Hva kler dere babyen i?

-Bambino-

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Sommerfuglene
Hva kler dere de små i inne? Hva med ute? Her er lille ganske kald av deg. Jeg har på han body, strømpebukse og sparkebukse inne... Varierer med ull, bambus og bomull, men føler det er for lite... Ser på bodyen mer som undertøy og skulle gjerne hatt et par gensere han kunne hatt over, men vanskelig å finne... Noen som har tips til hvor man kanskje kan finne det ned i str 50-56?

Vi har 24-25 grader i stua så han er god og varm i 1 bomullsdress/ pysj.

På natta har vi 18-19 grader og da har han det samme men har dyne over. God og varm.

Går mest i body og tights eller sparkebukse, eller strømpis med strikka romper over. Og smekke, ellers må vi bytte body hele tiden. Ute har vi strikket tøy i ull, og pledd over i bilstolen. I vogna har hun ullgenser, lue og ullsokker over det hun har inne. Ligger lunt og godt nedi voksiposen.

Vi har 24-25 grader i stua så han er god og varm i 1 bomullsdress/ pysj.

På natta har vi 18-19 grader og da har han det samme men har dyne over. God og varm.

18 grader på soverommet er altfor kalt for lille her... Han ligger på skinn, pakket inn i pledd og dyne og med pysj...

Hva kler dere de små i inne? Hva med ute? Her er lille ganske kald av deg. Jeg har på han body, strømpebukse og sparkebukse inne... Varierer med ull, bambus og bomull, men føler det er for lite... Ser på bodyen mer som undertøy og skulle gjerne hatt et par gensere han kunne hatt over, men vanskelig å finne... Noen som har tips til hvor man kanskje kan finne det ned i str 50-56?
Ha han i et deilig teppe inne. De fleste nyfødte liker jo å være litt innpakket. ;) vi bruker body istedenfor genser, er liksom det som er meningen med bodyer. At man skal slippe gensre som sklir opp og sånn. ;)

Lillebror er så varm av seg, så idag når sola varmer i stua og innetemperaturen er 24-25 grader har han bare body og sokker på seg. Vanligvis har han body, bukse og sokker. På natta ullpysjamas, klorevotter, flanellsteppe som han er pakket inn i og tynn dundyne. Sover på lammeskinn og ca 15 grader på rommet.

Husk å sjekke om babyen er passe varm på ryggen, ikke på hendene. ;)

Body og strømpebukse/bukse inne, evt bare bein inni gode varme tepper inne.
Drar lanulva dress, tykke sokker og lue utapå når vi skal i bilstolen. Enda ikke vært ute å trilla så vet ikke hvor mye hun faktisk trenger da.

Lillemor har på seg body, bukse og sokker. Pakker henne inn i teppe om hun er kald. Vi har det varmt inne da!
Ute har hun ullsokker, ullue, ulljakke oppi voksipose og med teppe over.

Ha han i et deilig teppe inne. De fleste nyfødte liker jo å være litt innpakket. ;) vi bruker body istedenfor genser, er liksom det som er meningen med bodyer. At man skal slippe gensre som sklir opp og sånn. ;)

Lillebror er så varm av seg, så idag når sola varmer i stua og innetemperaturen er 24-25 grader har han bare body og sokker på seg. Vanligvis har han body, bukse og sokker. På natta ullpysjamas, klorevotter, flanellsteppe som han er pakket inn i og tynn dundyne. Sover på lammeskinn og ca 15 grader på rommet.

