Hva kan det være som feiler??

*~Trine~*

Gift med forumet
Var på legevakta med 3 åringen vår for en uke siden. Da hadde han hatt feber hele den uka(fra 38.3-40) Stygg hoste hadde han og.

Kom til legen...
-CRP normal
-Legen sa det kunne være krupp.... NEI sa jeg... er ikke sånn hoste...
_Så sa legen at det kunne være astma... NEI sa jeg...han er jo ikke tung i pusten
_Jeg sa at jeg mistenkte bronkitt... Ja d kunne det også være, kommenterte legen
[:-][:-][:-]
Snakk om vill gjetning[8|]

Han fikk 10 betapredtabletter og bricanyl mikstur.

Feber dagen etter...slapp...hoste... Sover og sover..
Dagen etter der så hoster han til han spyr.. slapp påfølgenda dag og...sover å sover..

Så kvikkner han til tirs,ons og tors...

I gårkveld lett forhøyet feber på 38..

I morges kl 8, feber på 39.1[:-]

Skulle liksom aldri gi seg dette[:-]
Men har jo nå erfart at man får ikke skikkelig svar hos legene... (Ikke her nord iallefall)

Så... er det noen som aner hva det kan være? som har vært borti det samme??

Hjertleig takk for svar.

(skal kontakte legevakten seinere, å skal kreve å få ordentlige svar, å ikke bare gjetninger fra legene)

ORIGINAL: Burger

jeg tenker lungebetennelse.. du har ikke vært i rønkten da?

Siden crp var fin, så var det utelukket.
Å faktisk så blir ikke barn sendt i rgt pga lungebetennelse (her vi bor).. legene bare antar å gir antibiotika.

(Har ei datter som hadde lungebet for 2-3 uker siden. Ny antbiotika kur enda hun nylig hadde vært på en kur pga ørebet.. ingen kontroll i rgt[:-])

Min sønn hadde hoste som begynte med feber, hosten gikk aldri over og han hostet så han brakk seg hver eneste gang.
Jeg fikk det også etterhvert. Hos oss var det kikhoste. (Selvom vi begge var vaksinert..)
Men kan selvfølgelig bare være vanlig hoste, at det klør mye i halsen f eks..

ORIGINAL: sept2011^

du får gå til fastlegen med han da om du ikke er fornøyd med legevakten ?
jeg vet ikke hva det er, men kan jo bare være et virus som henger litt godt i :)

De har ikke tid til akutte timer hos fastlegen grunnet legemangel..derfor man blir henvist til legevakten.

Gå til primærlegen, ikke legevakten.
Legevakten skal begrense- ikke utrede.
De har noen få tester de utfører, og er det ikke store nok skader/sykdommer for innleggelse, blir pasienten sendt hjem.

Primærlegen (fastlegen) kan bruke mer tid og undersøke på flere måter. Ta flere tester.

--
Så ikke det du skrev om tidsmangel hos fastlegen før nå.
sorry[:)]

Back
Topp