Hva kan jeg ha til middag?:P

KnottenPloppiOgPellePropell

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Jeg er ingen flink kokk, og har heller ingen fantasi så sliter veldig med dette middagsstyret igrunn:P Er det samme som går igjen hver uke, men nå skriker magen min etter litt variasjon..

Så har dere noen tips til hva jeg kan ha til middag idag?
Gjerne med oppskrift for jeg er som sagt IKKE flink til å lage mat selv :P
Også er jeg ganske kresen da så ikke noe med rare grønnsaker(som feks squash for å si noe), eller løk.. Og IKKE kjøttdeig for det er man lei av for en stund..

Indisk? Hjemmelaga er best da. Men da må du kjøpe inn masse krydder. Jeg har ei stor eske med krydder[:-]

Biff?
Pastasalat
Gresk salat. Den er god[;)] Tomat, salat, agurk, fetaost, kylling som du marinerer og har i ovnen ei lita stund å deler den opp og blander den i salaten..

hva med hjemmelaget pizza... er IKKE vanskelig å lage bunn!! ?

ORIGINAL: #Åsen#

hva med hjemmelaget pizza... er IKKE vanskelig å lage bunn!! ?

Kjøttdeig i det.. Men kan kanskje droppe kjøttdeiegen å bruke kylling?

Hmmm enkelt og godt!! :
skjer ca 4-6  poter i tynne skiver, ha i ildfast form sammen med 2 dl melk å 1/2 dl fløyte (ca).. Litt salt og pepper, evt litt chillipepper og karri.. Steik dette i ovnen på 225 grader i 25 min..
Så tar du 2-3 kyllingbryst å dele i 3-4 betar, pensle me olja å krydre litt.. Legge dei oppå potene å sette inn i ovnen i ca 30 min (kanskje lengere, spørs kor tjukke kylling du har).. Siste 10 min. strør du ost på toppen.. [:D]

Går an å lage pølsepizza også[8D]

Fiskepinner og fiskekaker.. er jo kjempe lett å steike seg.. evt med poteter eller potetmos og fett[:-]

-Ostesnitzel (liker best den av kylling og kalkun),Potetmos funker godt til.

-Enkel wok. Stek kylling eller svinekjøtt i biter på høy varme, ta det av panna og stek opp grønnsaker som du liker. Salte og pepre godt, du kan også bruke annet krydder som du liker. Litt chili og hvitløk gjør seg veldig godt. Ha i en Woksaus enten pose, eller fra flaske (flaske er litt drøyere, når man skal lage til 1 pers. Pose er det mye saus i). Det kan være godt med cashewnøtter, eller pinjekjerner på toppen. server med ris eller nudler og soyasaus.

-Fiskekaker/fiskepinner med makaroni (nevnt før[;)]).

ENKEL fredagskos. Ferdiggrillet kylling med loff, og salt potetgull. Dypp gjerne kyllingen i bearnaise eller remulade.

Stekt ris. Kok 1 porsjon ris på forhånd. Hvis du ønsker litt ekstra smak fres ett fedd hvitløk,og en liten chilli. Ha litt smårettskinke eventuellt kylling i små biter i stekepanna, og bland inn risen. Stek på sterk varme i to-tre minutter. Bland i passe mengde med amerikansk blanding. stek ett par minutter til. Lag en åpnig midt i panna hvor du heller i ett egg. rør retten inn mot egget så det blander seg mens egget stivner. Ha over litt soyasaus, eller fishsaus. Husk salt og annet valgfritt krydder. (litt karri kan gjøre seg hvis du lager retten på kylling[;)] )

Det er noen av mine enkleste middager, som jeg ofte lager hvis jeg er alene hjemme.

Tilsutt hvis du får besøk:

- Favorittpasta Link:http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=7453
Denne er vannvittig enkel, og god. Jeg bruker ofte pastarør, tagliatelle kan bli litt klinete å spise.

Den har jeg imponert mange med, og den er gjort på 20 min.

Enchiladas (dinner kit) fra Old el paso, og ha rømme eller mager kesam og guacamole oppå (når den skal spises, ikke i ovnen...) Det har vi akkurat hatt og det var godt!

svinekjøtt,ris og sursøt saus. d e veldig godt:)

Back
Topp