Hva kan man lage av Halloween-gresskar?

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Ja, det er visstnok det de heter, de store runde som man kan skjære ut.
Vesla overtalte meg til å kjøpe et slikt i dag, på den betingelse at vi skal spise det. Så finner jeg ut på nett at oppskrifter på pai og muffins helst er med andre typer gresskar. Vet ikke om suppe er helt det jeg hadde lyst på.

Noen som har lagd pai/muffins med halloween-gresskar og vet om det er godt? Hva har dere evt. lagd av slikt gresskar, og var det godt?

Tror vi hadde rista gresskarfrø en gang. Smakte litt som popcorn :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Gresskar er veldig godt også hvis du koker det som vanlig grønnsaker :)

Suppe er veldig godt altså.. Har en pappa som dyrker dette i hagen, han pleier å sylte det ;-)

familie fra usa så da pleier det å bli thanksgiving. pleier å fryse fram til thanksgiving så lager vi gresskarpai og det er såå godt :D

Jeg brukte det til mos. Fryst i isterninger til å kunne ta opp litt og blande i potetstappe eller som grønnsak med annen middagsmat.
ImageUploadedByBV Forum1414749651.149720.jpg
Hvis du ikke har baby går det sikkert an å bruke i rotmos. I oppskriftene jeg leste gikk det an å bruke all slags gresskar. Men tror det finnes andre som er bedre på smak. Hadde i litt muskatnøtt som krydder.

Frøene vasker jeg fri for fruktkjøtt og legger til tørk på et kjøkkenhåndkle. Blander med litt olje og salt og steker i stekeovnen på 200 grader til de begynner å bli bruke (skal ikke bli brent). Godt alternativ til potetgull :p kan krydres med annet enn salt også.
ImageUploadedByBV Forum1414749825.743400.jpg
ImageUploadedByBV Forum1414749851.091880.jpg

Ser denne ble flyttet til høytider, men det er jeg jo helt uenig i. Det er oppskrifter, ikke Halloween, som er tema.

Back
Topp