Hva kommer dere til og kjøpe/ikke kjøpe til den kommende babyen ?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
Vi har vel alle våre favoritter og ønsker for den lille.

Hva er "must have" for dere når det kommer til spedbarnsutsyr.
Og hva ser dere på som totalt unødvendig ?

Kanskje dere har noen smarte tips og komme med til andre kommende mammaer ! :)

Jeg bare må ha bæresæle, var min beste venn med jenta:)
Hva jeg driter i er litt værre, klarer ikke komme på noe..

Ja, bæresjal og en GOD bæresele! :) er tips! Skal uten tvil invistere i ettpar omslagsbodyer.
Hettegensere i str 50-56 skjønner jeg ikke vitsen med at selges!

Vi har vel egentlig nesten alt vi trenger, så blir vel ikke å kjøpe så veldig mye. Vi må kjøpe bilstol, og skal jo uten tvil ha med base!!! Det er genialt!

Vippestol, ammepute, bleiebøtte og badestol er musts.

Tummytub kjøpte vi til førstemann, den var skikkelig knotete, så det gidder jeg ikke igjen.

Vogn, seng og bæresele har jeg etter jentene.

Badestol - sånn til å ligge i. Det er må ha.

Myke gode babyklær, og omslagsbody i de minst str.

Ikke hettegenser og olabukse ;)

Vippestol brukte vi nesten aldri sist, så det kommer jeg ikke til å kjøpe.

Stellebord kommer jeg ikke til å kjøpe noe dyrt og fint, en stellematte på vaskemaskinen gjør samme nytta.

son ligge i badeting vil jeg ha denne gangen,savnet sist.. Vippestolen MÅ frem igjen.. Ammepute er d største tullet jeg har brukt penger på vertfall:)

Badebalje, bæresele og vippestol må vi ha... håper å få vite kjønn, så hvis d blir gutt må d handles klær også...

bæresjal. og ny baby seng, den som tulla hadde faller fra verandre så må ha ny..ellers kommer det ann på om det er gutt eller jente. er det gutt må jeg kjøpe en del klær

Har det meste. Gutten bruker forsatt sprinkelsenga, men spørs om han får seg storgutt seng før sommeren. Ellers MÅ jeg ha noe nytt å bære babyen i vet ikke hva ennda.

Blir det jente må vi kjøpe inn noe klær:-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Likte kommentarene om hettegenser i 50-56, hahaha det går jo IKKE an å bruke!! Det er jo først når de begynner å sitte selv, krabbe osv de kan bruke det! Selv om jeg aldri har brukt det til lillemann ennå! :P

Må ha er: Vippestol og bilsete med base! Skal også investere i en god bæresæle denne gangen. Brukte ikke til lillemann, men ser for meg at det trengs når man får nr. 2....

Unødvendig: Bleiebøtte, flaskekoker....

Har en goood del etter lillemann så det er bare bilsete og klær vi må kjøpe inn denne gange ;)

Vi har mye etter første mann, men tenkte jeg kan nevne noe av det jeg brukte mest.

-Ammeputa: brukte denne i sofaen når jeg amma om dagen og syns den var deilig å bruke til støtte for armen.
-Babybjørn vippestol: lett og ta med seg, ungen sitter fint, fin å mate i når de begynner med grøt etc når de blir større.
-Matte/stellebord: var gjerne oppe i 10-12 bleier om dagen på det værste. Kjekt å ha et alright sted å stelle.
-Sjal: bærte masse i sjal fram til 8-9 mnd. Utrolig praktisk å ha styr på ungen på magen og om vintern så brukte jeg bare en stor jakke rundt oss begge. Slapp lettere unna med å kle på klær etc.
-Mei tai: Bæresak fra 9-mnd og fram til i 3 år i hvertfall. Bærte første mann i denne til barnehagen hver dag om vintern og brukte jakke trikset for å slippe billig unna å kaste bort til til å kle på.
-Maxi Cosi barnesete, og kommer nok denne gangen til å kjøpe understell sånn at jeg kan slippe stor vogn ved mindre æren i byen. Og vurderer å kjøpe sånn "voksipose" til å ha oppi siden de ikke er så lenge til det blir kaldt når høsten kommer. Slipper litt billig unna å ytterklær med den posen.

