Hva kan man spise?

Preggis <3

Flørter med forumet
Hva er ja og hva er nei ?
Er så mange som sier at det går helt fint å spise reker mens man er gravid, i forje svangerskap fikk jeg beskjed at det skulle man absolutt ikke spise.

Håper noen her har noen riktige svar angående matveien når man er gravid. Skriv gjerne en liste nedenfor :-)

Jeg har også lest at man kan spise reker, spiste det i dag til lunsj :) Du må være litt forsiktig med spekemat vet jeg, men inne på matportalen står det mye :)

ikke sushi eller annen form for "rått"kjøtt\fisk-å ikke hvalkjøtt i det hele tatt...eller hva man vil trodde jeg...

ikke sushi eller annen form for "rått"kjøtt\fisk-å ikke hvalkjøtt i det hele tatt...eller hva man vil trodde jeg...

Sushi kan man helt spise, hvorfor skal man ikke spise det?
Det eneste man ikke skal spise er tunfisken pga tungmetaller.

En venninne av meg som er høygravid med nummer to hadde fått beskjed om å holde seg unna reker i første svangerskap på grunn av at det kan fremkalle allergi hos babyen. Denne gangen har hun derimot fått beskjed om at hun helt fint kan spise reker! Jeg har i allefall spist det etter at jeg fant ut at jeg er gravid :)

Du kan spise spekemat om du allerede er smittet av toxoplasmose eller hva det nå heter. Jeg skal be om blodprøve om dette for jeg har katter og kattedo. Jeg må vite om jeg kan fortsette å rense utav denne eller om vi må avskaffe oss hele kassen da samboer jobber offshore og er borte 2 uker i slengen. Man kan bli smittet av toxoplasmose gjennom katteavføring også. Om man er smittet fra før er det ikke farlig og man kan ikke bli smittet på nytt, og da er spekemat ok å spise ;)

Vi har katt og jeg renser kattedoen, men vi har innekatt da.

Du kan spise spekemat om du allerede er smittet av toxoplasmose eller hva det nå heter. Jeg skal be om blodprøve om dette for jeg har katter og kattedo. Jeg må vite om jeg kan fortsette å rense utav denne eller om vi må avskaffe oss hele kassen da samboer jobber offshore og er borte 2 uker i slengen. Man kan bli smittet av toxoplasmose gjennom katteavføring også. Om man er smittet fra før er det ikke farlig og man kan ikke bli smittet på nytt, og da er spekemat ok å spise ;)
Hva betyr den smitten ? Er den farlig ?

Men hva med roastbiff? Noen sier at roastbiff som har vært fryst går bra, stemmer dette?;)

Så vidt meg bekjent kan alt spises dersom det er fryst eller stekt... For da dør jo de farlige bakteriene :) Men jeg er ikke utdannet innen dette feltet, så ikke ta mine ord for god fisk (pun intended) :D

.

Back
Topp