Hva kjennetegner en kjemisk graviditet? Erfaringer?

Tester som aldri blir sterke(re), for å så plutselig bli helt svake eller negative. Så mensen.

Det er en tidlig spontanabort, før uke 5. Mange opplever å få positive graviditetstester (kan også påvises ved hcg-måling i blodprøve), men at blødning (mensen/abort) kommer til vanlig tid eller noen dager forsinket. Det er ingen forskjell på en spontanabort og en kjemisk graviditet, en kjemisk graviditet er en spontanabort. Det kalles bare kjemisk graviditet fordi svangerskapet ikke kan påvises annet enn gjennom prøver (graviditetstest , blodprøve), ikke på ultralyd. Men mange opplever det som en vanlig menstruasjon, og blødningene kan være lettere enn ved en seinere spontanabort.

Edit: svarte ikke ordentlig på spørsmålet. Hvis du har testet positivt, men fått mensen/begynt å blø, og testene har blitt svakere eller negative, kan du ha hatt en kjemisk graviditet.

Last edited:
Hallo! :hello Jeg hadde svakt positive tester og noen dager forsinket mens. Gikk tre dager over ikm tror jeg. Testen var blenda før jeg begynte å blø. Blødde mer kraftig og hadde vondere enn vanlig. Den varte også lengre.

Fikk svak strek 12 dpo, den var lik i flere dager for og så forsvinne

Samme som de over. Jeg hadde svake tester i en uke, og begynte å blø ca 1 uke forsinket. Deretter ble testen blendahvit. Venter på el nå, og håper virkelig den sitter neste denne gangen!!

Hadde min første kjemiske nå. Jeg opplevde det litt annerledes de andre over her. Opplevde faktisk stigning, men så stagnerte det. De ble svakere og begynte jeg å spotte 12 dpo. 13 dpo i dag, og blødningen har foreløpig stoppet men regner med den tar seg opp i løpet av dagen.

Hadde min første kjemiske nå. Jeg opplevde det litt annerledes de andre over her. Opplevde faktisk stigning, men så stagnerte det. De ble svakere og begynte jeg å spotte 12 dpo. 13 dpo i dag, og blødningen har foreløpig stoppet men regner med den tar seg opp i løpet av dagen.
Ånei:( Jeg som trodde det skulle gå veien for deg her❤️

Back
Topp