Hva kan/bør man si når familiemedlem er dødsyk???

I-J, Å & ?

Glad i forumet
Min kjære svigerbror fikk konstatert kreft i august i fjor. Siden i januar har det vært opp å nedturer, og nå er det ikke mer å gjøre. Han har vært å fått smertepumpe idag og ligger egentlig bare å venter på døden.
Har er gift med min søster, sammen har de 3 jenter på 11,14 og 17 år.

At en av verdens snilleste menn ligger på dødsleiet i en alder av 45 er forferdelig urettferdig. Så føler ikke at det er noe å si. Men vil så gjerne  si noe til de tre niesene mine, til søstra mi og ikke minst til han, men hva sier man?

Huff,så ufattelig trist..!!
Nei, hva skal man si.. Bare vær der,vis at du bryr deg og fortell at du er der for de, fortell at du er glad i de..bare d hjelper mye!! Det værste er å ikke si noenting..!!

Og til han ville jeg besøkt han og vært der de siste dagene for han og familene og fortalt nettopp at han er verdens snilleste og at du synes d er vondt.. Noe mer trenger man ikke si.. Han setter nok bare pris på at du bryr deg og er der for de alle sammen!!

<3

Ja, er nok det eneste.. Men føler det ikke er 'nok' på en måte. Er sikkert bare hjelpesløsheten som gnager. Man vil jo så gjerne gjøre noe, men er jo ikke mer som kan gjøres. Skal besøke dem igjen på tirsdag. De bor et stykke unna, men kjører gladelig de milene for å vise min omtanke og støtte..

Tusen takk for svar <3

det er ingen magiske ord man kan si for at det skal bli bedre.
men å ringe å høre hvordan det går, komme på besøk feks å ta med hjemmet laget mat så de slipper å tenke på det en dag.  det går ann å spørre om det er noe din søster og svigerbror kunne tenke seg hjelp med nå. om de ønsker å benytte seg av det eller ikke er opp til dem men da har de tilbudet. 

Back
Topp