan se dem i bloggen min. [:)]

Tenkte jeg selv skulle lage spekulasjer/hvite kakemenn og gi bort noen poser, og kanskje sånne sjokoladekjeks av den typen de har på butikkene, den som det står oppskrift på. [:)]

I år skal vi lage drops, fudge, chocolate chip cookies og kaaanskje seigmenn om vi får tid. Har dessverre ikke oppskrifter her akkurat nå..

jeg har bestilt 2 håndklær, ett til venninna mi, og ett til sønnen hennes..tenkte å sy på navnene deres på de:)

Jeg pleier å lage julepynten av pepperkakedeig[;)] Pepperkakemann i kjøkkenvinduet, hjerter i stuvinduene, selvfølgelig et stort pepperkakehus, og jeg synes det er veldig koselig med små pepperkakefigurer på juletreet også![;)] Vi eier faktisk ikke julepynt utenom lys til treet og adventstake! Alt det andre lager jeg i løpet av adventetn[:D] Julenellik er jo også koselig! Og lykter ute!

I år tror jeg at jeg skal lage noe julepynt/kjøleskapmagneter med bilde av barna på. Ellers har jeg lyst å prøve meg på drops og så blir det nok no gipsmaling. Og kanskje kjøpe t-skjorte og trykke bilde av barna på.. Er desverre ikke så flink til å lage julegaver. Har veldig lyst vært år, men blir liksom aldri tid til det. Men i år har jeg iallefall tenkt å gjennomføre noe. Lettere med en liten baby enn en aktiv gutt på 8-9 mnd som jeg hadde ifjor.

ORIGINAL: Bridezilla89

hvordan lager man hjemmelagde seigemenn?
-i fjor lagde vi brente mandler og hjemmelagde syltetøy i mange varianter, og la det i en liten kurv. Det var veldig mange glade for

tenkte å bruke gele jeg da[8D] i en langpanne, så skjære eller trykke det man vil[:)]

ORIGINAL: Blond Vampire Shrimp

i fjord kjøpte vi inn masse små hvite skåler fra Europris og malte de, lagde masipankuler med sjokolade på og la oppi til alle....

Hva vi skal gjør i år vet jeg ikke ennå, men jeg finner nok på noe[8D]
[/quote

det var en god ide!!!

ORIGINAL: Lille Lu

Laget såper for to år siden, hadde de i norgesglass med en matchende klut.
I fjor lagde jeg drops.
I år har jeg en annen hemmelig plan [;)][:D]

hihi, send en pm da[;)]

i fjor kjøpte vi hvite kopper på nille som ungene malte på, så skrev vi verdens beste mormor, tante, onkel, +++ å¨de.. det var veldig gøy[:D][:D]

ORIGINAL: lykkelita*

Jeg pleier å lage julepynten av pepperkakedeig[;)] Pepperkakemann i kjøkkenvinduet, hjerter i stuvinduene, selvfølgelig et stort pepperkakehus, og jeg synes det er veldig koselig med små pepperkakefigurer på juletreet også![;)] Vi eier faktisk ikke julepynt utenom lys til treet og adventstake! Alt det andre lager jeg i løpet av adventetn[:D] Julenellik er jo også koselig! Og lykter ute!

koselig da!!!

I fjor kjøpte jeg krukker på ikea (slike som ser ut som gammeldagse syltetøyglass). "Limte" på motiv av fine servietter med decoupagelim og pyntet med bånd. Kjempekos julegave! Kan f.eks fylles med hjemmelagde karameller? Glassene bruker jeg for øvrig også selv - til å ha telys (evt kubbelys hvis glassene er store nok) i! [:)]

Pyntet også noen fystikkesker med "vintage" julemotiv!

Kan også strikke/tove tøfler! [:)]

I år skal jeg lage til og fra lapper selv og body scrub skal kjøpe inn små krukker å ha body scruben oppi. Har laget små lapper som det står innholdet i. Og bilder av ungene bak på glasset :D[:)]

Kokte store mengder drops!:) strukket også fanakofter til svigerinnen min og datteren hennes :)

Tenkte å prøve meg på å lage stearinlys (eller jeg skal da ikke lage stearinlyset hehe) men å stryke på bilder av guttene på de. [:)] Har aldri gjort det før, men så noen andre her inne som hadde gjort det, og det var veldig fint! [:)]

Back
Topp