Hva kjente dere på i dagene før fødselen?

Ønskespire21

Flørter med forumet
Hvilke tegn hadde dere i dagene før fødselen?

Jeg er nå 39+3 og føler ikke jeg gjør annet enn å kjenne etter tegn:hilarious: har de siste dagene blitt litt "løsere" i bekkenet ( har kjent lite til bekkenet tidligere), og i går kveld følte jeg kynnerne ble mer definerte og kom ganske regelmessig mens jeg bare lå på sofaen, så håpte jo det skulle ta seg opp, men det kom liksom aldri noe mensmurringer..

Kan legge til at mi første kom noen dager før termin, så håper jo på det samme nå:angelic:

Hva var det første dere merket før fødsel?

Lurer jeg også på, men har egentlig gitt opp å kjenne etter tegn. Har egentlig gitt opp at fødselen skal starte i det hele tatt:confused: er 41+0 i dag, og fikk de to forrige før termin, så føler jeg er laaangt på overtid:p

Nå ble jeg strippet to dager før fødsel, og prøvde tvinge den litt i gang med klyx (kvelden før, fødsel startet da ila natten). Men, jeg fikk økt blødning (blødde litt etter strippingen.. men blødde plutselig litt mer dagen etter); så.. KAN være det var en tegningsblødning :P
Ellers var det ingenting som skulle tilsi fødsel; annet enn at jeg rakk å gå til 40+6, så det MÅTTE jo nesten skje snart uansett. :P
(Skal sies, de to første kom godt før termin; så jeg var drit lei til da, og hadde gitt opp alt håp)

Jeg hadde NULL tegn med alle 4 frem til ganske kort tid før fødsel, faktisk.

Første: diaré og slim på ettermiddagen 29.mai, så fikk jeg rier ca rundt 2/3 natt til 30.mai og han ble født 21.11 den 30.mai. Lang og tung fødsel, med en del ekstra både for meg og ham.
40+4

Andre: tegningsblødning (slim med friskt blodspor) rundt kl 17 den 05.desember, ellers grei form. Lette murringer. Sterkere kynnere fra ca 2330, vondt og over i rier fra ca 0030. Ungen ble født 6.desember kl 0342, vi rakk føden med et nødskrik. Frisk og fin, null rifter.
39+1

Tredje: Maserier ca 2-4 ganger i timen hele 29.mai. Tok seg aldri opp, og trodde aldri det var fødsel selv om det var vondt. Dabbet av mer til kvelden og hadde kun ca 2 tak i timen gjennom natten. Våknet av takene, men sovnet raskt igjen.
Våknet uthvilt den 30.mai litt etter kl 5. Hadde fortsatt uregelmessige tak. Begynte etterhvert å slime, ble ny tegningsblødning og måtte bæsje mer enn normalt. Modningsprosess. Ringte inn like før vaktskiftet, og reiste inn en stund etter. Fortsatt uregelmessige tak, men de tok seg raskt opp da jeg gikk ut av bilen. Ankom sykehuset ca 740, fikk inn på et undersøkelsesrom like før 8 og var der alene til ca 830. Da hadde jeg fått følelsen av at jeg måtte bæsje, og visste at jeg var i aktiv fødsel. Ble undersøkt til 9cm og mannen fikk endelig lov å komme opp (dette var mai 2020).
Mannen kom opp rundt 845 og 944 var lillesøster født. Null rifter og sprek mor og barn.
39+5

Fjerde: Definitivt den av mine fødsler som har kommet mest brått på.
Våknet litt før 6, følte meg uthvilt for første gang i svangerskapet, men underlivet var fortsatt knusk tørt. Så får jeg litt kynnere som setter seg svakt i korsryggen, oppdager etterhvert tegningsblødning og får gradvis sterkere sammentrekninger. Har 5 min mellom rundt 820. Ankommer sykehuset 941, fortsatt usikker på om jeg er i aktiv fødsel, og blir sjekket til 6 cm. 1146 er hun ute. Null rifter denne gangen også.
38+5

Denne gangen fikk jeg ingenting egentlig. Kjente kanskje litt mer nedpress dagene før. Ellers hadde jeg maserier på fredagen som ga seg og ellers bare litt hyppigere kynnere. Ellers ingenting, ingen slimpropp eller vannavgang, det kom ikke før jeg var på do i slutten av fødselen. Med første så ble jeg kvalm og fikk akutt diare, men da ble jeg satt i gang.

