Hva kan jeg kreve i lønn???? Ny jobb..

Soveglad24

Forelsket i forumet
Har fått ny jobb som "konsulent" på et kontor. Er en del lønn, timelister, scanning, postmottak, sentralbord ++ sekretær jobb.. Dette er i kommunen.
Hun som jobber der nå har ikke høyskoleutdanning, men noen kurs her og der + litt annet. Hun har 10 års ansinitet og 365 000 i årslønn...

Jeg har 8 års ansinitet fra mars 2012. Jobber nå i turnus der jeg har ca 350 000 i årslønn. Har ikke annen utdanning enn videregående skole. Likevel vil jeg gravids gå oppover i min nåverende jobb til 400 000 med 10 års anisinitet.

Nå lurer jeg på hva jeg kan kreve? De ville gi meg 307 000, og det synes jeg er for lite med tanke på at jeg skal gjøre den samme jobben som hun som slutter. Hun har jo heller ikke høyskoleutdanning.... Vil ikke skifte jobb om jeg går for mye ned i lønn da vi skal bygge hus nå.. ja det koster :( :(

Det lønner seg alltid å forhandle om lønn. Som regel vinner man noe uansett.
Min erfaring er vel å "ta litt i" når jeg forhandler, sånn at vi har møttes omtrent på halvveien.

Hadde ikke gitt meg før jeg havnet på 330.000 ca, så hadde bedt om 350.000. Faktisk.

Da skal jeg prøve meg.. Skal si jeg ikke er villig til å gå ned i lønn pga husbygging og derfor vil kreve 350 000.. Så får jeg vel heller strekke meg 10 000 ++

Takk for svar jenter!!

Back
Topp