Tror det var det jeg kom på sånn i farta.

Kommer ikke til å kjøpe en haug med kremer, oljer, shampooer, etc før fødsel. Butikker finnes etter fødsel også pluss at jeg nesten ikke brukte noe av det. Har ubrukte zinksalver fra 3 åringen min enda.
Også er hettegensere og stive olabukser etc tull på små barn.

har tenkt litt her nå, og kommet på mine tinge jeg bare "måtte" ha og klarte meg uten når mine var små.

"må ha"
-Flasker og pumpe i hus (min førstefødte klarte ikke ta puppen, men jeg hadde massevis med melk).
Var veldig glad jeg kjøpte ei flaske og bokser ferdig blandet MME just in case, pumpe kjøpte vi på vei hjem fra sykehuset).

-Microsterilisator, siden vår første ble flaskebarn og jeg pumpet meg i flere mnd var den gull verdt.

-Bilstol med base.

-Ammepute, brukte den mye til og lage rede for babyen når han sov i lekegrinden.

-Klær i str 50 - De brukte førstemann fram til han var nesten 3mnd gammel.
Alle sa at vi måtte IKKE kjøpe så små str. Men Der måtte vi handle mye tøy på vei hjem fra sykehuset (minstemann brukte aldri den str, brukte str 56 i 2 uker)

-Vippestol med full liggestilling

-Lekematte

-Lammeskinn

-Frysebeger til MM

+ alt det åpenlyse som stellebord, vogn, seng etc

Dette synes vi var tull.
-Baby bjørn bæresele.

-Badekarsete - det var bare tungvindt

-Understell til bilstolen - plasserte den bare oppi bagvogna eller i handlevogna om det var behov.

-Bukser , gensere og jakker.

-Flaskevarmer.

Har det meste etter kommende storesøster og ser for meg at jeg kommer til å bruke ammeputen, bæreselen (manduca) og Tummy tuben mye. Må skaffe bilstol med base (siden vi lånte til forrige), sprinkelseng og evt. søskenvogn. Ellers har vi så og si alt. Dvs om det blir gutt, må vi nok kjøpe litt klær (eller låne fra våre søsken som bare har gutter). Vippestol med full liggestilling har jeg også lyst på. Lånte en babybjørnstol sist, men den må leveres tilbake til eier siden de har termin i mars og skal bruke den selv. Tenker at vi nok kommer til å skaffe en annen stol. Synes ikke den var noe å klaske ræven i taket for. o_O

Det eneste vi ha er bilstol og ny madrass til sprinkelsengen (heiv den gamle siden den var blitt både tisset og svettet i). Ellers tror jeg vi har det meste vi trenger, både klær, vogn, bæresjal, badebalje, kluter, pumpe og flasker. Vi har ikke så mange sofaputer lengre, så det blir kanskje kjøpt en ammepute. Butikkene har jo åpent etter fødselen også, så småting kjøper vi heller etterhvert som vi ser at det trengs. Med nummer en kjøpte vi mange ting vi aldri fikk bruk for.

Vi har det meset etter dem vi har. BIlstol kjøpte vi ny til kommende storesøster. Blir det gutt må vi ha litt nye klær.. Og søskenvogn må vi ha :)

Vi har mange med barn rundt oss, både søsknene våre og venner, så selv om t er vår første, gjetter jeg at t finnes en del ting til låns. Får vel vite mer om hva som er tilgjengelig og hva vi må kjøpe etter hvert, neste uke feks, når vi har fortalt om spiren :-)

ellers, så har jeg jo en del ting jeg vet jeg ønsker... Bæresjal, ammeseng/seng som kan passe inntil vår, stellematte, lammeskinn, bilsete ned base...... Ja, og sikkert mye mer :-)

Back
Topp