Hva kan du spise når du ammer?

  • Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
Hay sier ammeperioden er en flott anledning til å innarbeide gode kostvaner – for hele familien.
Hos en mamma som ammer, vil melken alltid få prioritet, slik at den blir fullverdig med hensyn til næringsstoffer nesten uansett hva moren spiser. Men feil kosthold vil gå ut over mors lagre.

Les mer om dette i artikkelen "Hva kan du spise når du ammer" hos Babyverden!

Har du tenkt over amme-kostholdet? :)
 
Tenkt at jeg denne gangen ikke skal gi etter for det sykelige behovet for sjokolade som jeg fikk med min nr 2.
Ellers kommer jeg til å spise som jeg pleier, normalt og variert:)
 
Jeg tenker vel egentlig ikke så veldig mye over det utenom at jeg dropper morgen smoothien med stangselleri, spinat og diverse og tar heller litt andre grønnsaker da det er litt for mye av det gode for den lille babyen. Nå trappa jeg mye ned på feks løk og salt i svangerskapet fordi jeg ble dårlig av det så øker denne mengden litt etter litt for å ikke sjokke hele kroppen:p Holder meg unna indisk og annen sterk mat nå første ukene da første mann ble super dårlig av dette.
Merker jeg at baby blir dårlig i magen av noe spiser jeg mindre av dette og øker litt etter litt så baby tilslutt tåler dette om dere skjønner:)

Har alltid spist det jeg ønsker å liker (utenom super fy fy såklart) og har ei stor, sterk (frisk!!!)og alt spisende jente samt ei nyfødt så jeg håper blir like frisk og glad i mat:)
 
Back
Topp