Hva kler dere på mini når dere skal hjem fra sykehuset?

Papillon2016

Blir kjent med forumet
Hei
Jeg er førstegangs gravid. Sitter å går gjennom babytøyet jeg har til mini og så begynte jeg å tenke på hva mini skal ha på seg når vi skal hjem fra sykehuset. I juli kan det jo være ganske så varmt. Ser at mye som omtales som hentesett er av ull. Kan ikke det bli litt vel varmt midt på sommeren?
 
Last edited:
Jeg tar med et sett body+bukse i tynn bomull, og har hentesett (jakke, lue og sokker) til å ha utenpå om det er kaldt. Man vet jo aldri med norsk sommer. Har også med en tynn bomullslue. Og et pledd, om det er kjølig men ikke kaldt nok til å ha på hentesett i ull. Sist fikk bi ikke brukt hentesettet, var i juni 2014 så vi rant jo bort...
 
Jeg har strikket hentesett med shorts i ull.
Men tar med litt av hvert, tenkte å begynner om et par uker.
 
Vi har sokker, shorts og jakke i tynn merinoull, strikket av bestemor. Tar med lue body og strømpebukse i bomull til å ha under. Er det for varmt den dagen tar vi evt shortsen og sokkene av
 
Har jeg ikke tenkt på. Så koselig å planlegge! Det må jeg få med mannen på på onsdag :)
 
Jeg tenkte å ta med en liten bag med litt forskjellig i så kan vi velge når dagen kommer:) etter været. Men det blir nok fort en hettejakke og bukse:)
 
Tar med en body, strømpebukse, sokker, votter(så hun ikke skal klore seg) og lue i bomull. Ellers har jeg med hentesett (som er i ull), sånn i tilfelle det blir kaldt. Vet aldri i Norge. Kan være bikkjekaldt midt på sommeren også :p
 
Mamma har strikket masse fine sett i bomull og bambus, så blir et av de settene.
Alle settene har en strikket jakke, og enten bukse, kjole eller shorts, så hvilket det blir er litt avhengig av hvor stor baby blir og været. Med body og strømpebukse under, og en liten lue til. :)
 
Har med body og sparkebukse (og litt annet). Skal bruke de samme klærne mine 9-åringer brukte.
 
Har strikket lue og jakke. Under blir det body, bukse og sokker. Tar med teppe til å ha over i bilstolen.
 
Jeg har strikket hentesett i bomull. Tar med både ull- og bomullsbody/strømpebukse. Det er ikke godt å vite med norsk sommer ;)
 
Med 2 julibarn fra før, har vi ikke hatt sånne fancy og koselige hentesett. Har bare tatt noen lette sommerklær og hjemmestrikket teppe til å ha over... Tror siste snupp hadde newbie antrekk om jeg ikke tar feil... Lillegutt får nok det samme. Har tatt vare på de antrekkene da. Håper de synes det er gøy å få det antrekket når de blir større, sammen med bilde av seg på vei hjem fra sykehuset.
 
Spørs litt om han kommer til termin og hva slags vær det er :) Men planen er å ta på han en langermet body, fin "snekkerbukse" (i babystoff) og sokker, evt lett jakke/genser over. Og ha dynen eller teppe lett tilgjengelig hvis det er kaldt :)
 
Back
Topp