Hva kan man bake? *har ikke melk*

LilleBurugla

☆ En del av Juni-13 ☆
jentene i juni13
Tilgangsansvarlig
VIP
Men har egg,mel og alt det skvipet man trenger for og bake. :p

Ehm, det kan vell ikke bli godt om det egentlig er meningen at man skal ha melk!? :p

Joda det blir like godt det :) pappa er baker så har ringt han fler gang om forskjellige ting jeg har mangla melk til å da har jeg fått samme beskje hver gang, bare bruk vann :)

Fikk då lyst å bake nå så her står en bolle deig og en rundstykke deig til heving ;)

Hadde en pakke 1-2-3 boller her så har satt den. De ble skikkelig tunge sist så har ikke store forhåpninger.

Hadde en pakke 1-2-3 boller her så har satt den. De ble skikkelig tunge sist så har ikke store forhåpninger.

Sambo har fått en ting for å kjøpe sånne, han er så glad i boller og kanelsnurrer nemlig.. Men han skjønner ikke at vi like godt kan sette en skikkelig bolledeig.. :P Jeg har funnet ut at det er behov for mer vann enn det står på pakken, har du samme erfaring? Kan sitte igjen med nesten en halv pakke mel etter å ha laga deig til to pakker (en hel og en halv med samme mengde vann som til to).

Sambo har fått en ting for å kjøpe sånne, han er så glad i boller og kanelsnurrer nemlig.. Men han skjønner ikke at vi like godt kan sette en skikkelig bolledeig.. :P Jeg har funnet ut at det er behov for mer vann enn det står på pakken, har du samme erfaring? Kan sitte igjen med nesten en halv pakke mel etter å ha laga deig til to pakker (en hel og en halv med samme mengde vann som til to).

Nei vettu, trur jeg ender med og måtte ha i ekstra mel . Deigen er jo helt våt.
Vet ikke hva jeg gjør galt, håper de blir luftige og gode men tviler på det :p

Nei vettu, trur jeg ender med og måtte ha i ekstra mel . Deigen er jo helt våt.
Vet ikke hva jeg gjør galt, håper de blir luftige og gode men tviler på det :p

Sprøtt! :) Men en klissete deig gir best resultat, man må bare smøre hendene med litt olivenolje eller lignende før man baker ut (ellers får man deig på hendene osv og det er jo ikke så herlig).

Sprøtt! :) Men en klissete deig gir best resultat, man må bare smøre hendene med litt olivenolje eller lignende før man baker ut (ellers får man deig på hendene osv og det er jo ikke så herlig).

Får smøre ungen full av olivenolje:p

Bollene så sååååå fine ut under plasten. Men når jeg skulle ta av plasten hang den fast og bollene datt sammen. Dem er så klissete at jeg tviler på at jeg får dem av bakepapiret :p

Jada, ble helt greie hvertfall. Men så overaska sambo meg med og komme hjem en time tidligere fra jobb siden jeg er så sliten. Så da ble jeg så glad at jeg brente det andre brettet. Haha :p

Jada, ble helt greie hvertfall. Men så overaska sambo meg med og komme hjem en time tidligere fra jobb siden jeg er så sliten. Så da ble jeg så glad at jeg brente det andre brettet. Haha :p

Koselig at han kommer hjem tidlig da :) Jeg kan ikke steke boller uten å sette på en alarm når de er ferdige, er alt for surrete til å følge med :P

Back
Topp