Hva kan det være?

Oktoberjenta

Elsker forumet
Er gravid. Og når jeg har stått/gått mye en dag så begynner jeg å kjenne det i lysken. Eller mer i muskelen mellom lysken og rompen på høyre siden troor jeg. Og hvertfall når jeg legger meg ned og skal prøve å løfte foten, det gjør bare så vondt :( hadde dette sist i svangerskapet også men det var ikke før halvveis. Og var ikke så gale før de siste 8ukene kanskje.

Gikk til kiropraktor sist, og han mente det var bekkenlåsning. Men ikke vet jeg. Hva tenker dere? For bekkenløsning ligger i korsryggen?eller?

http://nemus.no/diagnoser/bekken-hofte-og-lyske/bekkenlasning

Dette kan for meg høres ut som bekkenlåsning. Var også plaget med dette i svangerskapet, ikkje så tidlig som deg da, men samme ubehaget/smertene som du beskriver. Eg fikk kiropraktoren min til å behandle det, og fikk også gode råd og øvelser av han. Trente og gikk mye turer i hele sv.skapet, og det var enkelte perioder hvor eg var plaget - men dette ble mye bedre med tilrettelagte øvelser og behandling/akupunktur :) Det kan jo være du fikk det tidlig denne gangen siden du hadde det sist sv.skap?
Håper du blir bedre! :)

Høres ut som bekkentrøbbel, har bare erfaring med bekkenløsning selv og det kan høres sånn ut. Få deg time hos fysioterapaut:)

Bekkenlåsning.
Ring manuellterapeut som jobber under offentlig, ikke privat.
Du trenger ikke henvisning fra lege, de kan skrive det selv.

http://nemus.no/diagnoser/bekken-hofte-og-lyske/bekkenlasning

Dette kan for meg høres ut som bekkenlåsning. Var også plaget med dette i svangerskapet, ikkje så tidlig som deg da, men samme ubehaget/smertene som du beskriver. Eg fikk kiropraktoren min til å behandle det, og fikk også gode råd og øvelser av han. Trente og gikk mye turer i hele sv.skapet, og det var enkelte perioder hvor eg var plaget - men dette ble mye bedre med tilrettelagte øvelser og behandling/akupunktur :) Det kan jo være du fikk det tidlig denne gangen siden du hadde det sist sv.skap?
Håper du blir bedre! :)

Takk. Hørtes ut som bekkenlåsning ja. Står jo der at det skal hjelpe å bevege seg osv, men halloo. Føler jo det blir verre da :(

Høres ut som bekkentrøbbel, har bare erfaring med bekkenløsning selv og det kan høres sånn ut. Få deg time hos fysioterapaut:)

Æsj så kjedelig med bekken problemer altså. Trodde bekkenløsning var i korsryggen etter det jeg har lest jeg :p har ikke peiling på sånt i det hele tatt

Høres veldig ut som bekkenløsning.

Hmm, håper ikke det. Jeg innbilte meg at det er myyye vondere med bekkenløsning :p
Bekkenlåsning.
Ring manuellterapeut som jobber under offentlig, ikke privat.
Du trenger ikke henvisning fra lege, de kan skrive det selv.

Hvordan finner jeg ut om det er privat eller ikke da? Er det billigere med offentlig? Var hos kiropraktor sist gang og det var jo svindyrt for kun 15 min pr gang. Og da måtte jeg inn ganske ofte også :(

Takk. Hørtes ut som bekkenlåsning ja. Står jo der at det skal hjelpe å bevege seg osv, men halloo. Føler jo det blir verre da :(

Æsj så kjedelig med bekken problemer altså. Trodde bekkenløsning var i korsryggen etter det jeg har lest jeg :p har ikke peiling på sånt i det hele tatt

Hmm, håper ikke det. Jeg innbilte meg at det er myyye vondere med bekkenløsning :p

Hvordan finner jeg ut om det er privat eller ikke da? Er det billigere med offentlig? Var hos kiropraktor sist gang og det var jo svindyrt for kun 15 min pr gang. Og da måtte jeg inn ganske ofte også :(

Ring fastlegen og få henvisning, de vet nok hvor du bør henvende deg og hvilke som er offentlige. Det er gratis da.

Bare Google manuellterapaut der du er og ring dem og spør. Skal være gratis ved graviditet

Og bare sånn om noen andre lurer, bekkenløsning et i bekkenet, ikke korsryggen.

Jeg fikk behørig forklart av lege og fysioterapeut at ja, det hoppe rundt, men da er det i baken, ikke korsryggen.

Jeg hadde smerter hele veien rundt men i bekkenet. Meget mulig at det kan forplante seg til korsryggen, men den slutter jo der bekkenet begynner. Selve løsning/låsning i bekkenet er jo i bekkenet, men at det kan forplante seg pga at man får feil et nok ikke utenkelig på noen måte.

Men korsryggen er ikke en del av bekkenet. Det har du lenger nede

Derfor mente jeg at ingen må tro de må ha vondt i korsryggen for å ha bekkenløsning. Selv om noen får det som en "følgefeil".

Jeg fikk behørig forklart av lege og fysioterapeut at ja, det hoppe rundt, men da er det i baken, ikke korsryggen.

Jeg hadde smerter hele veien rundt men i bekkenet. Meget mulig at det kan forplante seg til korsryggen, men den slutter jo der bekkenet begynner. Selve løsning/låsning i bekkenet er jo i bekkenet, men at det kan forplante seg pga at man får feil et nok ikke utenkelig på noen måte.

Men korsryggen er ikke en del av bekkenet. Det har du lenger nede

Derfor mente jeg at ingen må tro de må ha vondt i korsryggen for å ha bekkenløsning. Selv om noen får det som en "følgefeil".
Men hva er forskjell på bekken låsning/løsning egentlig? Om du vet da

Akkurat det ordene sier. Låsning, da et det blir som har låst seg.

Løsning, det har vi alle når vi er gravid, for at babyen skal kunne komme ut, så blir det løsere i det som holder bekkenet sammen, men for noen gir det plager.

Jeg har aldri hatt låsning, så du vet jeg ikke noe om

Back
Topp