Hva klarte du deg ikke uten sist? (Utstyr)

tiniii

Forelsket i forumet
Kopierte denne tråden fra oktober gruppen,
synes den var litt fin tråd for oss førstegangsfødende men også for dere med barn fra før av:happy:

Hva hjalp hverdagen sist med nyfødt/baby av utstyr? Og hva ble evt ikke brukt?

Morsomt å dele litt tips med hverandre, plutselig dukker det opp ting man ikke har tenkt på før:p
 
Med eldstemann klarte jeg meg ikke uten;
- bæresele
- masse flasker og smokker
- flaske sterilisator
- malt ekstrakt
- vippestol

Han var kollikk gutt med kiss/kidd problematikk, tok ikke puppen og gråt mer eller mindre 1 år!:(:wideyed: (Han skulle bli enebarn ja!):hilarious:

med andremann klarte jeg meg ikke uten;
- vifte :p - sommeren 2013’ var varm!
- masse ammeinnlegg i ull og bomull (hadde 3 dobbeltsidige brystbetennelser innen han var 3 mnd)
- pumpe (puppegutt)

ja… jeg kommer ikke på noe mer egentlig

Hadde de vanlige tingene som vippestol, babynest den førte tia, babygym (gull verdt!):happy:
 
Med minsten klarte jeg meg ikke uten
-ammeskjold, han tok ikke puppen lett selv om de 3 før han klarte det.
-ammeinnlegg
-god ammepute
-babybjørn vippestol
-gulpekluter
-manuell og elektrisk pumpe, hadde også NatureBond som jeg brukte endel for å lette på trykket.

Thats it tror jeg..

Med neste ser jeg for meg at jeg må ha
-bæresele for de blir ganske tett
-bilstolpose for å ha når vi skal levere i bhg
-lekegrind så h*n får være i fred fra lillestorebror
 
Hva som ikke ble brukt

Sprinkelseng:wacky: denne gangen skal jeg være flinkere å venne på egen seng.
Ble nok litt lurt av å ha bedside crib, og endte opp med at han lå mer i min seng enn sin egen.
Og der ligger han veldig ofte enda;)

Han likte seg heller ikke i babynest.
Så det ble ikke brukt.
 
Bæresæle helt klart. Er vant til å være aktiv å mye på farten så da er bæresæle gull. Får gjort så mye mer.
Har derrimot aldri eid babycall eller vippestol å ser heller ikke nytten i det, men vet at mange andre sverger til det igjen.
 
Dobbel elektrisk pumpe og flaskesterelisator.

El-vogn (Helt genialt Vi bor i en fjellside uten tilkomst med bil.)

Bæresele/bæresjal

Purelan og ammeskjold.
 
Dobbel elektrisk pumpe og flaskesterelisator.

El-vogn (Helt genialt Vi bor i en fjellside uten tilkomst med bil.)

Bæresele/bæresjal

Purelan og ammeskjold.

El-vogn!! Visste ikke at det fantes en gang, det høres jo helt genialt ut ja.

Fantastisk tråd med masse gode tips!
 
El-vogn!! Visste ikke at det fantes en gang, det høres jo helt genialt ut ja.

Fantastisk tråd med masse gode tips!

El-vogn finnes! Den er i merket Cybex! Veldig god vogn i tillegg til motoren da selvfølgelig:D. Jeg er strålende fornøyd med å ha bilstol og vogn i det merket.

Vognen har appstyrt byssing:hilarious:
 
Bæresjal! 3 tette barn, å hadde aldri fått gjort noe som helst i hverdagen uten sjalet! Barnet nektet å sove i vogn/seng, å skulle helst spise hele dagen:dummy: så bæresjalet var gull verdt!
 
Klarte meg ikke uten:

*Ammeinnlegg i ull + engangs pga syke mengder melk og lakk som en sil :rolleyes:
*Brystpumpe
*Gulpekluter
*Vippestol
 
Dette brukte vi mye: Bæresele, vogn, babycall, enkle plagg.

Dette brukte vi ikke: Sprinkelseng (samsoving er vår greie), fancy tøy til småtasser.

Kommer sikkert mer fra meg ❤️
 
Ammepute. Men jeg måtte ha ulik ammepute på nr 1 og nr 2

Bæretøy

med nr 2 trengte jeg vippestol
 
Vippestol og ull-ammeinnlegg! Og en sånn rumpeputering som jeg brukte i noen mnd etter fødsel pga hemoroider fra helvete:laughing025
 
Av babyutstyr jeg kommer på; bilstolpose. Det må jeg ha denne gangen også :D
Også synes jeg babynest var kjekt :cool:
 
Jeg hadde sommerbarn sist og fikk en del fanzye sommerklær som var veldig søte, men som aldri ble brukt. Shorts og t-skjorte er fint det, men ikke til et spedbarn.

Uansett årstid så trenger baby de samme basisplaggene tror jeg:happy: Babysen vil nok ikke merke så mye til årstiden uansett. Holdt meg inne eller i skyggen i sommer som var og kommer nok til å holde meg inne i vinter som kommer, men bilstolpose skal jeg kjøpe:)
 
Av babyutstyr jeg kommer på; bilstolpose. Det må jeg ha denne gangen også :D
Også synes jeg babynest var kjekt :cool:
Bilstolpose! Den var genial. Vi brukte den alltid. Og spesielt nå med vinterbarn.
 
Babynest, ullpledd, bilstolpose, vippestol (1 på stua og 1 på badet i en annen etasje), purelan, engangs ammeinnlegg, ammepyjamas.

Sist hadde jeg minimalt med ammegensere. Det skal jeg ha nå, for jeg synes det er så kaldt å dra opp hele tskjorta/genseren.
 
Jeg hadde sommerbarn sist og fikk en del fanzye sommerklær som var veldig søte, men som aldri ble brukt. Shorts og t-skjorte er fint det, men ikke til et spedbarn.

Uansett årstid så trenger baby de samme basisplaggene tror jeg:happy: Babysen vil nok ikke merke så mye til årstiden uansett. Holdt meg inne eller i skyggen i sommer som var og kommer nok til å holde meg inne i vinter som kommer, men bilstolpose skal jeg kjøpe:)
Vi brukte masse shorts og tskjorte på mitt sommerbarn :angelic: Men det var en varm sommer og en varm unge.
 
Jeg måtte ha masse ammeklær, for de vanlige klærne mine er ikke ammevennlige.
Ellers er det litt hva ungen trenger. Ulike behov på mine to iallfall, men babydel på tripptrappstol er ganske høyt på listen
 
Back
Topp