Hva kan vi si til bhg ??

***Lykkelig***

Elsker forumet
Juli13-jentene
For noen uker siden hadde jentungen diare, greit nok barn blir lett såre pga den sterke avføringen, og hun ble litt sår som ble raskt bra igjen [:)]

Men på fredag når sambo henta jentungen så sa de at det kunne være hun var litt sår for de hadde ikke kjent med det samme at hun hadde hatt skittbleie [8|] Greit nok det og, tenkte kanskje det hadde gått en 10 - 15 minutter eller noe ....

Og så når eg da skal skifte bleia på hu etter at hu er komt hjem så er det litt av et syn som møter meg [&o] For det første, ungen HYL skriker med en gang hun ser stellebordet. Og når eg åpner bleia så ser eg at hun er rød, skikkelig knall rød, hoven og på grensa til kjøttsår (etter min mening) i hele skrittet, pittelitt rød bak [&o] Stakkars jente, er jo ikke løye hun hyler sånn [:(] Så eg vil jo tro at det har gått lang tid fra hu gjorde i bleia til de skifta på henne ...

Så hva kan vi si til bhg ?? Det må da vell være et visst system/rutine for bleieskjekk ? Å hver gang eg kommer for å hente så kjenner eg skittlukt lang vei, til og med av den ungen de sitter å leker med, men så virke det som om de ikke legger merke til det selv ...

JEG hadde ikke pakka sånt inn i noe bomull eller sukker. Rett ut, dette finner jeg meg ikke i. Har også sagt det, da slang jeg på; dette er laaaangt ifra bra nok. 

Hadde nok sagt fra at hun var ekstremt sår når dere kom hjem, og at de MÅ være nøye med å få skifta så fort som mulig når hun har bæsja. Hadde ikke vært sur eller noe, så lenge det bare har skjedd en gang, men hadde sagt ganske klart fra at de må passe nøye på.

jeg hadde ikke pakket det inn i noen ting, bare sagt rett ut at slikt var ikke godkjent

Der unga mine går så har de et bleie system med skifting ved faste kl og hvis de kjenner at det lukter, alt blir skrivd opp på en liste så foreldrene kan se når og hva i bleia når de skiftet eks 09-våt blei, 12-avføring

Jeg ville tatt det opp med pedagogisk leder, og sagt på en ok måte at du ble sjokkert da du tok bleia av jenta di, og at du lurer litt på avdelingens rutiner for bleieskift. Har det skjedd før at du har hentet henne og hun har hatt skittbleie? Isåfall kan du jo nevne det også, og si at du ønsker at de kan ta opp bleieskiftrutinene på avdelingen. Jeg hadde i allefall bare blitt takknemlig for at det ble tatt opp av foreldre på min avdeling. Det kan selvfølgelig skje at man ikke fanger opp en bleie, men hvis du har inntrykk av at det skjer ofte er det jo ikke gode nok rutiner.

ORIGINAL: Sunniva snopesyk

Hadde nok sagt fra at hun var ekstremt sår når dere kom hjem, og at de MÅ være nøye med å få skifta så fort som mulig når hun har bæsja. Hadde ikke vært sur eller noe, så lenge det bare har skjedd en gang, men hadde sagt ganske klart fra at de må passe nøye på.

Det var grunnen til at hun ble sår når hun hadde diare også, at de ikke kjente lukta. Men det var jo langt i fra så ille som nå.
Når eg selv har hatt henne hjemme når hun har hatt diare så har hun ikke blitt sår, fordi eg har skifta med en gang.

På småbarnsavd lukter det ofte bæsj og. De har jo mange bleiebarn og bærer ikkje ut bosset for hver bæsjebleie kan eg tenke meg.

ORIGINAL: eplemos

På småbarnsavd lukter det ofte bæsj og. De har jo mange bleiebarn og bærer ikkje ut bosset for hver bæsjebleie kan eg tenke meg.

Joa, det er jo greit nok. Men dette er en helt ny bhg. De har flere forskjellige lukkede rom de leker i. Pluss stelleromma ligger nærmest garderoben og et god stykke fra lekerommene.

ORIGINAL: ***Lykkelig***

Joa, det er jo greit nok. Men dette er en helt ny bhg. De har flere forskjellige lukkede rom de leker i. Pluss stelleromma ligger nærmest garderoben og et god stykke fra lekerommene.

Ikke alltid like lett å plukke opp lukta akkurat i dèt det skjer, spesielt ikke blant 15+- unger.
Det kan også være at de faktisk VET at barne bæsjer, altså at det fortsatt holder på, da lar man dem gjerne gjøre seg ferdig før man bytter bleie.

Det sagt, om dette er noe som har skjedd flere ganger, ville jeg spurt om rutinene deres. Og ellers ville jeg sagt ifra på en rolig og ok måte at hun var veeldig sår, og at de må være mer påpasselig med bleieskift på henne.

Jeg ville iallefall gitt beskjed så fort som mulig, slik at dette ikke ligger og gnager hos deg, og ikke minst slik at det ikke gjentar seg. Hørtes forferdelig vondt ut!

Kanskje de ikkje har fått helt orden på rutinene da, siden barnehagen er helt ny. Eg ville snakket med den som møtte meg i garderoben neste dag og fortalt om problemet. Og spurt hvordan rutinene var på det og att de gjerne kunne sjekket henne litt oftere. På en ok måte. Ikkje tatt det opp med styrer eller pedleder o.l.

Samboer skal ta det opp med de i morgen når han leverer henne. Vi tenker absolutt ikke å hisse opp på noen som helst måte, vi er voksne mennekser og vet å oppføre oss [;)]
Vet og at det snart skal være foreldremøte, så tenker at det blir til at vi nevner det der og.

Samboer skal ta det opp med de i morgen når han leverer henne. Vi tenker absolutt ikke å hisse opp på noen som helst måte, vi er voksne mennekser og vet å oppføre oss [;)]
Vet og at det snart skal være foreldremøte, så tenker at det blir til at vi nevner det der og.

Ja, du slo nå meg som en fornuftig dame[;)]

Sånn er det her også [:'(] ene gangen når jeg henta jenta mi så hadde hun SAMME bleie som jeg leverte henne med! Å i barnehagen har hun enn annen type bleie.. I tillegg hadde hun sår fra a til b å gråt så sårt på vei hjem [:(] ( 10 minutts gåtur ) Å jeg skjønte ikke bæret av hvorfor hun gråt.. Pleide jo aldri det på tur hun..

Helt til jeg så hvor sår hun var.. Å denne jenta tåler minimalt lite før hun blir skikkelig sår! (Kjøttsår liksom)

Å denne barnehagen er også ny å alt av lekerom å gymsal ligger et stykke vekke...

Synes sånt er så fælt [&o] Ikke har de sånn tavle heller.. Ikke som jeg har sitt [&o]

Så får håpe får deres del at ting blir bedre [:)]

Kan jo hende hun hadde skikkelig etse-bajs da? Eldste vår har hatt det et par ganger, har bytta før det har gått 5 minutter men allikevel har han rukket å få skikkelige sår. [:o]

Har sagt ifra om sånn..opptil flere ganger..det er ikke godt nok,så viktig å si ifra[:)]

Back
Topp