Hva kan du spise når du ammer?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Sølvi
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Sølvi

Guest
– I utgangspunktet kan du leve som normalt. Selv om du ammer, er det viktig at du ikke bare tenker på alt som er forbudt, men heller fokuserer på at du får nok av alt du trenger. Følg appetitten og spis god og sunn vanlig mat, sier cand.scient. i ernæring Gry Hay. Hun er også medforfatter i Spedbarnsboken.

Les hele artikkelen på Babyverden

Kunne spise alt med storebror, men lillebror er allergisk mot skalldyr :-) er heldigvis ganske lett å unngå det da :-)

Reagerer på masse her, løk, erter, epler, melk, kål, brød med linfrø i, krem , ja, er vel stort sett det.

Spiser normal . Har ikkje merka till att hon reagerar på noet enda. Heldigvis

Lille er bare to uker i morra. Eneste jeg har funnet ut så langt er kål....

Sies jo di reagerer etter ett par timer dersom det er noe en har spist di ikke tåler, men hvor lenge sitter det i melka???

Eneste mini har reagert på er kål, så det holder jeg meg unna. Evig takknemmelig for at det er slik! :)

Med nr en levde jeg på knekkebrød og vann... Reagerte på alt nesten...
Nr to reagerte ikke. Men da holdt jeg meg uansett unna de store typiske magevondt produktene

Min reagerte på nesten alt de første 4 mnd. Levde lenge på brødskiver med ost og skinke. Var sensibel helt til rundt 6 mnd, da kunne jeg spise det meste igjen. Ammet helt til hun var over 1 1/2 år. Er nok mer forsiktig med hva jeg putter i meg med neste.

Jeg prøver å unngå de matvarene jordmor har nevnt i forhold til amming og sånt :) Men noen barn reagerer på mye, mens andre reagerer ikke på noe spesielt. Så jeg vet om flere som spiser helt normalt uten at babyen nødvendigvis reagerer på noe av det :)

Samboer hadde litt rå løk i salaten på torsdag. Tror nok lille reagerte på det... Blei urolig når jeg la henne, fektet mye med armer og bein og lagde en del lyder. Litt gråt etterhvert... Rolig når jeg bar henne men så fort hun blei lagt ned var det på an igjen. Sovnet på brystet så satt halvveis opp med to puter i ryggen og hodet mot veggen så fikk jeg sove litt jeg å...

Så bedre ut i kveld men spiste seinere i dag... Så etter å ha fått mat kl 01 var hun urolig når hun blei lagt ned. For å slippe å gå å bære var det bare å legge ho på brystet mitt.... Vet ikke hvor bra det er å sove sånn i lengden??

Spiste taco i går kveld. Var litt sterkt krydret... Også litt løk i tacosausen så jeg så er vel det som gjør det....

Back
Topp