Hva kan jeg "kreve"? ang. parfymebruk

FruPippip

Forelsket i forumet
På jobb sitter vi 2 stk fast og en vikar inne på et kontor. Hun ene bruker mye parfyme. Jeg reagerer med å bli tett i nesen samt sterk migrenehodepine av sterke parfymelukter. Det er noen lukter som går greit, mens andre ødelegger dagen for meg.

Jeg har spurt kollegaen min om hun la være å bruke parfyme - men det vil hun ikke, for da føler hun seg naken.
De 3 andre kollegane mine har enten på seg veldig lite parfyme eller ingenting. Men det går greit, for de deler jeg ikk kontor med.

Kan jeg egentlig kreve at hun slutter med parfyme? Det går jo ut over min arbeidsdag med at jeg må ta smertestillende.

Ta kontakt med nærmeste overordnede. Lykke til. =)

Ta en prat med sjefen din.

Da jeg begynte å jobbe i bhg var noe av det første jeg fikk beskjed om å ikke bruke parfyme pga mange barn (og voksne) reagerer på det. Det ble fort en vane å ikke ha parfyme på.

Vet flere jeg jobber med plages når vi har planleggingsdager, for da "pynter" alle seg litt med andre klær.....og parfyme.

Åh hvor egoistisk går det an å bli, blir sjokkert jeg!
Du spør henne om å roe ned bruken, og hun svarer at hun ikke kan!??!
Er det mulig å ta så lite hensyn?

Når det er sagt, reagerer også på en del sykepleiere som bruker parfyme så det stinker i rommet etter de. Det er plakater i garderobene hvor det oppfordres til å ikke bruke parfyme, men de bare MÅÅÅ visst bruke det.
Egoister!

Løsa skrev:
Åh hvor egoistisk går det an å bli, blir sjokkert jeg!
Du spør henne om å roe ned bruken, og hun svarer at hun ikke kan!??!
Er det mulig å ta så lite hensyn?

Når det er sagt, reagerer også på en del sykepleiere som bruker parfyme så det stinker i rommet etter de. Det er plakater i garderobene hvor det oppfordres til å ikke bruke parfyme, men de bare MÅÅÅ visst bruke det.
Egoister!

Det burde ikke vært lov med parfyme på på slike plasser. Men det hadde jo hjulpet om flere hadde lært seg hvordan parfymen skal brukes...for de har åpenbart bommet stort når lukten henger igjen i rommet!

Det er sjelden jeg tar på parfyme, og da bruker jeg så lite at samboeren min ikke merker det før han gir meg en klem. Da kan han kommentere hvor godt jeg lukter.

Jeg jobber på sykehuset, og der henger det plakater om at vi ikke skal bruke parfyme, ringer, smykker, neglelakk til enhver tid på jobb. Jeg er helt enig, sterk parfymelukt er ikke behagelig. 

Jeg syns generelt folk burde bli flinkere til å ta hensyn til slikt, spesielt når noen faktisk reagerer og ber om å kutte ned. Og noen parfymer er værre enn andre også. 

Jeg reagerer bestandig på at folk parfymerer seg sånn før man skal ut å fly. Blir jo veldig tett da i den lille tuben vi alle trykkes sammen i, og så har nesten alle på seg sterk parfyme.

Nei, gå til overordnede du, og si pent ifra. Det er altså ikke en vanskelig ting å gjøre, å  bruke en mildere duft eller la være. Man lukter jo ikke sin egen parfyme uansett. 

Tipper sjefen din tar den samtalen.
Dette kan jo faktisk føre til at du blir syk. Det gagner ingen.
Merkelig å ikke kunne ta hensyn til en kollega spør du meg.
Kan hun ikke dusje med parfyme seg når hun skal hjem for dagen?

Back
Topp