Hva kan jeg gjøre??

B

Bekymret

Guest
Hei. Står i en litt vanskelig situasjon akkurat nå, hvor jeg er gravid og har sterke mistanker om at BF har begynt å ruse seg igjen. Har hatt en del problemer i forholdet, og noen ganger kan ting "ta litt av" når det kommer til språkbruken, og har flere ganger fått høre at han liksågodt kan begynne å ruse seg igjen fordi jeg har ødelagt livet hans med å ikke ville bo sammen lenger. Dette grunnet for mye krangling, som sliter meg helt ut og ikke er bra for noen. Har sagt at jeg vil han skal gå å ta en urinprøve nå (noe som jeg aldri har gjort før, men som han har tilbudt seg å gjøre for at jeg skal kunne stole på han), men denne gangen nekter han totalt og går til angrep på meg for å slippe unna, har andre i familien hans som også har bedt han om å gjøre det, men han nekter fortsatt, og dette gjør meg veldig skeptisk i og med at det aldri har vært noe problem før.. Kjenner også flere som har sett ham når han ikke har sett helt "god" ut, og også sammen med de dårlige vennene sine. Så mitt spørsmål er da; er det noen måte jeg kan få pålagt at han skal ta urinprøver for å vise at han er kleen?

Usikker på om man kan tvinge noen til det plutselig. Men når det nå kommer et barn inn i bildet kan det nok hende det fins noe regler på det? Hør med jordmor!

Usikker på om man kan tvinge noen til det plutselig. Men når det nå kommer et barn inn i bildet kan det nok hende det fins noe regler på det? Hør med jordmor!
Han har vært inne i systemet før med tanke på rus, har dom på seg for det og er mindre enn et år siden han sluttet å ta urinprøver for ting som f.eks lappen hvis du skjønner hva jeg mener..

Ta kontakt med familievernskontoret eller barnevernet, så vil dem hjelpe deg med å få ordnet med at han MÅ avgi prøve og ha cleane prøver for å få ha samvær med barnet sitt. Lykke til! :)

Hei. Står i en litt vanskelig situasjon akkurat nå, hvor jeg er gravid og har sterke mistanker om at BF har begynt å ruse seg igjen. Har hatt en del problemer i forholdet, og noen ganger kan ting "ta litt av" når det kommer til språkbruken, og har flere ganger fått høre at han liksågodt kan begynne å ruse seg igjen fordi jeg har ødelagt livet hans med å ikke ville bo sammen lenger. Dette grunnet for mye krangling, som sliter meg helt ut og ikke er bra for noen. Har sagt at jeg vil han skal gå å ta en urinprøve nå (noe som jeg aldri har gjort før, men som han har tilbudt seg å gjøre for at jeg skal kunne stole på han), men denne gangen nekter han totalt og går til angrep på meg for å slippe unna, har andre i familien hans som også har bedt han om å gjøre det, men han nekter fortsatt, og dette gjør meg veldig skeptisk i og med at det aldri har vært noe problem før.. Kjenner også flere som har sett ham når han ikke har sett helt "god" ut, og også sammen med de dårlige vennene sine. Så mitt spørsmål er da; er det noen måte jeg kan få pålagt at han skal ta urinprøver for å vise at han er kleen?

Når barnet er født kan du kreve det for at han skal være sammen med barnet, men han kan selvsagt si nei, og da må du jo nesten holde han unna, min erfaring er at d blir nei noen ganger og når de ser at damen er konsekvent så gir de etter.. Men du må nok innvolvere de rette etater for at ditt krav skal være hold i :/

Litt gammelt innlegg. Ville bare si at jeg håper for barnets del at du tenker på hva som er best for deg og babyen i magen din. Masse lykke til. Klem

Jada, det kan du. Har en venninne som satt i akkurat samme situasjon.

Hun ringte selv inn til barnevernet og fortalte sin versjon da faren ville ha omsorgen for barnet. Han hadde et barn fra tidligere også og det funket ikke i det hele tatt men barnevernet var aldri innblandet før hun ringte inn selv. Far fikk ikke ha kontakt med barnet så lenge han ikke hadde rene urinprøver, noe han fortsatt ikke har. I periodene han hadde fine prøver fikk han samvær på noen timer, men aldri alene. Nå som prøvene ikke er fine lenger ser han aldri guttungen sin.

Hvis han nekter å ta prøver har han selvsagt noe å skjule. Hvis ikke hadde han tatt den prøva å smelt i bordet med at du tok feil, noe han ikke tør å gjøre åpenbart.

Back
Topp