Hva kan det være? Hund

smash

Forumet er livet
VIP
Laban driver å skraper rompa bortover gulvet[&:] Æsj...
Han har ikke mark eller noe.. Hva kan det være?

Klør i rumpa kanskje[:)]

Husker min også gjordet det... da han var mindre.. var ikke noe galt i alle fall[:)]

Men kan også være at han har en betent kjærtel i rumpa? Husker ikke helt hva de heter jeg.. men de kan bli ganske så hovne.. og veske fælt

han bare klør i rompen.... hvis han gjør det hele tiden i mange dager ville jeg gått til dyrlegen[:)] men sånn hvis han gjør det en gang eller to så går det vel greit.. alle klør jo i rompen av og til :P

Hunden klør, ja:

Jeg tenker 2 ting:

-Parasitter/innvolsorm
-Plager meg analkjertlene

Ta en tur til dyrlegen, du[:)]

Ja, virker som ha klør.. Hvis vi ser på han å sier nei, så slutter han med en gang.
Han har vel gjort det 3-4 ganger i løpet av en uke..
Så da trenger jeg ikke å bekymre meg for noe?

Betennelse i analkjertlene. Vanlig problem på hunder,om det ikke gir seg på en dag eller så - eller han blir synlig plaget av det før - så ta en tur til veterinæren. Veterinæren kan også lære deg hvordan du kan tømme kjertlene selv om du trenger å gjøre det senere også.
[8D][:-]Ikke bare plussting med å ha hund.... Plutselig er det tømming av analkjertler og rensing av betente ører som lukter.... ekkelt...[8D]

ORIGINAL: MICAmor

Betennelse i analkjertlene. Vanlig problem på hunder,om det ikke gir seg på en dag eller så - eller han blir synlig plaget av det før - så ta en tur til veterinæren. Veterinæren kan også lære deg hvordan du kan tømme kjertlene selv om du trenger å gjøre det senere også.
[8D][:-]Ikke bare plussting med å ha hund.... Plutselig er det tømming av analkjertler og rensing av betente ører som lukter.... ekkelt...[8D]
jepp

Hehe, nei, en hund er ikke bare en dans på roser![8D]
Jeg passer ofte en liten mops, som må til dyrlegen å tømme kjertlene, og kjennetegnet hos han, er at det lukter vondt av han..
Lukter ikke noe av Laban..

Høres ut som betennelse i analkjertlene,som flere nevner her.
Min hund har hatt det ofte,og vi merker det ved at hun skraper rumpa bort over gulvet,slikker seg mye og det lukter mindre godt[8D]

ORIGINAL: ..Lykke..

Høres ut som betennelse i analkjertlene,som flere nevner her.
Min hund har hatt det ofte,og vi merker det ved at hun skraper rumpa bort over gulvet,slikker seg mye og det lukter mindre godt[8D]

Han gjør ikke de 2 sistnevnte..

Min lillegull lukter ikke noe når han har hatt betennelse der.... Ørene derimot[8D].
Kan jo også være at han har hatt hard mage,og fått en analfissur - altså en liten rift i analåpningen. Men om det ikke gir seg så ville jeg nok tatt et lite veterinærbesøk.[:)]

jeg har hatt og har hund som gjør det,men ikke noe galt med de[:)] Klør bare litt[:D]

Min lillegull lukter ikke noe når han har hatt betennelse der.... Ørene derimot[8D].
Kan jo også være at han har hatt hard mage,og fått en analfissur - altså en liten rift i analåpningen. Men om det ikke gir seg så ville jeg nok tatt et lite veterinærbesøk.[:)]

Han har nettopp hatt et par dager med diarè, men er fin igjen nå..

ORIGINAL: Sillien

han bare klør i rompen.... hvis han gjør det hele tiden i mange dager ville jeg gått til dyrlegen[:)] men sånn hvis han gjør det en gang eller to så går det vel greit.. alle klør jo i rompen av og til :P

Våre hunder gjør det også noen ganger..
Valpen mest da..
Men mark har de ikke..
Så de klør bare rett og slett:)

Min gjør det viss de henger igjen litt avføring i pelsen rundt der. Ellers så har han også hatt betente analkjertler og da gjorde han det bare et par ganger, men slikket seg noe enormt der bak. Han luktet ikke.

er ikke alltid det er betennelse i analkjertlene, bare det at han prøver å tømme dem.
Begge hundene mine gjør det samme, og dette for å tømme dem. Var hos vet en gang han hadde gjort det,og fikk henne til å sjekke, og de var helt tømt[:)]

Får håpe han bare klør i analkjertla. Ene bikkja mi måtte operere de bort, for de ble betente 3 ganger på 2mnd. Kostet ikke mindre enn 7000,- [8D]

Får håpe det gir seg, som oftest gjør det det. er det kjertlene som må tømmes, kan du lære det av vetrinæren og gjøre det selv.
Det lukter for jævelig.

Men som oftest klør de i rævva som mange andre mannfolk også gjør[8D]

ORIGINAL: BølleBella

Får håpe han bare klør i analkjertla. Ene bikkja mi måtte operere de bort, for de ble betente 3 ganger på 2mnd. Kostet ikke mindre enn 7000,- [8D]

Iiiiik, går ikke det på forsikringa??? [&:]

Back
Topp