hva kan dette være? *bilder utslett*

Kantarella

Elsker forumet
❤️Mailykke 2022❤️
da snuppa kom hjem fra barnehagen i går fikk hun plutselig 39,8 i feber og små røde nupper over hele kroppen.. på starten så de slik ut:

i hele natt hadde hun rundt 40 i feber, men 37,3 på morgenen i dag.. hun har ikke hatt noe feber siden i natt, men utslettet har blitt værre.. hun har slike prikker over absolutt hele kroppen, men det er ekstra ille på rompa og lårene..

noen som vet hva det er??

det er ikke den 4. barnesykdommen (3.dags utslett) for den har hun hatt før... lurer litt på om det er en allergisk reaksjon på appelsin!??

ORIGINAL: Black Diamond

tror nok jeg hadde tatt en tlf til legevakta

ORIGINAL: Black Diamond

tror nok jeg hadde tatt en tlf til legevakta

Først tenkte jeg på den 4. barnesykdom, men da kommer ikke utslettene før ETTER man har hatt feber, og ikke fullt så voldsomt. Jeg ville ha ringt legevakta.

minsta mi hadde sånn i sommer... fikk beskjed om at det var et virus.....[8D][&:]

kanskje feberutslett...? Ring legevakten og få en sjekk... Kanskje en allergisk reaksjon på noe...

Det er så mye sånne prikke virus, men alltid lurt å høre med lege...

Synest det ligner veldig på 4.barnesykdom! Snuppa mi hadde sånn i sommer.. Og utslettene kommer jo etter feber.. Som jeg leste at hun hadde hatt.
Men hadde uansett ville ringt til legevakten[:)]

ORIGINAL: Bleiemos

Først tenkte jeg på den 4. barnesykdom, men da kommer ikke utslettene før ETTER man har hatt feber, og ikke fullt så voldsomt. Jeg ville ha ringt legevakta.

4.barnesykdom har hun hatt, så er ikke det..

har tenkt på å ringe legevakta, men så har jeg hørt mange ganger før at utslett som oftest kommer av et virus, og at det ikke er noe legene kan gjøre...

har også venta litt med å ringe siden hun er helt fin i formen og virker ikke noe særlig plaget av alle prikkene..[8|]

ORIGINAL: Fragglen Vips

kanskje feberutslett...? Ring legevakten og få en sjekk... Kanskje en allergisk reaksjon på noe...

ja, har tenkt litt på allergisk reaksjon, så snakket med barnehagen i dag for å finne ut om hun hadde spist noe spesielt der i går. vi fant ut at det var appelsin i sausen de fikk, og det har hun aldri spist før...

ORIGINAL: *jordbærpiken*

ja, har tenkt litt på allergisk reaksjon, så snakket med barnehagen i dag for å finne ut om hun hadde spist noe spesielt der i går. vi fant ut at det var appelsin i sausen de fikk, og det har hun aldri spist før...

ja, jenta mi tåler ikke appelsin. Får masse elveblest med en gang hun da[&o]

Kanskje den 5. barnesjukdommen (parvovirus)?

ORIGINAL: *jordbærpiken*

hm, kanksje det er det, da.. fikk nr til en spesialist på barn og allergier som jeg tenkte jeg skulle ringe i morgen.. han er visst kjempeflink til å undersøke nøye, og tar deg seriøst.

ja, jenta mi tåler ikke appelsin. Får masse elveblest med en gang hun da[&o]

Tror det er røde hunder. Har hatt et par tilfeller på jobben, og utslettet lignet veldig.  Barn som ikke har fått 15-mnd-vaksina kan få røde hunder. 

Back
Topp