Hva kan vi finne på i sommer?

*Labambie

Forumet er livet
Føler vi er veldig begrensa i år... Jeg er så og si invalid av bekkenløsning, jeg kommer meg litt rundt på krykker, men fornøyelsesparker, byturer o.l er helt uaktuelt. Ikke har vi særlig med penger heller, så vi kan ikke reise all verden. Mannen har ikke lappen, så det begrenser seg med kjøring også mtp bekkenet mitt. Hva kan vi finne på? 

Er ikke meninga å klage eller sutre om det altså, jeg bare føler meg helt tømt for ideer i år. Null energi, sånn smådeppa og trist er jeg. Har tenkt å ta inn på en campinghytte eller sånn et par dager, men det er jo veldig avhengig av været. 

En må ikke reise bort.-en kan kose seg veldig hjemme og :)

Kjøp heller noen artige uteleker, dra på stranda, grill og kos dere hjemme. Man må ikke reise bort for å ha en fin ferie..

Jeg synes det var lurt å leie en campinghytte noen dager jeg!:)
Uansett om været ikke er så bra så er dere jo på tur! Kjekt å komme seg bort litt, også om det ikke er så langt og om været ikke er på topp. Finne dere en fin campingplass med lekepark/evt.basseng, mingolfbane ol., kan jo jenta deres kose seg der:) Ta med badminton, diverse utespill, brettspill, kjøpe med kjekke blader og bøker, så har man jo noe å gjøre på i flere dager!
Åh, nå fikk jeg lyst å dra på hyttetur!

Camping hjemme i hagen kan jo være koselig, slå opp telt og grille litt og kose dere der, ev på en campingplass  

Dra på picnic rundt om på fine steder hvor du ikke trenger å gå så langt.
Dra og fiske, det syns ungene var kjempe gøy her i huset og man kan ofte kjøre helt ned til bryggekanten rundt om ev fiske krabber..gøy det også!

De morsomste feriene jeg husker, var de som var i hagen til venner :)
Et par telt, en haug med godis og spill. Perfekt var det! 
Jeg var kanskje et par år eldre enn din frøken, men det kan jo tilpasses. 
Sleng et par fedre inn i et eget telt, så har de kontroll.
Så kan mødrene sitte på terrassen med is-te og deilig mat.

Skjønner dere vil litt ut av huset også.. Hvordan er det for deg med basseng?
Ta toget ned til Sarpsborg og bo på det badelandhotellet der. Kan være heldige med prisene også på choice om sommeren.

Svinesund? 

Hva med å leie en campinghytte i gangavstand til noe som er kjekt. Eks Hunderfossen parken eller noe. Så kan du stasjonere deg i en stol ute og mannen og jenta reist og kost seg?

Jeg var høygravid på slutten i fjor sommer. Jeg hadde bekkenløsning, men ikke så ille som deg, for jeg gikk ikke på krykker. Men jeg kunne ikke gå så langt før jeg måtte sette meg/legge meg ned.

Dette var det vi gjorde sammen i fjor sommer:

* Vi var mye på stranda. Jeg hadde en god strandstol, så jeg satt mye i den mens veslejenta og far føyk rundt og bygde strandslott og liknende. Innimellom svømte jeg, og det var fantastisk, for da ble jeg vektløs og bekkenet gjorde ikke vondt.

* Et par dager dro vi til skogen. Må dra til en skog som ligger nær et busstopp eller en parkeringsplass, da. Vesla og pappaen plukket blåbær, mens jeg for det meste satt og hvilte meg og plukket litt av og til.

* Vi var mye hjemme rundt huset. Vesla hadde svømmebasseng på verandaen og vannpistoler og bøtter med vann. Når jeg ble for varm, fikk hun lov til å sprute på meg, og det var deilig når hun kunne vanne de hovne beina mine med vannkanna.

* Så dro vi på besøk til familie som var glade for å treffe oss, og som kunne avlaste meg litt.

* På kvelden ble det mye sofa, tv og dvd. Men da babyen kom, var det fint å ha hat en litt "slapp" periode i forveien. For da ble det jo plutselig jobbing døgnet rundt.

Qualitas skrev:
Svinesund? 

Hvis det er handelsområdet/Nordbysenteret du mener, så ville jeg prøvd å unngå det i fellesferien i hvert fall! Helt sykt mye mennesker der, og fullstendig kaos. Nå bor vi sånn til at vi kan dra dit når som helst ellers, da. Gjorde en gang den feilen med å dra dit i fellesferien, og det gjør vi aldri igjen, for å si det sånn!

Jeg hadde blitt hjemme og spart de til en liten ferie etter babyen har komt.. :) eller evt lagt pengene i førerkort for mannen for å gjøre ting lettere :)

føler med deg! Ikke at jeg har bekkenløsning, men jeg er sliten og plaget med litt andre ting, så å reise så innmari langt avgårde går litt dårlig her også. Både mtp penger, og at jeg ikke tørr å kjøre allverden rundt:p sambo har lappen, men en brukket ankel, så han orker jo naturligvis ikke humpe rundt på krykker overalt han heller.

vi får bare håpe på varmt vær, så det kan gå ann å være på stranda eller telte en natt f.eks.
Heldigvis er jenta vår bedt på ferie i Larvik med tanter og besteforeldre en ukes tid, så HUN får litt ferie iallefall... selv om jeg gjerne skulle gjort noe sjøl å forferdelig kjedelig å bare sitte inne hele sommeren--

Back
Topp