Hva kan dette være?

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Oppdatering!!

Han har brennkopper som så har utviklet seg til bakterieinfeksjon... Antibiotika som behandling :) Veldig glad vi dro på legevakten i kveld, da han sannsynligvis hadde blitt veldig mye dårligere i løpet av natta...

94d503d91355b609a06e6d7c06ee0984

5c5f879887fbf6bdc2cd997d0a88cc89

Etter samtale med bhg idag prøver jeg her også; noen som vet hva dette kan være?

- Han har bare utslett rundt munnen
- Ikke noe ubehag
- Han var syk forrige uke med høy feber og vondt (virket som vondt i leddene)
- Den ene ved munnviken kan muligens være væskefylt, men ikke så lett å få se

Last edited:
Hånd fot munn- syken? Husker ikke rekkefølgen på kroppsdelene.

Ikke sikkert. Vi tror at vår datter kan ha hatt det, men da et veldig mildt utbrudd. Hun hadde ingen ubehag, men hun fikk feber kort tid før utbrudd.

Vet du hvordan reglene er for å sende i bhg da? Får sikkert komme oss til legen i morgen...

Vet du hvordan reglene er for å sende i bhg da? Får sikkert komme oss til legen i morgen...
Om det er det (og det kan like gjerne være vannkopper altså) så er det veldig smittsomt. Men jeg tror ikke barnehagen nekter å ta imot barnet. Men du skal jo da vite at det ikke er vannkopper.

Det var sånn J så ut da han hadde det også,begynte rundt munn også kom det noen få på føtter og hender litt etterpå. Han var hjemme til di værste blemmene ga seg.
Vesla hadde det da hun var 2. Hun hadde ikke noe ubehag.
Ser ut som vannkopper. De under haka ser inntørket ut.
Hånd fot munn- syken? Husker ikke rekkefølgen på kroppsdelene.

Nå spør jeg sikkert veldig dumt, men er det bare synsing fra legens side eller er det noen blodprøve man tar? Merker lille aldri har hatt utslett vi har trengt å se på...

Nå spør jeg sikkert veldig dumt, men er det bare synsing fra legens side eller er det noen blodprøve man tar? Merker lille aldri har hatt utslett vi har trengt å se på...
Når jeg ringte legen sa hun at ikke var noe vits å komme inn med henne. Var ikke noe å gjøre med det uansett :(

Her kan barn med munn, for og håndsyken gå i barnehagen som vanlig. Har barnet blemmer i munnen? Utslett inni hender eller under føtter?
Om det er vannkopper blir det noen dager hjemme, men da burde vel det vært vannkopper andre steder også.

Her kan barn med munn, for og håndsyken gå i barnehagen som vanlig. Har barnet blemmer i munnen? Utslett inni hender eller under føtter?
Om det er vannkopper blir det noen dager hjemme, men da burde vel det vært vannkopper andre steder også.
Her kan også barn med m-f-håndsykdom gå i bhg så sant allmentilstanden er god.

Da frøkna her hadde det, så sa nemlig legen at smitten allerede var ute blant barna, og det var ikke smittsomt etter at det var utbrutt. Og det stemte, hele småbarnsavdelingen ble slått ut på samme tid, og ingen hadde hatt utslett før alle lå strødd.

Utsnitt fra brosjyren om helsevern i bhg i kommunen her:

"Hånd-fot-og munnsykdom
Dette er en virussykdom som gir lett feber, vondt i halsen og blemmer/utsletti munnen, på randen av håndflatene og fotsålene. Den opptrer gjerne som utbrudd i barne-hager hver sommer og sen høst.
Hjemme? Barnet kan gå i barnehagen ved god allmenntilstand, uavhengig av utslett."

Nei, ingenting :O den ene (som ikke ser væskefylt ut) væsker og han klødde helt panisk i går kveld... Tar han med til legen etterpå :)

Min gutt fikk munn,hånd og fotsykdommen. Måtte være hjemme i 1 uke fra bhg. Og han var uansett ikke i form til å være i bhg.
Han fikk 90% av blemmene inni munnen, så var en slitsom uke med å få i han mat og drikke. Gjorde vondt inni munnen. Og han sluttet litt ufrivillig med smokk den uken. Etter den uken ville han ikke ha smokk lenger, så gikk greit med smokkeavvenning.

Min gutt fikk munn,hånd og fotsykdommen. Måtte være hjemme i 1 uke fra bhg. Og han var uansett ikke i form til å være i bhg.
Han fikk 90% av blemmene inni munnen, så var en slitsom uke med å få i han mat og drikke. Gjorde vondt inni munnen. Og han sluttet litt ufrivillig med smokk den uken. Etter den uken ville han ikke ha smokk lenger, så gikk greit med smokkeavvenning.

Så leit :( :( Men kjekt med smokkeavvenning da!

Så leit :( :( Men kjekt med smokkeavvenning da!
Ja, var greit sånn sett :) Men syntes så synd i gutten som levde på kun yoghurt i 1 uke. :( Måtte på apotek og få tak i gel for å smøre på blemmene inni munnen sånn at han klarte å spise litt mer enn bare litt yoghurt. Gikk ned en del i vekt den uken. Og var skeptisk til mat og drikke i lang tid etter at blemmene forsvant.

Back
Topp