Hva kan jeg lage til neste baby da tro??

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP

Forrige svangerskap satte jeg meg ned og strikket to babytepper før lillegutt ble født. Et grønt først, og ett i blåtoner etter UL.

Men hva skal jeg begynne på nå da tro? Trenger jo ikke hundre tepper liksom... Og ikke kan jeg strikke noe annet heller.. Er ingen vits i å begynne på noe klesplagg liksom. Det blir nok aldri ferdig kjenner jeg meg selv. 

Men har jo lyst til å lage noe til denne babyen også 

Noen andre som skal lage noe?

Her skal jeg prøve meg på litt sying. Har lyst å sy noen bodyer og bukser til den lille. I tillegg skal jeg prøve meg på en pose til bilstolen, har det ferdig oppklippet til forrigemann men fikk aldri somlet meg til å sy den.. Flink til å begynne med prosjekter, ikke fullt så flink til å bli ferdig..

Jeg er alt godt over halvveis på et babyteppe :)
Men jeg hekler, syntes det er lettere enn å strikke.
Tenkte å begynne på sokker etterhvert, og kanskje et par små votter (er ikke så vanskelig om du dropper tommel), smokklenke er også lett å hekle vet jeg.

Jeg har startet på et hentesett :) Min første strikking siden barneskolen. Det går fint så lenge jeg har mamma i nærheten for å spørre når noe går galt! Hehe. Ellers tenker jeg å lage et broderi hvor man setter inn fødselsdato/vekt/lengde osv :) Synes de er så fine. Blir vel nok av strikkerier til babyen tenker jeg. Har mange strikkeglade damer rundt meg!

Hadde jeg bare kunnet hekle... Ser veldig fint ut. Jeg er skrekkelig dårlig på sånt håndarbeide gitt.. Mye flinkere på barneskolen.. 

Jeg har og lyst til å lage noe, men tepper har jeg mange av. Å strikke noe mer avansert tror jeg ikke jeg hadde fått til, har prøvd å begynne noen ganger, å lese mønster. Men jeg forstår jo ingenting og gir opp.

Prøvde å hekle og, men selv med trinn for trinn beskrivelse fikk jeg det ikke til. Jeg er håpløs tror jeg :)

Jeg tenkte å hekle teppe når vi vet hvilket kjønn det blir. Og strikke noen søte bomullsluer:) Hvis man googler gro`s(?) djevellue får man oppskriften på en kjempeenkel og praktisk og fin lue. Tips til de som ønsker seg noe som ikke er så avansert ;)

Tenkte jeg skulle prøve meg på ett enkelt hentesett når vi vet kjønnet. Men er ikke så veldig flink til å strikke. Jeg holder på med et hekle teppe, men det er egentlig til stua og skal bli stort, men kan hende jeg avslutter, og gjør det om til et vognteppe istedet.

Rene husmor-gjengen her jo =P
Kjenner jeg føler meg veldig liten nå.. hehe..

Jeg kan å strikke da. Vi gjorde jo veldig mye moro i Kunst & Håndtverk på skolen, MEN...
Jeg aner ikke hvordan jeg lager masker
Jeg aner ikke hvordan man avslutter maskene..
Og hvordan i alle dager lager man en genser?????????

Hvis noen hadde laget de første maskene til meg kunne jeg jo ha laget et evig-langt skjerf (i mange farger) kanskje... =P hehe..

Mye jeg har glemt fra barneskolen merker jeg.

Hvor har dere lært deres tryllekunster da?

Hva med en kjørepose? De fleste er lette å strikke og krever ikke montering. Drops har flere oppskrifter liggende som du kan se på. Er kanskje ikke det første du trenger til en junibaby, men godt å ha på kalde sommerdager og utover høsten

Jeg kan ikke noe håndarbeid , så forrige graviditet gjorde jeg og mannen noe sammen.
Vi fant et fint puslespill på 1500 brikker som vi puslet sammen, og fikk rammet inn etterpå. Nå henger det på lillegutt sitt soverom :D

Motivet var sånt bilde av en hvit tigermor med barn i blå farger....om du skjønner.
Prøvde å laste opp bilde, men det gikk ikke.

Elsket! skrev:
Nøstebarn har myyyye fint man kan strikke :)

Signerer denne, og mange enkle oppskrifter hvor en slipper montering :)

Helenpia skrev:
Jeg kan ikke noe håndarbeid , så forrige graviditet gjorde jeg og mannen noe sammen.
Vi fant et fint puslespill på 1500 brikker som vi puslet sammen, og fikk rammet inn etterpå. Nå henger det på lillegutt sitt soverom :D

Motivet var sånt bilde av en hvit tigermor med barn i blå farger....om du skjønner.
Prøvde å laste opp bilde, men det gikk ikke.

Digga puslespill-ideen din!! =D

MaryLou skrev:
Rene husmor-gjengen her jo =P
Kjenner jeg føler meg veldig liten nå.. hehe..

Jeg kan å strikke da. Vi gjorde jo veldig mye moro i Kunst & Håndtverk på skolen, MEN...
Jeg aner ikke hvordan jeg lager masker
Jeg aner ikke hvordan man avslutter maskene..
Og hvordan i alle dager lager man en genser?????????

Hvis noen hadde laget de første maskene til meg kunne jeg jo ha laget et evig-langt skjerf (i mange farger) kanskje... =P hehe..

Mye jeg har glemt fra barneskolen merker jeg.

Hvor har dere lært deres tryllekunster da?

Jeg lærer av mamma :) Passer på å ta med strikking når jeg er hos henne. Men det finnes også instruksjonsvideoer på internett. Bare google det du lurer på så finner du :) Mønster på gensere og sånt får du kjøpt på håndarbeidsbutikker/husflider. 

Har strikka to babytepper (Mor Signe), ett koksgrått og ett lys beige. Litt sånn kjønnsnøytrale begge to. Blei litt lei de helseteppene som alle hadde like sist gang.

Tenkte å prøva meg på nåke litt meir avansert no, men veit ikkje heilt ka.. Masse bra tips her!:)

Back
Topp