Hva kan man spise under fødsel ved svangerskapsdiabetes?

Autumn

Betatt av forumet
Ser flere steder at det anbefales å ha med noe å drikke og spise under fødsel for å holde energinivået etc oppe. Ser at mange tenker ta med feks kjeks, brus, frukt etc. Jeg har svangerskapsdiabetes og lurer på om det er noen som vet om man må være like streng med kosten/hva man spiser under selve fødselen som før fødselen? Eller er det litt friere da?

Forrige fødsel hadde jeg insulinkrevende diabetes og fikk ikke lov å innta mat/drikke. Fikk sukkervann intravenøst.

Jeg fikk beskjed om at jeg kan ta med det jeg ønsker så ser de det ann på bl.s. det skal logge høyere enn vanlig under aktiv fødsel. De vil gjerne at du ligger på 8. Ved første fødsel tok ikke jeg med noe og klarte ei heller å få i meg noe.. ta prøvde de å få i meg cola og sjokolade... det viktigste er at en får i seg litt energi. Spør på kontroll neste gang hvordan det er der du skal føde.

Jeg fikk beskjed om at jeg kan ta med det jeg ønsker så ser de det ann på bl.s. det skal logge høyere enn vanlig under aktiv fødsel. De vil gjerne at du ligger på 8. Ved første fødsel tok ikke jeg med noe og klarte ei heller å få i meg noe.. ta prøvde de å få i meg cola og sjokolade... det viktigste er at en får i seg litt energi. Spør på kontroll neste gang hvordan det er der du skal føde.

Ok. Ja, får høre med de på neste kontroll. Er jo noen uker igjen til termin men synes det er greit å vite hva man har å forholde seg til litt i forveien :-)

Jeg har dog ikke noen form for diabetes, men mat under fødsel tror jeg er det siste man tenker på så jeg vil jo tro de vil sjekke og regulere blodsukker underveis. Dette skal jo ikke du måtte passe på selv under fødsel, det blir jo ulogisk. Du har allerede nok å tenke på :)

Skal du på omvisning? Kamskje høre da.

Back
Topp