Hva kan dette være?

Fimle

Glad i forumet
Forrige helg hadde han litt feber, feberfri i uka som var, men litt redusert form. På torsdag og fredag hadde han høy feber, og nå har han fått disse prikkene på ryggen, samt noe på brystet. Broren har nettopp hatt vannkopper, men det ser ut til at det tar sin tid før minstemann får dem...
Livredd for at det kan være den 5. barnesykdom siden jeg er gravid, noen som har erfaring med den sykdommen?

Theo.jpg

Er ve mulig den fjerde eller femte barnesykdom da ja. Det er jo typisk at utslettet kommer etter feberen. Sønnen til venninna mi fikk samme symptomer da hun var gravid. Hun gikk til lege for å ta prøver. Var fjerde og ufarlig for mor og foster :-)

Jeg heller nok mest mot at det enten kan være den 4. barnesykdom eller evnt utslett etter feberen enn at det er den 5. barnesykdom, i hvert fall siden han ikke har hatt disse typiske høyrøde kinnene. Men det er vel uansett en fordel å ta en tur til legen i morgen for å utelukke at det kan være noe skummelt. :)

4.barnesykdommen. Utslettet kommer visst i sluttfasen. Fikk beskjed fra legen at jenten min ville være frisk igjen om 2-3 dager etter at utslettet kom, da hun hadde det.

Jeg ville tenkt vannkopper. Da mini ble smittet av sine brødre så det ut som utslett og var langt ifra så ille som de andre.
Ville uansett sjekket det hos legen. Masse god bedring ;)

Takk for svar alle sammen! :)
Jeg var inne og så til han i stad, og nå er utslettet nesten helt borte igjen. Nesten så jeg lurer på om det kan ha vært varmeutslett. Vi får se i morgen hvordan det ser ut da. :)

Takk for svar alle sammen! :)
Jeg var inne og så til han i stad, og nå er utslettet nesten helt borte igjen. Nesten så jeg lurer på om det kan ha vært varmeutslett. Vi får se i morgen hvordan det ser ut da. :)
Er nok godt mulig det har vært det ja:) har nok fått det når han har vært varm pga feber. Bra det er i bedring:)

Back
Topp