hva kan jeg forvente på tidlig UL uke 6

jupi

Betatt av forumet
Bare lurte på om noen har vært på tidlig UL, er ca 6+1 el 6+3 i morgen og skal på tidlig UL...Lurer på hva jeg kan forvente å se, ser alle hjerteaktivitet da?

ORIGINAL: novembermage

Bare lurte på om noen har vært på tidlig UL, er ca 6+1 el 6+3 i morgen og skal på tidlig UL...Lurer på hva jeg kan forvente å se, ser alle hjerteaktivitet da?

Det samme skal jeg, og jeg lurer på det samme[;)]

det kan hende du ikke klarer se hjerte banke.

jeg var denne gangen i uke 5+5. da så vi bare en avlang "dings" på 2mm, i en fostersekk på 7mm. klarte ikke se hjertet.

forrige gang var jeg i uke 7+2. da så vi tydelig en liten peanøtt med bankende hjerte.

skal tilbake i 6 april, i uke 7+6[:)]

men de klarer jo å se om det ser normalt ut. om det er et foster det og om fostersekken og slikt er normalt. dersom du ikke klarer se hjertet banke, vil du nok få n ny time innen 1 uke eller 2.

Heia..er ikke helt sikkert at du ser hjerte hvis du bare er 6+1, men sjansene er stor for at du ser det...jeg var på 6+4,da var d bare 6mm "stort" og vi så hjerteslagene....[:D] Var på ul idag og da var det virkelig artig å se....

Jeg var på ul i 7 uke ett sted, så ett avlangt foster  på litt over en 1cm (så tror jeg var i slutten av 7. uka)med hjerteslag og plommesekken [:)]
Men det var ikke noe tydelig baby ennå, men utrolig herlig og se det hjerte som slår.....

takk for svar[:D] men det er slik at man ser at jeg er gravid? og at man sikkert kan si om det er liv laga eller ikke?

Man vil uansett se om du er gravid på slimhinnene og om det er noe klarning med foster der inne, om det er liv laga kan de desverre ikke love i 1.tri men når hjertet har begynt og slå er sjanen for at noe skal gå galt myyyye mindre... [:)]

Om det er fortidlig med hjerte så får du mest sannsynligvis en ny time for og sjekke igjen[:)]

Hei :) Ganske ny på dette. Har ikke fått noe time til UL enda jeg. Ringte gyn.klinikk og de sa det ikke var vits med noe ul før 8 uke for det var jo ikke noe liv der før da uansett og ikke kunne du se noe heller sa de?!....fikk litt sjokk jeg[:@]ble litt sinnt også...vet jo ikke eksakt hvor langt jeg er heller så det var jo litt av grunnen til at jeg ville dit også. Tror jeg henvender meg til fastlegen igjen. Hmpf! Blir spenende da[:D]

Sniker fra Oktober..

Jeg var på UL da jeg var 6+2 (legen målte babyen til 6+2, jeg trodde jeg var 7+5).
Da kunne vi se at hjertet slo, men utover dette var det ikke så spennende. Bare en 7mm liten bønne med plommesekk :)
Men det var veldig betryggende da jeg dro for å sjekke om det i det hele tatt var noe der inne :)

Lykke til! Håper du også får se hjertet slå :)

takk for alle tilbakemeldinger! Fikk se en liten klump som var ca 7 mm, men så desverre ikke noe hjerteaktivitet. Dette var helt normalt og skal tilbake om 2,5 uke for å sjekke igjen[:)] Gleder meg masse allerede!

Jeg vil også på tidlig UL[:)] Skal ikke på svangerskapskontroll før 3.mai, men jeg klarer ikke å vente så lenge jeg[;)]

*Sniker fra oktober* [:)] Jeg hadde UL i uke 7 og kunne ikke se mye annet enn et hjerte som slo. Fosteret ser ikke ut som det er halvferdig en gang, og fikk ikke mer igjen for det enn at jeg så at alt var bra med nurket mitt. Det er jo kjekt å se at alt går bra, spesielt om man bekymrer seg, men jeg hadde nok ikke tatt UL og betalt 1000 kr igjen for å såvidt se noe i uke 6 eller 7. Vent heller til uke 10 - da får du se at lille nøtt ser mer ut som et menneske. I uke 6 ser du bare en klump og kanskje et hjerte, i uke 7 ser du noe avlangt du ikke kan definere. Neste graviditet drar jeg nok ikke før senere på UL [:)]

Back
Topp