Jeg hadde NULL tegn med alle 4 frem til ganske kort tid før fødsel, faktisk.

Første: diaré og slim på ettermiddagen 29.mai, så fikk jeg rier ca rundt 2/3 natt til 30.mai og han ble født 21.11 den 30.mai. Lang og tung fødsel, med en del ekstra både for meg og ham.
40+4

Andre: tegningsblødning (slim med friskt blodspor) rundt kl 17 den 05.desember, ellers grei form. Lette murringer. Sterkere kynnere fra ca 2330, vondt og over i rier fra ca 0030. Ungen ble født 6.desember kl 0342, vi rakk føden med et nødskrik. Frisk og fin, null rifter.
39+1

Tredje: Maserier ca 2-4 ganger i timen hele 29.mai. Tok seg aldri opp, og trodde aldri det var fødsel selv om det var vondt. Dabbet av mer til kvelden og hadde kun ca 2 tak i timen gjennom natten. Våknet av takene, men sovnet raskt igjen.
Våknet uthvilt den 30.mai litt etter kl 5. Hadde fortsatt uregelmessige tak. Begynte etterhvert å slime, ble ny tegningsblødning og måtte bæsje mer enn normalt. Modningsprosess. Ringte inn like før vaktskiftet, og reiste inn en stund etter. Fortsatt uregelmessige tak, men de tok seg raskt opp da jeg gikk ut av bilen. Ankom sykehuset ca 740, fikk inn på et undersøkelsesrom like før 8 og var der alene til ca 830. Da hadde jeg fått følelsen av at jeg måtte bæsje, og visste at jeg var i aktiv fødsel. Ble undersøkt til 9cm og mannen fikk endelig lov å komme opp (dette var mai 2020).
Mannen kom opp rundt 845 og 944 var lillesøster født. Null rifter og sprek mor og barn.
39+5

Fjerde: Definitivt den av mine fødsler som har kommet mest brått på.
Våknet litt før 6, følte meg uthvilt for første gang i svangerskapet, men underlivet var fortsatt knusk tørt. Så får jeg litt kynnere som setter seg svakt i korsryggen, oppdager etterhvert tegningsblødning og får gradvis sterkere sammentrekninger. Har 5 min mellom rundt 820. Ankommer sykehuset 941, fortsatt usikker på om jeg er i aktiv fødsel, og blir sjekket til 6 cm. 1146 er hun ute. Null rifter denne gangen også.
38+5

Har to av barna fødselsdag 30.mai?:)

Slimproppen, eller en del av den vertfall, gikk på morgenen. Hadde hatt vonde kynnere om natten så hadde nesten ikke sovet. Fikk løs mage senere på dagen, og kynnerene gikk over til rier i 17/18 tiden. I ettertid så har jeg innsett at det nok var maserier og ikke kynnere, da de var ganske vonde og ikke bare ubehaglige.

Første fødsel derimot var det ingen tegn før riene startet.

Ingen tegn annet en voldsom arbeidslyst! Dagene etter permisjonstart ble brukt til sjauing utendørs og i hagen, gjøre klart det siste i huset, skifte på senger og generelt bygge rede i stor skala! Flaks var det for 3 dager ut i permisjonen gikk slimproppen og modningsriene meldte seg og samme kveld var lillegutt født! 17dager før termin :happy::Heartred

Egentlig ingenting. Men samme dag som vannet gikk så var jeg på fødselskurs og derifra dro jeg tidligere. Slimproppen gikk over hele dagen så følte jeg gikk på do hele tiden. I tillegg følte jeg meg litt utafor meg selv og sliten bare, naturligvis for at det var så tungt. Utover det så var det bare at det eskalerte litt samme dag med væske i kroppen :p

Med nr 1: slimproppen gikk noen dager før vannet plutselig gikk spontant på natten (ellers ingen tegn) nr 2: riene startet på natten.. ingen tegn før dette. :)

Med første kjente jeg ingen tegn før vannet gikk og riene begynte noen timer senere.
Nå med nummer 2, hadde jeg vonde kynnere/maserier i en uke før fødselen startet. I tillegg hadde jeg tegningsblødning et par dager før. To helt forskjellige erfaringer her :)

Har to av barna fødselsdag 30.mai?:)
Ja, klarte visst "det store" i fjor :hilarious: begge er født i nitida òg, men den ene om kvelden og den andre om morgenen :p

Back
Topp