Hva kan dette være? Brennkopper?

Aner ikke hva det er. Men brannkopper er sår.. Har hatt det 2 ganger selv å det ser ikke sånn ut. Men det kan være myggbitt?

Bare gå å redigere innlegget :)
Ja, får vel ringe legen. Oppdaget dette i kveld dessverre :(
Brannkopper er hvetfall veldig ubehagelig.. Husker jeg hadde de såra. Men de var ikke prikker før det ble sår.

Brennkopper

Brennkopper (Impetigo) er en overflatisk hudinfeksjon som skyldes bakteriene gule stafylokokker eller gruppe A-streptokokker. Sårene kan sitte hvor som helst på kroppen, men er vanligst på utildekkede hudområder som ansikt og hender. Brennkoppene kan svi litt, men gjør ikke vondt. Det er viktig med riktig behandling av brennkoppene for å hindre smittespredning og for å få utslettet til å gå raskt tilbake.
Apotek 1 sine sider :)

Takk for info, har googlet litt og det ligner ikke de bildene jeg har sett av brennkopper, men jeg vet ikke.
Vannkopper har vi hatt to ganger i hus, er vel ikke mulig med tre håper jeg?

Har ikke noen andre symptomer enn dette. Ikke feber ikke dårlig almenntilstand .. Hmm

Da ville jeg bare tatt det med ro og fulgt med på om de har sprukket i løpet av natten, dersom de gjør det ville jeg smurt tynt med brulidin eller bacimycin og holdt det så rent som mulig innen en legesjekk i morgen. Kjekt å holde bakteriene borte. Blir det veldig rødt og varmt, ville jeg tatt en tlf til legevakt.

Så lenge han er i fin form ellers, så ville jeg bare fortsatt med å smøre på eurax og evt. xylocain. Kjekt om euraxen ligger i kjøleskapet, det lindrer litt ekstra på kløingen :)

God bedring til veslegutt!

Da ville jeg bare tatt det med ro og fulgt med på om de har sprukket i løpet av natten, dersom de gjør det ville jeg smurt tynt med brulidin eller bacimycin og holdt det så rent som mulig innen en legesjekk i morgen. Kjekt å holde bakteriene borte. Blir det veldig rødt og varmt, ville jeg tatt en tlf til legevakt.

Så lenge han er i fin form ellers, så ville jeg bare fortsatt med å smøre på eurax og evt. xylocain. Kjekt om euraxen ligger i kjøleskapet, det lindrer litt ekstra på kløingen :)

God bedring til veslegutt!

Ja, får vel bare vente å se. Han hadde gledet seg så mye til barnehagen i morgen. Derfor håper jeg at det ikke er noe smittsomt ;)

Ja, får vel bare vente å se. Han hadde gledet seg så mye til barnehagen i morgen. Derfor håper jeg at det ikke er noe smittsomt ;)

Så lenge de ikke har sprukket innen den tid og du sier ifra om at de skal holde litt øye med det i barnehagen, så tror jeg det går fint! Ser ihvertfall ikke ut som vannkopper, så det kan evt. være brannkopper eller bare et hissig virusutslett. Det kommer også gjerne i seteregionen. Håper han får tatt seg en tur i barnehagen i morgen da :)

Så lenge de ikke har sprukket innen den tid og du sier ifra om at de skal holde litt øye med det i barnehagen, så tror jeg det går fint! Ser ihvertfall ikke ut som vannkopper, så det kan evt. være brannkopper eller bare et hissig virusutslett. Det kommer også gjerne i seteregionen. Håper han får tatt seg en tur i barnehagen i morgen da :)

Tusen takk for gode tips :)
Ja, får avvente å se i morgen, så håpe på at det går bra. Er jo der klærne er på, så bør vel ikke smitte sånn egentlig :)

Back
Topp