Hva kler dere på barna ute nå?

VanillaCupcake

Elsker forumet
Overskriften sier vel sitt?

Legg gjerne til hvor varmt det er hos dere nå.

Når jeg henter mini i barnehagen og det er sol og varmt,
ser jeg barn med alt fra vinterdress og tykke luer, til barn med t-skjorte og shorts på seg..

Selv føler jeg at jeg har funnet en mellomting.
body og strømpe innerst. Bukse og college jakke ytterst.
Caps meg klaffer som dekker ørene.
Dette på fine solfylte dager med lite kald vind :-)

Hvordan kler du dine barn? :-)

her var det 10 grader i morges, nå titter solen fram så er en 13-15 grader tror jeg.. De gikk til bhg i:

mini: tights, t.skjorte og en tunika over, en tynn vår jakke utenpå og et pannebånd. I bhg skulle hun være ute, da byttet vi jakken med en vårdress.

eldste har bukse, t.skjorte og en collegegenser, så har hun jakke i bhg.

Spurte i bhg hva de ville ha og det var gjerne ytter-jakke og bukse sånn at de kunne åpne og ta av lag for lag eller kle på lag for lag etter hvert som temperaturen endrer seg.

Det veksler nemlig kjapt mellom iskaldt til glohett her for tiden.

Har på ullbody og ullstrømpis som basis, og så er det gjerne en tynn strikkadress/bukse og genser under parkdressen eller regnklærne. Er det fint nok så kan en droppe parkdressen men da har jeg nok heller på en mer solid joggedress.

Har på en tynn ull-balaklava så hun ikke skal få trekk i nakken og så har vi enten bomullslue eller solhatt over denne. Selv om det ikke er sol så kan det bli velsid skarpt lys ute for de små! Jeg bruker selv solbriller når jeg kjører, så lenge det ikke er grå tunge regnskyer liksom. Viktig å passe på øynene også!

Ull innerst, joggebukse/kosebukse over der. 
Fôret to-delt regndress, mellomtykk lue, tynne votter og viking termo ute.
Kaldt her fremdeles. 2-3 grader på morgenen, blir det sol utover dagen kan det kommer opp i rundt 10 grader, da er det gjerne av med jakken og på med en tykk genser.

12-15 grader her nå.

De har sokker og joggesko, bukse, tshirt og genser, og så en vårjakke.
Og minste har lue eller tynt ullpannebånd.

har endelig lagt bort ulltøyet nå. idag har hun på seg strømpebukse, langermet tynn bomullstrøye, en tykkere collegegenser og bukse. tynn reima allværs-jakke og en bomullslue!

fem grader idag tidlig, tipper ca 10 grader nå. ikke akkurat varmt idag!

får legge til at her er det 13 grader i skyggen og mellom 15 og 20++ grader på dagen.

Her er det vindstille idag, og over 10+.
Han har på ull innerst, og en windstopper/fleece-jakke fra Polarn O.Pyret. Den er god og varm.
Har også en tynn lue på han, samt joggesko.

det varierer litt om vi har på strømpis eller ikke, været skifter jo så fort.. men idag var det strømpis, olabukse,t-skjorte,genser, vårjakke,lue og joggesko. sånn er det som oftest hver dag.. og det ligger jo regntøy og mere klær på olassen om de skulle trenge det:)

Her har litja på seg strømpis, body, joggebukse og genser.
Over har hun vårdress og ei bomullslue.

Her varierer temperaturen veldig, og jeg ser det an fra dag til dag..

Igår var det KALDT, så da tok jeg på strømpebukse.

De er flinke til å ta av klær hvis det trengs i barnehagen. (Eller ta på hvis det blir kaldere..) Har både strømpebukser, bukser og diverse gensere liggende i hylla så det er ikke noe problem.

Jeg kler alltid på barnet etter temp og vær når vi går ut av huset. Endrer det seg utover dagen justerer de i barnehagen.

Kan ikke kle barnet etter hvordan man TROR det blir om noen timer.. :)

Nå har vi hatt noen sure dager igjen, så da har hun hatt boble dress uten for inni. og joggedress og genser under.

ellers har vi stort sett kutta ut lue og strømpebukse. er 14,5 grad nå.

det er litt skummel tid vi er inne i med lure-godvær, så jeg er mest redd for trekk  på øra osv.og det å sitte rett på bakken.

i påsken hadde vi 25 varme ++ og ikke ett vindpust. da var det truse og genser på i hagen. og body og strømpebukse på minsten.

Her ute i havgapet er det vinden som bestemmer. I dag har vi 10-11 grader og sol, men ein isande kald vind.

Lille på 3 1/2 hadde på seg ullstrømpebukse og -trøye (ho er veldig kald av seg og fryser lett), bukse og genser og vinddress. Skaut som dekkar øyrene og så joggesko.

Broren på 5 1/2 hadde t-skjorte, bukse, genser, vindbukse og vindjakke. Caps og joggesko.

For eit par dagar sidan hadde vi same temperatur (eller, det var kanskje ein grad eller to varmare), sol og vindstille, då gjekk vi i bukse og genser ute. Minste hadde strømpebukse i tillegg.

Back
Topp