Hva kan de si nå?

lennypenny

Forumet er livet
VIP
September 2012
Det er jo en del forskjell ift uker/mnd på barna her,men allikevel gøy å høre hva de kan si.. :-)
Mina kan si : banan,eple,alia(kusinen),mamma,pappa,hei,hadet,namnam,shisha(flaske på arabisk),se der(pappa eller mamma),kile kile(så kiler hun),bleie,vann.. tror ikke jeg husker fler nå,men hermer etter alle ord hehe..

Hun har forresten en rytme,som er helt utrolig... synger og danser dagen lang hehe... har ikke det fra meg ;);):rolleyes::rolleyes:
Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡

Hehe søte Mina :)

Husker ikke alle ord tror jeg, men det det går mest av er: hei, hadet, mamma, pappa, nam/namnam (sies til alt spiselig og smokk), nann (vann), se/se dæ, sitte dæ, bæ (navnet på bamsen), bø, nei og neineineinei..

men jeg har også hørt hun si vovva, tate (tante), nene (mere), bade.. også prøver hun å lage de forskjellige dyrelydene til hund, katt, ku og sau..

Er det jeg kommer på i farta :)

Jeg har sluttet å telle ord og holde følge med hva hun kan si, for hun kan gjenta absolutt alt :p ;) Tror hun har 100-150 ord hun bruker flittig.

Men det siste hun lærte å si var papegøye og ekorn :)

Hermine prater i 3-4 ordssetninger "Hemine koke miggag", "Mamma sitte drikke kaffe" "Hemine smake litt?" ;)

Så flenke onga vi har :D

Fie sei mamma, pappa, hei, hade, der, ys (lys), vefe (vifta), bote (borte), bø, mø, vovv vovv (hund), mæ (mælk), bei (bleia), ditty (hello kitty),
kjæm ikje på nå meir….ho "jappel" mysje, som eg ikje førstår :p også ser ho på meg, som om at eg ska førstå det :p

syns eg hørt ho sei bæstæ i dag….meeen e kje helt sekker :p

Er så herlig når de babler i vei, sååå alvorlig, og så skjønner man ikke bæret av hva de sier! :rolleyes: :p

Hermine øver seg mye på navn om dagen, og ramser opp alle hun kjenner maaange ganger for dag :)
"Hemine, mamma, pappa, Håkon, Nure (Ann-Julie), Makkin (Martin), Nagna (Ravna), Noomi, Melle (Mabel), Mor, Far, Henning, Mommo, beste, Hille (Hilde), Dina (sistnevne er hunden til mamma :p ) synes hun er god på navn! :)

Er så herlig når de babler i vei, sååå alvorlig, og så skjønner man ikke bæret av hva de sier! :rolleyes: :p

Hermine øver seg mye på navn om dagen, og ramser opp alle hun kjenner maaange ganger for dag :)
"Hemine, mamma, pappa, Håkon, Nure (Ann-Julie), Makkin (Martin), Nagna (Ravna), Noomi, Melle (Mabel), Mor, Far, Henning, Mommo, beste, Hille (Hilde), Dina (sistnevne er hunden til mamma :p ) synes hun er god på navn! :)

Ja jøss, kjempe flink :D heheh lille skravlehøna! :P:D

Her er det mest babling, peking og herming etter lyder (spesielt en båtlyd fra ei bok hun har, som tuter tre ganger: mmm-mmm-mmm, og mø uten ø: mmmm!)
Det som er forståelige ord er: mamma, pappa, oi, hei/heia, hade, godtgodtgodt, ja, nei, dæh (der).

Kommer ikke på fler.:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

JEg tror jeg lister meg ut av denne tråden jeg :p :o

Hahahaha!
Men han er jo god på å kommunisere likevel da! :)
Jada, bare fleiper :D :D
Han har jo noen ord da.
PUPP! (øverst på lista!)
Buss/ Pus (de er veldig like, men han skiller på dem)
Peh (pappa)
Teh (Teodor)
Mamamamam :p
Dæææææ (der?)
Iiiiiiihiiiiiiih (Knegg, for HEST liksom :D)
Bompe (lompe)
Bah (banan)
OG selvsagt BÆBU! For brannbil og alle andre biler :p
:D

Jada, bare fleiper :D :D
Han har jo noen ord da.
PUPP! (øverst på lista!)
Buss/ Pus (de er veldig like, men han skiller på dem)
Peh (pappa)
Teh (Teodor)
Mamamamam :p
Dæææææ (der?)
Iiiiiiihiiiiiiih (Knegg, for HEST liksom :D)
Bompe (lompe)
Bah (banan)
OG selvsagt BÆBU! For brannbil og alle andre biler :p
:D
Hahahaha, pupp :p

...nå er jeg nesten litt glad for at jeg ikke ammer lengre, for Hermine er blitt så interesser i pupper "puppen henne?" Sier hun og kikker oppi skjorta mi ::eek: Hun gjorde det samme på bestemora her en dag :p

Hahahaha, pupp :p

...nå er jeg nesten litt glad for at jeg ikke ammer lengre, for Hermine er blitt så interesser i pupper "puppen henne?" Sier hun og kikker oppi skjorta mi ::eek: Hun gjorde det samme på bestemora her en dag :p
Hvordan blir det mindre pinlig om man ikke ammer? :p

Asle kan si "darchm!".. :P

Han sier kanskje ikke så mye, men han sier det med overbevisning ;)

..og så besvarer han alle spørsmål med "Nei" for tiden. Og han sier det med litt latter i stemmen og i en tone som gjør at man føler seg litt teit som i det hele tatt kan finne på å spørre om noe dumt ;):P

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

..og så besvarer han alle spørsmål med "Nei" for tiden. Og han sier det med litt latter i stemmen og i en tone som gjør at man føler seg litt teit som i det hele tatt kan finne på å spørre om noe dumt ;):P

Hahaha..Søtingen!:D
"Whats the meaning of life? DARCHM!!" ♡

Greier ikke helt å høre for meg hvordan han sier det, men er veldig nysgjerrig. :)

Greier ikke helt å høre for meg hvordan han sier det, men er veldig nysgjerrig. :)

Må prøve å få tatt opp den der nei'en han en dag. Føler meg skikkelig lur når jeg spør om han er den lille bestevennen min og jeg får et litt lattermildt "neish" til svar ;):P

Hehe kan du ikke filme det, så vi kan høre? :P heheh

Hehe kan du ikke filme det, så vi kan høre? :P heheh

Må prøve på det. Problemet er bare at han somregel nekter å gjøre noe som helst når jeg filmer. Han bare strekker seg etter og skal ta telefonen min :P:eek:;)

Må prøve på det. Problemet er bare at han somregel nekter å gjøre noe som helst når jeg filmer. Han bare strekker seg etter og skal ta telefonen min :P:eek:;)

Høres kjent ut.
Oppdrag skjult kamera!;)

Jøss:eek::P har "aldri" opplevd det!:P hahaha.. du får snike deg innpå uten at han ser det :P:)

Back
Topp