Hva kan dette være da? Advarsel! Forferdelig ekkelt:(

Hysj...

Glad i forumet
Beklager for ekle detaljer! Jeg er straks 38 uker på vei og når jeg stod opp i dag merket jeg en forferdelig lukt. Jeg går på do og i trusa og på papiret er det masse illeluktende grønn/gult slim. Det lukter helt grusomt:( Det har kommet klumper i hele dag. Jeg var på sjekk for bare noen dager siden og da var alt bra nede i underlivet. Hva kan dette være? Kan dette være slimproppen? Og jeg ville være anonym jeg,ingen som trenger å vite at jeg lukter vondt:(

Hmmm, d kan være du kanskje har pådratt deg en soppinfeksjon da.
Jeg ville tatt en telefon til legen, eventuelt føden, siden du er kommet såpass langt i svangerskapet, så kanskje de kan hjelpe deg...

Alle de her ekle tingene vi gravide skal oppleve til tider altså håper du får hjelp å at dette forsvinner brennkvikt!
Akkurat som man ikke føler seg ille nok høygravid

her var det ingenting som lukta ille på slutten, slimproppen lukta ingenting ( ikke som jeg kjente i hvertfall). tror jeg hadde tatt en telefon til føden eller legen. 

Jeg har hatt lignende... Det luktet ikke SUPEREKKELT, men litt lukt var det.. Jeg fikk det sjekket, for det var MYE slim som kom ut, og fikk vite at det rett og slett var endring i slimhinnene, og at slimet var utflod. Jeg pleier å ta sopp-behandling med gjevne mellomrom, for legen sier det er veldig vanlig å få det under graviditeten pga endring i vaginale bakterier... Jeg bruker derfor canesten salve (noen ganger "tabletter" ) for å hindre at babyen skal få trøske (sopp-smitte i muennen) under fødselen.

Signerer de andre her, det høres ut som sopp :)

sopp skal IKKE lukte. det skal bare klø.. det høres ut som du har fått deg en bakteriell vaginose. da kan disse melkesyrebakteriene på tube hjelpe. de får du kjøpt på apoteket.

hvis det ikke hjelper må du til legen og få noe der. det er bare en 3 dagerskur som regel og plagene forsvinner nesten med en gang.

hvis det er bakteriell vaginose du har så er det ikke helt heldig å gå med over tid når man er gravid har jeg hørt.

prøv og søk det opp på nettet og se om du kjenner deg igjen i beskrivelsene.

Jeg får vel legge inn litt flere detaljer her. Det lukter litt sånn søtt, og det lukter kunn når det kommer slimklumper. Dette er slim ikke sånn cottagechees lignende utflod som man har når man får sopp, jeg klør heller ikke. Bagteriell vaginose ble jeg behandlet for i uke 36, da hadde jeg vist dette, men ingen symptomer. Aner ikke om dette er vekk nå? Jeg ble undersøkt av jormor her om dagen, etter det blødde jeg litt i en dag eller to så kom det sånn slim som dette. Jeg er forferdelig var på lukter, jeg kan ikke åpne kjøleskapet engang fordi det lukter, men ingen andre kjenner den lukten. Så jeg vet ikke om det er så forferdelig kvalmene lukt som jeg lukter. Vanskelig å si:p Jeg takker for alle svar jeg får:) skal til legen til uka så får høre med han også om det ikke har gitt seg:)

Hvis det lukter søtt så kan det være at du lekker fostervann kanskje? Det lukter jo søtt-ekkelt-rart. Og det samme hos hester og mennesker

Back
Topp