Husk å sjekke om babyen er passe varm på ryggen, ikke på hendene. ;)

Jeg pakker han inn i tepper :) Har både ulltepper og flanelstepper, og pakker han inn slik de gjør på sykehuset. Ligger stort sett aldri uten teppe, også under dyna. Han er alltid kald på hendene, selv med votter på, men det er vel ganske vanlig, men han er ofte litt kald ellers også, og opplever at når det er litt varmere både på soverommet og ellers, og når han får på seg litt mer klær blir han varmere og roligere. Også kaldt på føttene og må ha både strømpebukse og sokker for at han skal bli varm... Har nok arvet kroppstemperaturen min lille... Stakkars ;) :p

Synes bodyene er så tynne og så åpne i halsen. Det har kanskje med at lille er ganske tynn :p

Bruket mye hjemmestrikk på han ute, både i bilstolen og i vogna :) og kunne gjerne tenkt meg en genser eller tynn jakke over bodyen inne også ;)

Jeg pakker han inn i tepper :) Har både ulltepper og flanelstepper, og pakker han inn slik de gjør på sykehuset. Ligger stort sett aldri uten teppe, også under dyna. Han er alltid kald på hendene, selv med votter på, men det er vel ganske vanlig, men han er ofte litt kald ellers også, og opplever at når det er litt varmere både på soverommet og ellers, og når han får på seg litt mer klær blir han varmere og roligere. Også kaldt på føttene og må ha både strømpebukse og sokker for at han skal bli varm... Har nok arvet kroppstemperaturen min lille... Stakkars ;) :p

Synes bodyene er så tynne og så åpne i halsen. Det har kanskje med at lille er ganske tynn :p

Bruket mye hjemmestrikk på han ute, både i bilstolen og i vogna :) og kunne gjerne tenkt meg en genser eller tynn jakke over bodyen inne også ;)
Jeg syns de omslagsbody'ene var så åpne i halsen på mini da han var nyfødt, nå er han 5 uker og fyller klærne litt mer. Men foretrekker klær med litt mer hals, feks pysj/ dress

Oftes body og en myk bukse utenpå, og når vi er ute har han en varm dress over :)

Jeg syns de omslagsbody'ene var så åpne i halsen på mini da han var nyfødt, nå er han 5 uker og fyller klærne litt mer. Men foretrekker klær med litt mer hals, feks pysj/ dress

Ja det synes jeg også... Har også bodyer som man drar over hodet, men synes fortsatt de er veldig åpne i halsen siden lille er litt tynn...

Storesøster kunne aldri bruke omslagsbodyer, hun ble så naken over skuldrene og halsen, har ikke det problemet med lillebror. :P Han har dobbeltnakke. :P

På eldste brukte jeg kun strikkasokker inne, vanlige sokker ble hun bare kald i. Kanskje prøve det? :)

Vi bruker body og bukse+sokker inne eller heldrakt. På trilleturer har vi en tykk bomullsdress som går utenpå inneklærne og en voksipose med ull. Og to luer; en tynn innerst og en ull ytterst. Prøver å passe ekstra på ørene, er en del vind her vi bor.

Storesøster kunne aldri bruke omslagsbodyer, hun ble så naken over skuldrene og halsen, har ikke det problemet med lillebror. :P Han har dobbeltnakke. :P

På eldste brukte jeg kun strikkasokker inne, vanlige sokker ble hun bare kald i. Kanskje prøve det? :)

Bruker litt strikkasokker også... De er gode og varme :) største problemet er nok bodyene... Føler skuldrene kommer ut igjennom halsåpningen...

Bruker litt strikkasokker også... De er gode og varme :) største problemet er nok bodyene... Føler skuldrene kommer ut igjennom halsåpningen...
Ja da er det ikke rart han blir kald! Polarn o Pyret har litt gensre til spedbarn ;)

Her går det i body, tights og sokker på dagen og pysj på natta med sokker. Ute blir det i tillegg ullbukser, ulljakke, ullsokker, lue og votter.

Body og (strømpe)bukse inne. Har tynt teppe rundt/over han heile tida. Eller eg tar av strømpebuksa og lar han ligge hud mot hud inni genseren min (teppe over genseren).

Har så vidt vore ute, hadde då på strikka jakke, hue, bukse og sokkar i tillegg til body og så låg han inntulla i teppe inni skinnposen.

Så mye dere har på!
Lillemor har på body/bukse (gjerne uten sokker), legger på et teppe når hun sover.

I bilstolen får hun på sokker, lue og et ullteppe (vil ikke ha på ullklær under selene).

I går hadde hun kun dyne på tur, men på kalde dager går hun oppi posen (uten noen mer klær)

Back
Topp