Hva kan dette være?

Almaa

Andre møte med forumet
Hei,
er i uke 18 med nr. 2. Men er litt usikker på hva dette kan være? Husker ikke så mye av de første sparkene med første mann, men tror ikke dette er spark..

Kan ikke si 100% sikkert at jeg har kjent noe spark, men innimellom hvis jeg skal reise meg opp eller på en måte skal bruke magemusklene så skjer det noe akkurat som et støt, men det gjør ikke vondt. Skvetter bare.

Noen som har opplevd dette?
Kan ikke huske at jeghadde noe sånt med første mann..

Jeg får det ofte, spesielt når jeg reiser/snur meg fort. Jeg beskriver det som "kink i nakken" følelse:P Innbiller meg at det er noe muskel/ligament-greier som gjør vondt.

Ok..
Begynner å bli litt bekymet egentlig for jeg har jo ikke kjent noe spark ennå, og vet at forrige var i full aktivitet med sparkingen når jeg var i uke 21. Mens nå har jeg ikke kjent noenting. Men Skal på ultralyd i morgen, så da får jeg vel roa meg ned litt håper jeg!

Jeg òg har opplevd dette noen ganger, og er når i uke 32!:) ofte kjenner man ikke første tegn til liv før uke 20/21. Så du trenger ikke bekymre deg, alt er sikkert bra:)

Det at du ikke har kjent liv enda kan også komme av plasseringen av morkake. Forrige svangerskap lå morkaken fremme på livmoren og "tok imot" alle bevegelser fra babyen som en støtdemper. Jeg kjente derfor ikke liv før tidligst i uke 21-22. Denne gangen har jeg allerede kjent liv de siste dagene (er i uke 18), men denne gangen vet jeg at morkaken ligger bak mot ryggen. :) Kjenner forresten også disse "ligamentsmertene"/strekkene når jeg reiser meg brått, ofte også i kombinasjon med at magen blir hard. Dette tror jeg er helt vanlig og skjer også raskere når en har vært gravid tidligere hvis jeg har forstått riktig. Lykke til videre!! :)

Back
Topp