Hva kan man bruke istedet for kulturmelk/kefir?

¤toby¤

Forelsket i forumet
Har ei kjempegod oppskrift på kanelboller, som det skal være ca 2 dl kulturmelt/kefir i. Må jo kjøpe 1 liter til dette, og ingen av oss er spesielt glad i kulturmelk sånn at resten blir stående til det blir kastet. Er det noe annet man ha i deigen istedet for kulturmelk? Lurte litt på kesam eller noe sånt med ca samme fettprosent...

Jeg har en oppskrift på lapper hvor jeg kan velge mellom å bruke Kefir eller skummet melk. Men jeg vet ikke om det går bra å bruke det i oppskriften din da...

Kan du ikke bare lage en så stor porsjon deig at du får brukt opp hele kartongen da? Kanelbollene holder seg jo fint i fryseren de, og så er det jo kjempeenkelt å tine de i microen om du skulle få uventa besøk [:)]

Jeg lager innimellom en kanelkake som skal ha kefir i seg,
 en gang prøvde jeg å bytte med melk og det smakte IKKE godt!

Da er det heller verdt den 10'ern det koster for kefir og helle ut resten synes jeg [:)]

[:)]Frys ned resten av kefiren i 2dl pakker. Da er det bare å tine opp neste gang du skal bake.
Ikke noe problem å fryse ned melk/melkeprodukter som skal brukes til matlaging.

ORIGINAL: MICAmor

[:)]Frys ned resten av kefiren i 2dl pakker. Da er det bare å tine opp neste gang du skal bake.
Ikke noe problem å fryse ned melk/melkeprodukter som skal brukes til matlaging.

Det var et godt tips [:)] Har jo sånne 2-dl-beger fra avent til å fryse morsmelk i, må jo gå an å bruke til kefir også [8D][:D]

ORIGINAL: vinter09

Jeg har en oppskrift på lapper hvor jeg kan velge mellom å bruke Kefir eller skummet melk. Men jeg vet ikke om det går bra å bruke det i oppskriften din da...

Kan du ikke bare lage en så stor porsjon deig at du får brukt opp hele kartongen da? Kanelbollene holder seg jo fint i fryseren de, og så er det jo kjempeenkelt å tine de i microen om du skulle få uventa besøk [:)]

Skulle gjerne ha laget en kjempeporsjon, men har bare plass til en enkelt porsjon i kjøkkenmaskinen.

Back
Topp