hva kan deres mini?

August16spire

Elsker forumet
jess hva kan de?
prate,rulle rygg-mage,mage-rygg,sitte,reise seg,hoppe i fanget osv?

føler min lille er lat[;)] hun er likesåtil helt stiv i føttene når jeg prøver å få henne til å sprette på fanget mitt

Her kan han sitte selv, hoppe på fanget, rulle fra mage til rygg, reise seg når jeg holder i hendene, kan også gå når jeg holder han i hendene. Han er ikke så flink til å ake seg framover osv når han ligger på gulvet...

Han kan rulle begge veier. Flink å holde hodet, flink å gripe. Men orker ikke å stå når man holde han opp, og heller ikke hoppe. Beina hans er helt gele! [8D] og i det siste har han begynt å humpe opp og ned med rumpa når han ligger på gulvet.  Sitter med støtte. Kan bable, og sier ma ma ma, ba ba pa og andre snodige lyder. Har ikke rprøvd å reise seg, eller vist noe særlig tegn til at han vil begynne å krabbe ennå heller ..

Jeg tror egenlit han her er litt lat ;P
For han er råsterk i både ryggen/nakken, og bein/armer..

Hu kan rulle begge veier, vri seg te sidene og bakover, sitte sjøl, løfte heile overkroppen når hu ligge på magen, mangle bare å få opp rompå [8D] Og hoppe og sprette som en gal uansett kossen hu ligge, sitte, står eller blir holdt [:D]

Min er og litt på latsiden [:)]
Han har rullet begge veier, men tror kanskje det er fordi han har tippet over [:D]. Ruller seg nesten over på magen til stadigheter, men klarer ikke å få med seg armen så klarer det ikke helt enda.
Står når jeg holder han, og reiser seg opp i sittende stilling når jeg holder han i fanget, men har ikke begynt å løfte på hodet/overkroppen når han ligger på gulvet.
Tenker det kommer når det kommer. Får nyte tiden der han fortsatt ligger sånn noenlunde samme plass som jeg la han ifra meg [;)]

Rulle, stå når jeg holder han (det har han kunnet siden han var 4 uker), sitte selv, snakke, løfte opp hele nakken når han ligger.. Det var det jeg kom på.. Nå har jeg en ekstremt aktiv gutt også da[8D]

*skravler i vei..hyler og lager lyder.. lager sånn "fise" lyder med munnen
* griper etter ting når hun ligger på ryggen..når noe er over henne og på siden..
*opptatt av ting vi holder eller gjør og strekker ut hånda/hendene og viser hva hun vil ha tak i - feks krana på vasken...
*kan strekke etter ting og flytte på dem når hun ligger på magen,
*kan bevege seg sakte i en ring når hun ligge på magen men har ikke rulle seg fra rygg til mage enda.rulley fra mage til rygg 2 ganger på julaften men har ikke skjedd siden..
hun er lat---strekker hendene langt ut opp og ned langs siden og det er sånn hun får tak i ting..kan hvis hun virkelig vil snu seg men gidder ikke..
*griper tærne og har 2 ganger klart å ført den ene foten helt til munnen..
*skyver seg såvidt bakover..
*smiler og ler og er som oftes veldig glad...
*kan putte tutten inn i munnen selv;)
* prøver å reise seg opp fra liggestolen - strekker hals og deler av overkroppen opp..
* står når hun blir holdt oppreist
*holder nakken høyt oppe..og følger oss med blikk - snur seg etter lyder med engang..
*holder drikkekoppen selv.

Liam aker seg fremover, hopper opp på alle fire og bykser avgårde:) hopper i fanget, og klatrer på oss når vi holder han...
spiser med skje (mye gris!) drikker av tutkoppen med hanker (søler litt) snur seg alle veier og er i det hele tatt veldig aktiv!! lille sprellusen vår <3

ORIGINAL: LeViJaPia

Liam aker seg fremover, hopper opp på alle fire og bykser avgårde:) hopper i fanget, og klatrer på oss når vi holder han...
spiser med skje (mye gris!) drikker av tutkoppen med hanker (søler litt) snur seg alle veier og er i det hele tatt veldig aktiv!! lille sprellusen vår <3

Hun kan:

* Rulle fra rygg til mage
* lage bobler med spytt
* Si "mamma" [:D]
* Bøye seg langt forover når hun sitter i vippestol
* Sutter på totten
* Tar smokken selv og fører den til munnen
* Drikker av flaske selv
* Prater masse, for tiden er det lyden "effeffeff"...
* Spiser med skje
* Strekker seg og viser ting hun vil ha tak i
*

