Hva kan barnet ditt nå?

Fargeklatten

Gift med forumet
Ja, hva kan deres barn?

Min kan rulle fra rygg til mage, prøver fra mage til rygg, gripe/leke med tærne, skyve seg i sirkel og bakover, griper ting supert. Han sitter ikke selv enda, men vil gjerne :p kjempefrustrert om dagen for kommer seg ikke dit han vil :p han er straks 6 måneder.
 
Last edited:
For to dager siden begynte hun å dra seg framover, bruker albuen på en arm , støtter med den andre og sparker fra med foten. Evt tar tak i ting og drar seg mot det. Og innimellom er det å ligge å fly og rotere. Sitter ikke, men " øver" heller ikke på det. Kan holde ting i begge hender, skifte hånd, spiser fint, får litt til å drikke av kopp.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ruller begge veier men fra mage til rygg er mest ved flaks... Griper og leker med tær. Er 6 måneder og en uke.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Min er straks 7 mnd. Ruller begge veier, snurrer rundt sin egen akse, spiser tær, flink med hendene, øver på "pinsettgrep". Kommer seg rundt kun ved rulling eller skyve seg bakover.
Øver mye på krabbing, rugger på alle fire, står med hendene og tåspissene i bakken og flytter bakbena i krabbetakt mens hendene er plantet-resulterer i knall og fall. Øver på å sitte seg opp, men ikke helt der enda. Tror nok hun knekker krabbekoden ganske snart...
 
Er 6,5 mnd og ruller fra mage til rygg og rundt igjen uten noen problemer. Åler seg ikke enda, men prøver hardt på det og blir frustrert når han ikke får det til. Men han har forstått at han kan bevege seg ved å rulle rundt og flytter seg noen meter på den måten. Kan ikke sitte selv, og virker ikke som at det skjer med det første. Kan drikke fra både tutekopp og vanlig kopp og spiser selv med skei (Blir MYE gris). Øver mye på snakking også, hører mye gaga, mamma, pappa, hei osv men han forstår nok ikke betydningen av ordene enda. Han er veldig flink med hendene og griper tak i alt mulig. Klarer også å stå selv om vi holder han i hendene, men balansen er ikke god nok til å stå selv enda :)
 
Min lille var født 3 november og han kan krype, reise seg og stå, klatrer i trapp!!! (om man ikke er snar nok) :p og ellers alt det vanlige da :) han startet å krype da han var 5,5 mnd, så tipper han er tidlig ute med å gå :O
 
Så gøy at de kan så mye! Ser flere her er 1 måned gamlere enn min da. På torsdag begynte han å stå på alle fire å rugge :D står også i planke :p skyver seg fremdeles bakover og mye frustrasjon, men litt bedre etter han kom seg opp i høyden :p spennende å følge med på utviklinga om dagrn, skjer noe nytt hver dag.
 
Back
Topp