hva kan deres mini?

Har en liten slappsekk.
Han er sinnssykt sterk i nakken, har han vært siden han ble født, men det er stort sett det. Neida, er litt mer enn det da men.
Han velter seg over på ryggen fra magen, men det der jo ikke så vanskelig. Han mangler ikke så mye på å komme seg over på magen fra ryggen. Har klart det en gang men da jukset han med å dra i det langhåra teppet han lå på. [8D]
Han har sterke magemuskler, klarer å løfte seg opp når man holder ham i hendene.
Han babler en del, men ikke noe ord enda, forventer jeg ikke heller. Storebror var 2,5 år før språket endelig løsnet for ham.
Putter tutten i munnen selv.
Snur seg etter lyder.
Står han og når han blir holdt, men det er ikke akkurat noe jeg gjør så mye.
Han er blid som dagen er lang. [8D]
Flytte lekene fra hånd til hånd.
Holder flaska selv.

Ja når det kommer til bevegelse så er han ganske bedagelig. Er bare glad til jeg da, blir straks mer travelt og mer å passe på når de begynner å bevege seg. [8D]

Hu kan:

* Rulle fra rygg til mage.. Kan andre veien også, men det er hu får lat til
* Snur seg rundt å rundt i en sirkel når hu er på magen.. et øyblikk ser hu på deg, det neste er det rompa du ser[8D]
* sitter i fanget.. sitter for det meste over alt, men litt ustå enda
* "prater" som bare det.. Lille tyt ungen min
* Tar leker som henger over henne, eller blir gitt til henne, og skifter hand..
* Holder flaska selv
* blid og god helle tiden [:)]

Og det nye: hu ligger på mage, løfter opp beina og rompa og prøver å dra seg fremover... hahaha
Hu ser så lite smart ut når hu gjør det[:D][:D]
Tror hu kommer til å være tidligere ut med å krabbe (eller ake seg som søsteren gjorde) en hva Tuva var.. Ser slik ut iallefall[:)]

Her har alt skjedd så fort syns jeg.. fra hun var "liten baby" til å kunne nye ting hver dag..
>hun snur seg fra mage til rygg, og fra rygg til mage...
>hun reiser seg opp i sittende stilling (klarer ikke helt å bli sittende lenge da)
>hun drikker vann av tutekopp med hanker
>hun går rundt ett aktivitetsbord(er en slags gåstol som henger fast i bordet)
>hun kaster seg etter ting hun vil ha..(OMG dette er meget skummelt syns jeg.. skjønner ikke hvordan hun til tider klarer det)
>hun løfter rumpa og ett bein når hun ligger på magen, holder kroppen oppe med armene (krabber ikke ennå)
>hun strekker opp armene sine når hun vil bli løftet opp
>hun "spiser" på alt hun får tak i
>skravler noe veldig, men ikke noe forståelig ennå
>ligger ikke stille og rolig på fanget lengre, setter seg opp og "hopper"
>koser med kinnene våre når hun er ved hode høyden vår
>er sikkert masse mer, syns nye ting blir oppdaget hver dag jeg, utrolig spennende tid[:D]

Back
Topp