Hva kan dette være? (Utslett)

Sjakkruta

Tobarnsmamma <3
VIP
Oktoberskatter 2014
Har bestilt time til lege på onsdag, men kanskje noen her vet hva det er? Det har gradvis blitt verre over tid, og vi klarer ikke å finne en sammenheng med verken kulde, smokkbruk (han har den kun på natten), mat eller noe annet. Ingen kremer vi har prøvd hittil hjelper.

bb101d83dc7db00199d7a8e0426d583d.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sånn er min sønn også, er pga sikkel!
Kjøp barierekrem på apoteket! Fungerer veldig bra :)

Slik hadde min sønn også... Vi fant aldri ut hva det kom av:/

Kan være atopisk eksem? Hvordan er resten av huden hans?

Niesene mine har noe lignende. Det kommer av at de slikker seg veldig rundt munnen, og da blir de veldig såre, spesielt nå som det er så kaldt ute...

Niesene mine har noe lignende. Det kommer av at de slikker seg veldig rundt munnen, og da blir de veldig såre, spesielt nå som det er så kaldt ute...

Hvis det er det som er problemet anbefaler jeg Tender Care fra Oriflame. Den lille rosa vidunderkrukka altså. Søsteren min hadde sånne mørkerøde sår rundt hele munnen etter å ha slikket, og etter å ha smurt noen ganger var det nesten borte etter en dag. Slike sår svir jo noe ekstremt, så hvis det er det håper jeg det blir ordnet fort. :)

Sånn ser minste min på 5 år også ut av og til. Da smører vi 1-2 dager med mild hydrokortison krem, så er det vekke igjen :)

Var akkurat hos min lege idag pga dette. Jeg har en sønn som får dette, spesielt når han er forkjøla. Da blusser det opp. Ikke farlig. Kjøp antiseptisk krem. Får både Fucidin på resept, og brulidin uten resept. :)

Min sønn har i tillegg ekstremt sensitiv hud. Men spesielt ved sykdom blusser det opp :) Og om vinteren slår det ut på hender også :)

Takk for alle svar :) Ser ut som de fleste mener det er pga. fukt (slikking, sikling), og det er jo ikke umulig. Har som sagt legetime på onsdag, så får se hva vi evt. får av han. Virker ikke det, så har jeg i alle fall flere alternativer her å prøve :)

Har han utslett på hender og føtter også?
Det der ligna veldi på munn-hånd-fotsykdom. Går over etter 1 uke.
Men greit å få det sjekka av lege.

Ikke noe utslett andre plasser nei. Er heldigvis bedre idag :)

Oppdatering etter legetimen:
Legen trodde kanskje det kunne være Perioral dermatitt, eller allergi mot noe. Men det kunne egentlig være hva som helst. Vi har i alle fall tatt blodprøver for å sjekke om det er allergi (mot det mest vanlige; melk, gluten osv), så har vi ny time kommende onsdag.

Back
Topp