-Ostesnitzel (liker best den av kylling og kalkun),Potetmos funker godt til.
-Enkel wok. Stek kylling eller svinekjøtt i biter på høy varme, ta det av panna og stek opp grønnsaker som du liker. Salte og pepre godt, du kan også bruke annet krydder som du liker. Litt chili og hvitløk gjør seg veldig godt. Ha i en Woksaus enten pose, eller fra flaske (flaske er litt drøyere, når man skal lage til 1 pers. Pose er det mye saus i). Det kan være godt med cashewnøtter, eller pinjekjerner på toppen. server med ris eller nudler og soyasaus.
-Fiskekaker/fiskepinner med makaroni (nevnt før[;)]).
ENKEL fredagskos. Ferdiggrillet kylling med loff, og salt potetgull. Dypp gjerne kyllingen i bearnaise eller remulade.
Stekt ris. Kok 1 porsjon ris på forhånd. Hvis du ønsker litt ekstra smak fres ett fedd hvitløk,og en liten chilli. Ha litt smårettskinke eventuellt kylling i små biter i stekepanna, og bland inn risen. Stek på sterk varme i to-tre minutter. Bland i passe mengde med amerikansk blanding. stek ett par minutter til. Lag en åpnig midt i panna hvor du heller i ett egg. rør retten inn mot egget så det blander seg mens egget stivner. Ha over litt soyasaus, eller fishsaus. Husk salt og annet valgfritt krydder. (litt karri kan gjøre seg hvis du lager retten på kylling[;)] )
Det er noen av mine enkleste middager, som jeg ofte lager hvis jeg er alene hjemme.
Tilsutt hvis du får besøk:
- Favorittpasta Link:http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=7453
Denne er vannvittig enkel, og god. Jeg bruker ofte pastarør, tagliatelle kan bli litt klinete å spise.
Den har jeg imponert mange med, og den er gjort på 20 min.