Hva kan du spise når du ammer?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Irene

Guest
Det er mange kostholdsråd til gravide. Men hva når du har fått babyen din i armene, kan du da spise hva du vil? Kanskje ikke.

Les mer her

Har du merket at den lille har reagert på noe du har spist?

Her har jeg allerede et variert kosthold der jeg får i meg de næringsstoffene jeg trenger.
Jeg har ikke merket noen reaksjon på noe jeg har spist. Spiser mye løk og hvitløk, og det mener mange jeg må avstå fra nå som jeg ammer. Har ikke merket noe på babyen. Så her går løk og hvitløk helt fint! Litt synd at mange har sterke meninger mot løk og hvitløk for ammende, har allerede opplevd at løk er plukket ut av min mat før jeg får den. Syns jeg burde velge dette selv.

Spiser helt normalt for å være meg!

Har prøvd å kutte ut litt forskjellig, men lite som gir mening. Jeg har kuttet ut melk, og det skal jeg fortsette med til han roer seg, resten har jeg begynt å spise igjen :)

Spiser normalt, har ikke merket at hun reagerer på noe, så da spiser jeg det meste:)

Spiser ganske normalt, men har ikke prøvd ting med mye krydder eller mye løk foreløpig. Lille sliter litt med luft i magen så har ikke ønsket å forsterke dette:happy: Blir vel mer løk og krydder snart!

Spiser alt. Lille har mye luft i magen, men virker ikke som det har noe sammenheng med hva jeg spiser. Ikke særlig plaget da, bare fiser en del.

Lille sliter også med mageknip . Unngår kaffe , cola, løk og hvitløk , sterk chili , citrus frukter .

Jeg vurderte om det var noe jeg spiste som gjorde at gutten var så urolig, men etter å ha lest litt mer så innser jeg at jeg har overproduksjon av melk som skaper luft og irritasjon. Jeg vil anbefale at dere som tenker det samme bør lese om dette emnet inne hos ammehjelpen. Mulig dere har samme problem og at det ikke har noen sammenheng med maten dere spiser?

Tror baby reagerte på tomat, og ble mye skriking av bringebær (store mengder:p) og sjokolade.. ellers er det mye luft i magen som hun har vansker for å få opp etter amming, ikke alltid jeg har tid til å sitte 30-60 min etter mat for å vente på rap :/ så mageplager blir det uansett [emoji22]

Når folk sier at de må holde seg unna melk, vil det si det å drikke rein melk, eller alt som det er melk i? Som bakverk og sånt?

Løk og hvitløk reagere han på her... prøvd flere ganger, blir et lite helvete hver gang. Ellers gråter han aldri :(

Hvordan vite om baby egentlig reagerer på noe da d er mye gråt generelt? Hvor begynne å sortere ut i kosten og hva?
Jeg reagerer på laktose selv, kan baby reagere når jeg har spist d? De sa nei på sykehuset men....

Lurer på det samme ^

Hvor lang tid tar det fra man spiser matvaren til man kan anta at det er akkurat det baby reagerer på?

Husker helsesøster sa til meg med forrige barn at man måtte kutte ut en matvare i en hel uke for å vite om det var den baby reagerte på. Da er det jo håpløst hvis man skal prøve en og en kategori...til slutt har det gått noen måneder og da er magesekkene deres mer modne uansett og tåler det meste. På ammehjelpsiden på facebook mener mange det er en myte at babyene reagerer på noe særlig av det man spiser (med noen unntak selvsagt, og det som går igjen er vel at noen babyer muligens reagerer på f.eks melkeprodukter og ting som typisk kan gi luft som kål, løk osv).

Når folk sier at de må holde seg unna melk, vil det si det å drikke rein melk, eller alt som det er melk i? Som bakverk og sånt?

Om babyen ikke tåler melkeprotein så gjelder det alt som inneholder melk, myse, melkefett, laktose osv. Det kan være alt fra sauser til tannkrem (faktisk!)

Back
Topp