Dennis kaaaan

*rulle begge veier (fra han var 3mndr)
* krabber mer eller mindre.
*vrir seg alle veier å får tak i det han vil [8D] i går lukket han opp døra på seksjonen [:-] så må få sikra det!
*han sier stadig "hei"[8D] tror ikke han vet hva han sier men[8D]
*holde flaska selv og vippe den opp.
* trykker på kua si så den spiller å synger, det er visst innmari gøy og a mor holder på å tørne av den J!"#% sangen[8D]
*Om han vil ha tak i noe som ligger bak noe annet flytter han det med venstre hånden og tar tak i det han skal ha med høyre hånden. (f.eks sengekanten når han finner ut at han vil dra i sengehimmelen, holder sengekanten nede med venste, tar tak i sengehim. med høyre å drar den til seg)
* spise med skje, blir mye klin da, men han syntes det er gøy[:D][8D][:-]
*drikke av tutekopp, men han liker den ikke
* sitte selv, og dra seg opp selv av og til, sitter ikke i evigheter, blir så ivrig om han ser noe han liker at han tipper over[8D]
* stå og gå om jeg holder han, men det er absolutt ikkeno favoritt, så ikke alltid han gidder[8D]
* blåser bobler mens han lager "prompe" lyder med munnen[:-][8D]
* klapper / dunker i bordet og på bokser, syntes bråk er sååååå gøy
* smaker på alt han får tak i (rart mobilen min ikke har drukna for leeeenge sia[8|])
Kysse[8D] haha[8D]

hun ruller fra rygg til mage begge veier.
ruller av å til fra mage til rygg
holder jo hodet selv
aker seg bortover (sakte men sikkert)
sitter selv
holder flaska selv (litt av gangen)
finner selv sutten og putter den inn i munnen (til ogmed når hu sover :S )
prater

men hun er ikke noe gla i å ligge på magen så det er ikke så lenge det blir av gangen

Så mye deres unger kan da! Det er mye Lukas ikke har lært seg endå.
Han kan rulle fra rygg til mage hvis han vil, men han gidder liksom ikke. Har snudd seg fra mage til rygg noen ganger også, men tror ikke det er så bevisst.
Han er blitt flinkere å ligge på magen, overkroppen kommer mer og mer opp. Beveger seg i ring når han ligger på mage og rygg. Han klarer å få smokken inn i munnen selv og kan også holde tutteflaska når han drikker (liggende).

ja her var det mange flinke barn,Storm gjør ikke så mye enda han,akkurat begynt å rulle seg ifra rygg til mage,han har vært litt treg pga låsninger i ryggen,etter 2 behandlinger er det nå borte,veldig opptatt av tærne sine når han ligger på gulvet griper i lekene sine og studerer dem med munnen[:)] står på strake bein når han står på fanget,..stresser ikke med noe jeg,alt kommer etterhvert[:D]

babler, griper med begge hender og bytter hånd, krabber, setter seg sånn halvveis opp på siden men å sitte selv klarer han ikke enda, hopper som en gal og står med stive ben på fanget eller mot sofa ryggen, banker i gulvet eller bordet med håndflaten, sier ma, ba , da, spiser vanlig middag, liker ikke middagsglassene så han får det vi spiser og da går det greit. holder flaske og tutekoppen greit bra selv, og blitt en liten kjemper, skal helst ha de lekene de andre barna når vi er på barseltreff så da kommer han seg raskt frem for å prøve å ta de. lille luringen hehe

Her var det mange småttinger som var sabla flinke [:)]

Her kan hun rulle fra rygg til mage (kommer ikke tilbake), sparke seg litt framover, holde kopp/flaske selv, gripe tak i det hun vil, hoppe i fanget, stå om jeg holder i hendene, løfte hodet høyt da hun ligger på magen og bevege seg i ring, skyve seg opp på armene. Hun er også veldig bevisst på lyder og hvem som er tilstede. Hun blir så frustrert da hun ikke kommer framover at hun bare hever armene som om hun flyr og skriker, så tar nok en stund før hun krabber [8D]

ORIGINAL: lindaa87

jess hva kan de?
prate,rulle rygg-mage,mage-rygg,sitte,reise seg,hoppe i fanget osv?

føler min lille er lat[;)] hun er likesåtil helt stiv i føttene når jeg prøver å få henne til å sprette på fanget mitt

Er de stive ellers også, når du skal kle henne på stellebordet for eksempel?? Mener ikke å skremme deg el no, men det var det første vi oppdaget var galt på min søsters barn, som har cp (en mild form). Hun var stiv i beina ser du, men når vi kontaktet hs, lege osv fikk vi bare til svar at hun var helt frisk!! [:@] Gikk 3 år før hun endelig fikk dianosen.

*Lager kjempehøye skrikelyder når han er fornøyd, eller bare vil bruke stemmen
*Sier Bababababa, av og til litt Mamamama, lager prompelyder, og det siste han begynt med er å lage "innover-pust-lyd"..hehe
*Strekker seg etter alt av leker, veldig flink å holde på ting og bytte fra hånd til hånd
*Ruller fra rygg til mage, men klarer ikke mage til rygg enda
*Står veldig bra med balansehjelp. Kan trekke han opp etter hendene fra liggende på rygg til opp på beina. Veldig glad i å stå.
*Sitter bittelitt selv (altså uten støtte til ryggen) når han sitter i fanget mitt, men tipper veldig mye framover. Men vi øver på å sitte =)
*Får smokken inn i munnen selv hvis jeg gir den til han
*Drikker vann fra tutekopp selv
*Sovner selv på kvelden (skriver dette fordi det har han bare klart i 1mnds tid)
*Er veldig nysgjerrig og oppmerksom på alt av lyder, snur seg mot nye stemmer som kommer inn i rommet
*Har nettopp begynt så smått å le på ordentlig
*Strekker seg mot meg hvis andre holder han og han vil til mamma.
*Får hele storetåen inni munnen, tær er gøy!

Og ikke minst...klarer å sjarmere meg i senk når han ser på meg og smiler..*smelt* !

Dette var det jeg kom på i farta [:)]

Back
Topp