Hva kan man ikke spise?

Alveskatt

Glad i forumet
Husker ikke helt, men vet at jeg skal holde meg unna oster og spekeskinke + en del fisk som er store:) Og røkelaks (som ikke er nyåpnet) og samme med salami..
Stemmer det?

Kan jeg spise varmebehandlet spekeskinke (stekt)?
Noe annet jeg har glemt?

Mye man glemmer på 2-3 år :)

Huff ja er så altfor mye og tenke på.... Blæææ...Spiser som normalt jeg... tar noen forhåndsregler men ikke alle... 

Alt av spekemat (trønderfår, salami, spekeskinke, pæreskinke-rått kjøtt) og upasteurisert ost - noen typer fetaost. Fersk tunfisk. http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/

Hei :) 

Jeg er HELT ny på siden og er gravid for første gang...kun fire uker, men gravid <3 veldig deilig å se at det er flere der ute som lurer på de samme tingene som meg :) 

Jeg har bare lest litt om hva jeg ikke kan spise, men stemmer det at man kan spise sushi? Bare ikke tunfisken? Og kan man ikke spise verken reker eller kreps? Tanken på å ikke kunne spise kreps og drikke hvitvin svir litt..MEN takk gud for at babyen kommer før sommeren :P 

Håper noen har noen smarte svar :) 

Hei :) 

Jeg er HELT ny på siden og er gravid for første gang...kun fire uker, men gravid <3 veldig deilig å se at det er flere der ute som lurer på de samme tingene som meg :) 

Jeg har bare lest litt om hva jeg ikke kan spise, men stemmer det at man kan spise sushi? Bare ikke tunfisken? Og kan man ikke spise verken reker eller kreps? Tanken på å ikke kunne spise kreps og drikke hvitvin svir litt..MEN takk gud for at babyen kommer før sommeren :P 

Håper noen har noen smarte svar :) 

Man kan spise sushi, men skal holde oss unna tunfisk og blåkveite (og det er vel ofte kveite med på sushibrettet?). Har spist laksen, og smørfisken. Scampien går også helt fint naturligvis. 

Men jeg lurer på hvilken feta kan vi spise? Apetina feta, de halvmånene. Er de ok?

Back
Topp