Hva kan vi gjøre med Kongler???

Rekekreke

Gift med forumet
VIP
Mini kom hjem fra tur med barnehagen i går med sekken full av kongler....
Når jeg sier full mener jeg full altså, det er sikkert 100stk nedi der...

Han mener vi skal lage noe med de, så jeg trenger litt inspirasjon :)

Kan lage nisser med dem, eller spraye dem med gull eller sølvspray og ha glitter på i tilllegg. Knall julepynt på dekket bort. Eller ha de som de er nå og med bittelitt frost glitter Sikkert mye mer du kan lage med dem, men var det jeg kom på i farten;-) Knall med kongler, dah

du kan feste snor på de og spraylakkere de. Blir superfin julepynt av sånt ;))

konglerundinger, lim konglene til en rund styrofom eller isoporkule. Blir kjempefin bordpynt!

Er det skikkelig teit å la det være julegavene fra han i år foresten??

At han maler de, tar glitter på og fester snor på... juletrepynt han til og med har plukka selv i skogen :P

RekeKreke skrev:
Er det skikkelig teit å la det være julegavene fra han i år foresten??

At han maler de, tar glitter på og fester snor på... juletrepynt han til og med har plukka selv i skogen :P

Er vell koselig det til besteforeldre, tanter, onkler osv :-)

det kan derre bruke til mye
Malle de i forskjellige farger, evt ha på glitter
vet at mange har bare lim og glitter på

lage kongle dyr

Jeg har sprayet flere med gull og sølv spray og hatt til pynt hjemme jeg. Det gjelder furukonglene.
Mens de grankonglene har barna pyntet med glitter og satt på rød tråd. Vi har også tatt rød filt i toppen og så har de limt på øyer, hengt opp med rød trå. Fine konglenisser:) enkelt å lage:)

Jeg hadde blitt kjempeglad for å få noe sånt av niesene mine iallefall, så kjør på! Skulle jeg laget noe selv med de, hadde jeg spraylakkert de med sølvspray (eller malt) strødd på litt glitter og festet en fin snor i toppen. 
Har sett at noen lager engler av konglene også, husker at mormor stakk inn 4 kvister og lagde kuer... Ikke så julete kanskje :P

Eller bygge en stor kongle? :P

Lage diverse varianter av De hellige tre Kongler og gi i gave til nære og kjære :-)

Back
Topp