Hva kan dette være?

Tussa

Forelsket i forumet
Marslykke 2016
Hadde en rar opplevelse på t-banen i morges. Det var helt fullt, så jeg måtte stå. Sto og snakket med en venninne. Plutselig ble jeg skikkelig svimmel og uvel og skjelven, det prikket liksom foran øyene og armene ble numne. Jeg fant en ledig plass for å sette meg ned, og tenkte det var et angstanfall (som jeg har hatt før). Så ble jeg kjempekvalm, og måtte hoppe av på neste stasjon, hvor jeg kastet opp (som jeg gjør flere ganger i uka allerede). Etter det gikk det over, og jeg følte meg helt fin igjen.

Er det noen som kjenner seg igjen i dette?

Blodtrykksfall. Jeg sliter veldig med det. Kan aldri stå å snakke med noen, stå i kø osv. da går jeg raskt i bakken.

Høres ut som blodtrykksfall.

Blodtrykksfall ja! Viktig å sette seg ned selv om man føler at man ikke trenger det. Blir det plutselig trangt og varmt så kan det fort skje. Min erfaring iallfall. Har pendlet mye.

Jeg hadde det daglig om morgningen da jeg tok bussen. Klarte ikkje å spise frokost om morgningen og tror det var derfor jeg ble dårlig. Bussyk, kø og trangt. Måtte og av bussen og kaste opp!

Takk jenter, jeg ble litt redd, det var så ekkelt! Men nå har jeg lest litt om blodtrykksfall, og ser at det iallefall ikke skal være farlig!

Takk jenter, jeg ble litt redd, det var så ekkelt! Men nå har jeg lest litt om blodtrykksfall, og ser at det iallefall ikke skal være farlig!
Ikke farlig. Men veldig ubehagelig :(

Jeg opplevde det du beskriver flere ganger i forrige graviditet. Viste seg at jeg hadde veldig lav blodprosent..
Ble bra så fort jeg begynte på tilskudd, men var faktis på grensen til at jeg måtte ha sprøyter med jern.

Det hørtes skikkelig skummelt ut, men det er nok som mange sier, ikke nødvendigvis noe farlig.
Håper du slipper å oppleve det igjen!

Blodtrykksfall ja! Viktig å sette seg ned selv om man føler at man ikke trenger det. Blir det plutselig trangt og varmt så kan det fort skje. Min erfaring iallfall. Har pendlet mye.
Jeg fikk beskjed av legen om å ikke sette meg ned eller legge meg, men bevege spesielt beina. Gjerne løfte de høyt, for å få igang blodomløpet til hjertet.. Hvis man ikke er helt der at man faktisk besvimer da:)

Jeg fikk beskjed av legen om å ikke sette meg ned eller legge meg, men bevege spesielt beina. Gjerne løfte de høyt, for å få igang blodomløpet til hjertet.. Hvis man ikke er helt der at man faktisk besvimer da:)
Poenget var vel om man tar bussen eller tbanen så er det viktig å sette seg ned og ikke bli stående :)

Jeg fikk for øvrig beskjed av legen om nettopp å sette meg ned. For å ikke falle og slå meg hvis jeg ble svimmel.

Poenget var vel om man tar bussen eller tbanen så er det viktig å sette seg ned og ikke bli stående :)

Jeg fikk for øvrig beskjed av legen om nettopp å sette meg ned. For å ikke falle og slå meg hvis jeg ble svimmel.
Det gir jo mening:) men hu legen jeg hadde før sa mye rart..

Jeg svima av rett som det var forrige svangerskap pga blodtrykksfall. En av gangene var på en barneutstyrsforretning, så hver gang jeg kom tilbake etterpå kom de løpende med stol til meg :p Så måtte jeg bare si fra hva jeg ville se på, så kom de med tingene til meg. Hehe.
Så det som er viktig er som spirelitens skriver, unngå å bli stående for lenge i gangen, spesielt i samme stilling. Så for min del kan jeg f.eks. ikke dra på butikken å stå i kø foran kassa.

Jeg svima av rett som det var forrige svangerskap pga blodtrykksfall. En av gangene var på en barneutstyrsforretning, så hver gang jeg kom tilbake etterpå kom de løpende med stol til meg :p Så måtte jeg bare si fra hva jeg ville se på, så kom de med tingene til meg. Hehe.
Så det som er viktig er som spirelitens skriver, unngå å bli stående for lenge i gangen, spesielt i samme stilling. Så for min del kan jeg f.eks. ikke dra på butikken å stå i kø foran kassa.
Ha ha!! Sorry men måtte le litt! Flott service du fikk iallfall :D

Angående kø i butikken. Der sier du virkelig noe. Sjeldent jeg orker å gå i butikken lenger. Ble ganske dårlig her om dagen :(

Back
Topp